Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ennustaja eukkoni povasi että suomi on ajatumassa isoon kriisiin.

Vierailija
09.09.2023 |

Hän näki että suomi on nyt ison kriisin alussa joka vetää vertoja 1990-luvun lamalle.

Konkursseja, asuntojen hintaromahdus, massatyöttömyyttä, deflaatiota.

Voiko hän olla oikeassa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä muka jo muutenkin näe ilman ennustuksia?

Vierailija
22/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustajaeukkoni povasi, että Suomi on ajautumassa isoon kriisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä muka jo muutenkin näe ilman ennustuksia?

Nollakasvua ne ekonomistit povaa, eivät lamaa.

Vierailija
24/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selvisin ysärin laman, niin selviän tämänkin.

Vierailija
26/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamisen kriisi vetää kansantalouden alamäkeen. Näin on tapahtunut ennenkin.

Rakennusala työllistää suoraan 200000 ja välillisesti yli puoli miljoonaa muuta. Ala tuottaa valtiolle 15 miljardin euron vuotuiset verotulot. Rakennusalalle ennakoidaan 2000030000 henkilön työttömyyttä ja huomattavaa lomautusaaltoa, mikä näkyisi valtion menoissa.

Nopeaa lääkettä akuuttiin ongelmaan ei löydy. Kuluttajien luottamus palautuu ajan myötä, kun nollakorkoajan sumuttamat ihmiset tottuvat uuteen, normaalimpaan korkotasoon, mutta se ei tapahdu hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos selvisin ysärin laman, niin selviän tämänkin.

Moni laittoi kuulan nuppiinsa silloin.

Vierailija
28/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Kriisi on peruttu, hallitus jatkaa työtään ja bileprinsessa vaihtaa maisemaa. Kaikkihan on mitä parhaiten! Rauha maassa taas.

Vierailija
30/38 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lapinkansa.fi/rakennusalaa-uhkaa-1990-luvun-lama-ajan-kalta…

Firmat käsi ojossa valtion taskussa. Tottuivat siihen kun korona-aikana tukia jaettiin holtittomasti.

Korkovähennyksen palautus olisi lähes mielipuolista. Se vaikuttaisi myös asuntonsa jo ostaneisiin, verotulot vähenisivät ja valtio kilpailisi EKP:n koronnostoja vastaan. Sen tietää miten siinä käy - huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh no

Vierailija
32/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennustus sattui kohdalleen mutta kriisi reistailee eli jää tulematta.

Mikä pelastaisi suomen?

Markka ja devalvaatio. Toimi 1930-luvun lamassa, 1970-luvun energiakriisissä ja 1990-luvun lamassa.

Persut haikailee aina eroon EU:sta.

Lopputulos ei olisi sitä mitä tollukat luulee.

Eurossa kilpailukykykuopasta ei pääse pois kuin kivikauden kautta. EKP ei ole korkoja laskenut, kun Suomi ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaa tuo on eikä tulevaisuutta.

Vierailija
34/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos selvisin ysärin laman, niin selviän tämänkin.

Moni laittoi kuulan nuppiinsa silloin.

Niin on laittanut nytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On,sille syynsä.Kun ei ikinä enää ajautuisi mihinkään sisäiseen kriisiin.Konfliktiin.Ne työ hanskat on jo ripustettu lopullisesti naulaan.

Vierailija
36/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes ennustaja arvatakseen, mitä riikka-petteröinnistä seuraa.

Vierailija
37/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää.

Vierailija
38/38 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla tuohon oraakkeli....ensi hallituskauden leikkaukset ja sopeutukset vetää Suomen 30 luvulle