Miten 14- vuotias kissa elää ja käyttäytyy?
Kommentit (7)
Vanha pieru joka lähinnä syö ja koisaa.
Tykkää rapsutuksista, on jatkuvasti painauteena viereen jos mahdollista, nukkuu paljon, syö hyvin. Kaipaa hellyyttä ja päivittäistä lyhyttä leikkiä. Saa kissoille tyypillisen juoksuhepulin edelleen lähes joka päivä.
Tuon ikäistä kissaa on hyvä käyttää senioritarkastuksissa. Usein kissan vähentynyt liikkuminen tulkitaan laiskuudeksi ja huono syöminen nirsoiluksi, vaikka kyse on usein nivel- ja hammaskivuista. Kissa on myös taitava peittämään omat kipunsa
Meillä on 18v. Tykkää syödä, nukkua ja olla sylissä. Haluaa koko ajan huomiota, välillä vielä jaksaa leikkiäkin.
mulla on 13 vuotias kilpparityttö joka eo ehkä ole paras esimerkki senioirikissasta. yleensä tuon ikäiset on jo rauhallisempia, nukkuu enemmän, turkki ei enää niin hyvä. mutta. ei 14 vuotiaan kuuluisi vielä geriatrinen olla, iällä vain, hyvin hoidettu voi olla oikeinkin hyvä kuntoinen.. saa nähdä kauanko tuo likka sitkuttelee kun ei ikä näy vielä missään, toivottavasti pitkään ja terveenä. enää se ei kiipeile karmeissa!
Ihan tyypillisiä kissoja ovat. Ehkä nukkuvat pidempään, eivät säntäile enää niin narun perässä kuin ennen ja ovat herättyään vähän aikaa kiertoradalla.
Aiemmin oli kaksi maatiaiskissaa jotka elivät 19/20-vuotiaksi vaikka pääsivät päivällä ulos. Vanhenivat ulkoisesti kuin katkaisijaa kääntämällä vasta alle pari vuotta ennen kuin poistuivat kissojen hautausmaalle.
Käy töissä