Edunvalvontasopimus
Kommentit (9)
Toivottavasti ap ei loukkaannu, mutta jos kysyt tuollaista kysymystä tältä keskustelufoorumilta, etkä ole oivaltanut muita mahdollisia tietolähteitä, niin älä itse ala edunvalvontavaltuutetuksi. Se on vaativa tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei loukkaannu, mutta jos kysyt tuollaista kysymystä tältä keskustelufoorumilta, etkä ole oivaltanut muita mahdollisia tietolähteitä, niin älä itse ala edunvalvontavaltuutetuksi. Se on vaativa tehtävä.
Vai että ihan valtuutetuksi...
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei loukkaannu, mutta jos kysyt tuollaista kysymystä tältä keskustelufoorumilta, etkä ole oivaltanut muita mahdollisia tietolähteitä, niin älä itse ala edunvalvontavaltuutetuksi. Se on vaativa tehtävä.
Ei ap sanonut valtuutuksesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei loukkaannu, mutta jos kysyt tuollaista kysymystä tältä keskustelufoorumilta, etkä ole oivaltanut muita mahdollisia tietolähteitä, niin älä itse ala edunvalvontavaltuutetuksi. Se on vaativa tehtävä.
Vai että ihan valtuutetuksi...
Tämä. Kenellä tässä on käsitteet sekaisin?
Jos on tarve ottaa edunvalvontavaltakirja käyttöön, toimi näiden ohjeiden mukaan https://dvv.fi/nain-haet-edunvalvontavaltuutuksen-vahvistamista
Vierailija kirjoitti:
Jos on tarve ottaa edunvalvontavaltakirja käyttöön, toimi näiden ohjeiden mukaan https://dvv.fi/nain-haet-edunvalvontavaltuutuksen-vahvistamista
Ei ole kyse valtuutuksesta. Lue aloitus.
Kansan kielellä edunvalvontasopimus on käytännössä edunvalvontavaltakirja=edunvalvontavaltuutus.
Edunvalvojan määrääminen on nimittäin aina viimesijainen keino, ja siksi siihen ei ole mitään sopimuksia. Edunvalvojan määrää käräjäoikeus tai Digi ja väestötietovirasto, edunvalvojana voi toimia joku läheinen tai yleinen edunvalvoja.
Paperit löytyvät pankista