Kelan ammatillinen kuntoutusselvitys
Onko kokemuksia?
Olisi mukava kuulla mihin se johti ja millainen kokemus oli.
Kommentit (7)
Johtaako työkokeiluun Kelan puolesta? Vai selvityksen tekevän tahon suosituksesta?
Jos ihminen ei ole työkykyinen.
Mulla tuo johti siihen että paikan arvovaltainen lääkäri laittoi lähetettä tutkimuksiin vähän sinne sun tänne, eli vihdoin tutkittiin kunnolla. Moni pääsee myös psykoterapiaan tuon käytyään, jos siis katsovat että on edellytyksiä työelämään kuntoutumiseen. Ei todellakaan ole mikään "leima paperiin ja työkokeiluun" juttu. Paljon piti kyllä turhauttavaa diibadaabaakin sietää. Mutta mtään ei voi ainakaan hävitä jos tuon käy.
Olen käynyt psykoterapiassa jo useamman vuoden, eikä vointi ole mennyt parempaan suuntaan. Diagnooseja on useita ja vaikea traumatausta lapsuudesta lähtien. Kela lakkautti kuntoutustuen lähes vuosi sitten ja nyt laittoivat kuntoutusselvitykseen. Entistäkin ahdistuneempana odotan mitä se tuo tullessaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuo johti siihen että paikan arvovaltainen lääkäri laittoi lähetettä tutkimuksiin vähän sinne sun tänne, eli vihdoin tutkittiin kunnolla. Moni pääsee myös psykoterapiaan tuon käytyään, jos siis katsovat että on edellytyksiä työelämään kuntoutumiseen. Ei todellakaan ole mikään "leima paperiin ja työkokeiluun" juttu. Paljon piti kyllä turhauttavaa diibadaabaakin sietää. Mutta mtään ei voi ainakaan hävitä jos tuon käy.
Omalla kohdalla se oli nimenomaan leima paperiin ja työkokeiluun. Aivan saatanan sama missä kunnossa oon, työkokeiluun vaan.
Mutta jos työkokeilut epäonnistuvat, niin sehän on tulos sitten sekin.
Minun sairauttani joka on aiheuttanut työkyvyttömyyden ja joka on erikoislääkäreiden diagnosoima ei ammatillisessa kuntoutuksessa uskottu olevan olemassakaan. Sairaus on harvinainen ja nämä ammattilaiset eivät olleet aiemmin kuulleet tästä sairaudesta, joten he päättelivät, ainakin osa heistä ettei tällainen sairaus ole mahdollinen ja varsinkaan sitä ei ole heidän mielestään riittävän hyvin tutkittu ja diagnosoitu. Se että sairaalan ylilääkäri teki testit ja diagnosoi sairauden ei merkinnyt heille mitään. Eivät he kyllä tienneet mihin voisin työllistyä. Tulipahan nyt käytyä ja paljon tuli varmaan veronmaksajille maksamaan.
Johtaa turhiin työkokeiluihin. Kohtelevat kuin kehitysvammaista, jutut sen mukaisia siis.
Jokainen "selvitettävä" tuo rahaa kassaan vaan.