Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo ettei lähde kiertämään lakkiaisia 30.5. Samaan aikaan lätkän MM:n välierät

Vierailija
18.05.2026 |

Mitä teen? 

Kommentit (249)

Vierailija
241/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menet yksin? Se on ukkosi häpeä jos ei lähde, ei sinun.

Vierailija
242/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen silloin töissä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Minä menisin ja kyselijöille kertoisin, että miestä kiinnosti enemmän jääkiekon MM-kisat.  Siinähän sitten ovat ylpeitä sukunsa helmestä.

Vierailija
244/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä menet juhliin, jos haluat ja mies jää kotiin. 

No hivenen outoa mennä hänen sukulaisten juhliin ilman miestä

 

Ap

Älä mene

Vierailija
245/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka päättää kutsua noin hölmöön kellonaikaan? Ehdota käyntiä joko aiemmin tai seuraavana päivänä. Mitään tarkkaa selitystä ei tarvitse antaa. Erään elämän oppikirjan mukaan velvollisuuskyläilyjä ei edes pidä harrastaa. Asunnon pienuuden vuoksi jouduin vuokraamaan juhlatilan. Onneksi ylioppilaalla oli laaja kaveripiiri, joka oli kutsuvieraslistan kärjessä. Satojen kilometrien päässä oleva suku pääasiassa skippasi juhlat lähellä olevien juhlien vuoksi, vaikka meidän ylioppilas asteli todistuksella lääkikseen. No, ei-ylioppilaat eivät voi edes ymmärtää, miten vaikeaa lääkikseen on päästä. Eli ei ne muutkaan tule velvollisuudesta. 

Mikä kellonaika olisi parempi?

Sopiva kellonaika on sellainen ettei juhlasankarin tarvitse puku päällä tuntikausia lakkiaisten jälkeen odotella. Siis mahdollisimman pian sen jälkeen kun on kotiuduttu koululta tai missä ne lakit sitten jaetaankaan. Jos lakkiaiset loppuu puolilta päivin, niin klo 16 on liian myöhään aloittaa...klo 13 tai 14 alkaen riippuen etäisyyksistä. 

 

Itse en ikinä priorisoisi osallistumista koulumenestyksen perusteella. Lääkis tai mikään muukaan vaikeasti saavutettava opinahjo ei tee ihmisestä yhtään sen parempaa. Noissa juhlissa kun yleensä juhlitaan saavutusta, että on päässyt ylioppilaaksi. Moni ei-ylioppilas ei voi edes ymmärtää, että kaikki ei pääse edes lukemalla ylioppilaaksi. 

Lakkiaiset loppuu monesti vasta klo 13 tai myöhemmin, etenkin isoissa lukioissa. Viimeksi loppui 13.30 ja kiire kyllä tuli kun ensimmäiset vieraat tuli klo 15:ksi.

Vierailija
246/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka paikassa tv pauhaa kuitenkin otteluita, kun vieraiden joukossa on kisoja katsovia.

Meillä on musiikkilukiolainen ja ohjelmassa klassista musiikkia sekä tuoreen ylioppilaan että vieraiden esittämänä, tuskin kukaan katsoo jääkiekkoa 

Kai kokoonnutte vaivaannuttavan näköisesti pianon, kenties jopa edullisemman flyygelin, ympärille tätä performanssia varten? 

Olen yksissä tämänkaltaisissa juhlissa aikanaan ollut ja oli ns. myötis-huutis -fiili suuri. Olin itse silloin nuori oikeustieteilijä ja en ollut keinotekoisempaa ja väkinäisempää skeidaa nähnyt eläissäni. Olin siis kuitenkin jo ollut mm. Pykälän sitseillä, joten sinänsä saavutus...

No minä en tiedä mikä sun perhetaustasi on mutta meillä on mm. musiikin ammattilaisia suvussa, kukaan ei ole vaivaantunut musiikkiesitysten aikana. Minulle outoa sen sijaan olisi se juhlatilassa jääkiekkoa pauhaava tv. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
247/249 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten urheiluhullut ylioppilaat viettävät päivänsä? Samalla kisat kännykällä, lakki päähän ja multitaskaten juhlat?

Vierailija
248/249 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tämä nyt meni, kun Suomen peli onkin vasta klo 21.00?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
249/249 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylppärit kerran elämässä lätkän mm joka vuosi. Toki juhliin.

Ylioppilasjuhliakin on joka vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi