Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Joka viides yliopistopaikan saaneista hylkää sen, koska pelottaa oliko valinta oikea

Vierailija
10.10.2023 |

Mitä ihmettä? Millaisia nynnyjä tässä maassa on alettu kasvattaa? Voihan niitä aloja aina vaihtaa ja jo tehtyjä opintoja hyväksilukea. Mieletöntä jäädä vain kotiin makoilemaa, jos pelottaa.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisuuskiintiö pitäisi poistaa. Tytär on pitänyt 4 välivuotta, kun ei uskalla valita alaa. 

Ja mikä järki on siinä, että suurin osa tehtävistä on jokaiselle alalle yhteisiä?

Tyttäreni haki historiaa lukemaan. Kertoi, että muut tehtävät olivat yhteisiä muiden aineiden kanssa, mutta historiasta oli yksi esseetehtävä. Sattumanvaraista, onko opetellut juuri sen kohdan lukion historiankirjoista hyvin. 

 

 

Sinä olet tainnut valitella tätä ennenkin?
Samaan aikaan toisten tyttäret on jo vaihtaneet tiedekuntaa ja yliopistoa kokonaan, kun tajusikin haluavansa jotain muuta. Ei mitään ongelmaa.

Eikö tällöin ole pakko hakea pääsykokeiden kautta siinä ei-ensikertalainen -kiintiössä, jollei todistus ole riittävän hyvä. 

Ei ole mitään ei-ensikertalaiskiintiötä. Se on KAIKKIEN kiintiö, eli myös ensikertalaisia on siinä.

Joo. Tarkoitin sitä muuta osuutta kuin ensikertailaiskiintiön osuutta  

Kuka hullu sai päähänsä tuollaisen ensikertalaisuuskiintiön? Ihan hullu juttu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä