Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on 48 000 enemmän kuin vuosi sitten.

Vierailija
27.05.2026 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu.

Vierailija
2/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos Riikka ja Petteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Perussuomalaiset lupasivat että heidän aikaan syntyy 100.000 uutta työpaikkaa. Sen verran on yrityksiä perustettu ja uusiin töihin palkattu väkeä, että tuokin vaalilupaus on täytetty. Nurkkaan häpeämään, vassarit.

Juu, ja muistakaan kaikki jatkossakin, että näin ne PS lupaukset pitää tulkita.

Vierailija
4/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kartellijutussa oli niin hieno kommentti, että otan sen tähän, kun koskettaa tätäkin palstaa.

"Tämäkin homma on hulluutta. Kansa makaa laiskana kotonaan ja toiselta puolen maailmaa tuodaan ihmisiä keräämään marjat metsästä kun valtio ei saa laiskoja liikkeelle. Stoppi tuolle, stoppi kotiin maksetuille tukirahoille, stoppi tekemättömyydelle!"

Vierailija
5/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Perussuomalaiset lupasivat että heidän aikaan syntyy 100.000 uutta työpaikkaa. Sen verran on yrityksiä perustettu ja uusiin töihin palkattu väkeä, että tuokin vaalilupaus on täytetty. Nurkkaan häpeämään, vassarit.

Euron bensakin maksaa yli kaksi euroa.

Vierailija
6/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asialle voisi tehdä, keksitkö sinä ap? Jos, niin ala ihmeessä vaikuttamaan , hae vaikka eduskuntaan!

Itse en keksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiitos Riikka ja Petteri

Millä tavalla heidän vikansa? Aika yksioikoista ja helppoa syyttää vain hallitusta, mutta osoittaa ymmärtämättömyyttä. Koko maailma on sekaisin, ellet ole huomannut.

Enkä ole kokoomuslainen enkä persu.

Vierailija
8/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä asialle voisi tehdä, keksitkö sinä ap? Jos, niin ala ihmeessä vaikuttamaan , hae vaikka eduskuntaan!

Itse en keksi :(

Päättäjät on eduskunnassa siksi että heidän pitäisi osata,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiitos Riikka ja Petteri

Kun on kaksi täyttä nollaa ruorissa, niin... M52

Vierailija
10/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Perussuomalaiset lupasivat että heidän aikaan syntyy 100.000 uutta työpaikkaa. Sen verran on yrityksiä perustettu ja uusiin töihin palkattu väkeä, että tuokin vaalilupaus on täytetty. Nurkkaan häpeämään, vassarit.

Laskennallisesti ehkä niinkuin nykyään on tapana noita tutkia. Nehän eivät vaan ole ns. realisoituneet kylläkään toki kuten kikkarebroileri tv:ssä sanansa asetteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sentään onnellisin kansa. Ja persut ja kokoomus johtaa maata.

Vierailija
12/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tarvitaan lisää marjanpoimijoita, ja muita erikoisosaajia, vaikkapa taksikuskeja. Myös siivoojista on kova pula, ja pizzerioita ei ole vielä aivan joka korttelissa.

Tällä me nostetaan suomea, ja se kuittaa tuon työttömyyden kasvunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut tavoite. Sitten jos joskus saadaan talous kasvuun niin palkat voidaan polkea alas kun ei ole työvoimasta pulaa. Siihen tässä on pyritty. 

Vierailija
14/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me närpiössä ollaan ratkaistu toi työttömyys ihmiskau... öö eiku , siis hmmm, uudella työvoimalla. Ne on sitten talouden veturina, ja muutkin työllistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut tavoite. Sitten jos joskus saadaan talous kasvuun niin palkat voidaan polkea alas kun ei ole työvoimasta pulaa. Siihen tässä on pyritty. 

Pitele jostain kiinni.

Olin hommissa juuri sellaisella alalla, johon alettiin tuomaan työvoimaa ulkomailta. Enemmän ja enemmän. Iso osa porukasta ei puhunut muuta kuin omaa kieltään, suomea ei juuri kukaan. Eivät tunteneet suomalaista työelämää, ja erilaisia haittakorvauksia meni sivu suun heiltä, ja menee edelleen. Sitten alkoi palkat tippumaan. Luottiksen mukaan ei voi tehdä mitään. Ne tippui ja tippui, kantikset pakeni muihin hommiin, ja eläköityi.

Loppuvaiheessa taukopaikalla ei ollut suomea puhuvia. Kun lopetin, niin esimieskään ei puhunut suomea. 

Tässä olisi vähän mallia niille, jotka hehkuttaa työperäisen muuton puolesta. Kuului teollisuusliittoon, jonka johtaja Riku Aalto hehkuttaa työperäisen maahanmuuton puolesta.

Avaan sen työpaikan nimen, ja paljon muuta, jos joku poliitikko uskaltaa esittää sen vaalien yhteydessä. 

Vierailija
16/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla mahdollista kun raiskaajia on niin paljon. Niitten piti olla hyviä työntekijöitä.

Vierailija
17/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista kun raiskaajia on niin paljon. Niitten piti olla hyviä työntekijöitä.

Kyllä rakastajakin voi olla kova työmies. Lisää vaan sano etninen mies.

Vierailija
18/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä asialle voisi tehdä, keksitkö sinä ap? Jos, niin ala ihmeessä vaikuttamaan , hae vaikka eduskuntaan!

Itse en keksi :(

Päättäjät on eduskunnassa siksi että heidän pitäisi osata,

Varmasti olisi jokaiselle jo annettu töitä, jos se onnistuisi sormia napsauttamalla. 

Jos maailmantilanne olisi eri, esim. kaikkien maiden päättäjät terveitä, meidänkin tilanteemme olisi ihan eri. Sodat vaikuttaa meihin, samoin epävakaat suurvaltojen diktaattorit, joka ilmansuunnassa.

Vierailija
19/19 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa eikönhalltuksen pitänut monin kertaitaa työttömyys,eikä olla päösty vielä edes miljoonasn uuteen työttömään. Miten läy huonovointisuyden kasvun? Pahoinvoinnin määräkin saattaa jäädä liian alhaiseksi.