Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori syö huonosti - mitä vitamiineja ostan hänelle?

Vierailija
23.05.2026 |

Opiskeleva poika muuttanut toiselle paikkakunnalke ja laihtunut aivan älyttömän paljon. Nyt  lomaviikolla yhdessä ja näen, kuinka syö puolet vähemmän kuin ennn. Näyttää kohta anorektikolta.


En pyst ostamaan hänelle ruokaa välimatkan takia. Eikä hän käytä antamaani rahaa ruokaa. Ainoa, mitä voin tehdä on ostaa vitamiineja tms. Mitä sellaisia ostan, jotta saa edes jostain ravintoaineet?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ittelles SSRI-lääkitys äläkä pakkosyötä muita. Kato peiliin ja vertaa siihen nuoreen. Kumpi teistä tarttee ravitsemusneuvontaa?

Vierailija
62/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä tapaus, että ylipainoinen äiti syöttää lapsilleen samaa mitä itse syö ja lapsetkin on ylipainoisia? Sitä kun muutetaan omilleen ja laihdutaan niin äiti kauhistuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkealan ammattilaisia.

=> Niin, yhtä uskottavia kuin kysyy nuorelta tarjoilijalta viinisuosituksia.  Tai rilliliikkeessä saa palvelua ” ihan hyvin noi sopii sinulle”.
Oikeesti; etsin nyt tietäjää, en papukaijaa. Ap

Ethän sinä itse tiedä sitä vähää kun täällä kyselet.

Vierailija
64/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten alipaino korjaantuisi vitamiineilla? Joku sairaus sillä on jos ei syö. Luultavasti anoreksia, jos laihdutusta taustalla. Purkkivitamiinien jatkuvan syönnin on todettu altistavan esim. keuhkosyövälle, joten niitä ei voi suositella. 

Vierailija
65/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä tapaus, että ylipainoinen äiti syöttää lapsilleen samaa mitä itse syö ja lapsetkin on ylipainoisia? Sitä kun muutetaan omilleen ja laihdutaan niin äiti kauhistuu?

Just. In your dreams.

Ap

Vierailija
66/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten alipaino korjaantuisi vitamiineilla? Joku sairaus sillä on jos ei syö. Luultavasti anoreksia, jos laihdutusta taustalla. Purkkivitamiinien jatkuvan syönnin on todettu altistavan esim. keuhkosyövälle, joten niitä ei voi suositella. 

Ei hän alipainoinen ole, mutta maratoonarin laiha. Liikkuu paljon ja syö vähän. En yritä lihottaa häntä, vaan tarjota hivenaineita yms., mitkä varmasti ovat vähissä tuolla syömisellä.

Omega3 ainakin ostan. Tietty jotain multivitamiineja, mutta mietin niitä muita juttuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12

Vierailija
68/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omega kolmoset purkista on tämän aikakauden puhallus. Taas yksi puhallus lisää loputtomassa sarjassa..

Rasvaa pitäisi syödä noin gramma per painokilo. Purkista syödään omega kolmosia noin puoli grammaa per pilleri. Pillerissä olevat omega kolmoset ovat heikosti hyödynnettävässä muodossa.

Eli siis käytännössä: syöt vaikkapa 80 grammaa rasvaa päivässä ja otat purkista 0,5 grammaa lisää rasvaa päivässä.

Toki omega kolmoset ovat tärkeitä, mutta ihmisen tarvitsemia omega kolmosia saa vain hyvästä sapuskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vitamiinit hänen  painoaan nosta vaan ruuan lisääminen, mutta olisiko monivitamiineista hyötyä.

Vierailija
70/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin lahjakortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huonosti syövä aikuinen ja käytän ravinnenesteitä ja smoothieita huijatakseni aterioita. syön d, vaihdellen merileviä ja kuitulisänä siemeniä. ei miljoonia purkkeja vaan vihreitä, vihanneksia ja hedelmiä. rasvasta ja proteiinista täytyy pitää huoli. proteiinina hamppu, lähimpää ja hyvin sulavaa. ei mitään kauoan valmis smoothieita. eikä minun kaikki litkut ole edes hyviä mutta kyllä niillä elossa pysyy ja koiran ulkoiluttaa.

Vierailija
72/72 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kylmälaukku ja kylmäkalleja sinne laukkun, niin voit pakata pojalle valmiita ruoka annoksia ym ruokaa + (muovi/paperi) kassiin muut ruuat, vessa- ja talouspaperi pakkaukset.

 

Apteekkista osataan paljon paremmin auttaa mitä kannattaa ostaa, mutta jotain nestemäistä joita syömishäiriöisillekin voidaan määrätä, kun voi olla helpompi  juoda kuin syödä ja siitä saa saman kuin kunnon ateria.

 

Mulla kyllä hälytyskello soi tossa että, kun rahaa ruokaan ei ole, ja äiti antaa/lähettää rahaa ruokaan ei sitten osta sitä ruokaa. Kotona käydessäkään kun ei tarvitse miettiä mitä ruoka maksaa ei syö ja on laihtunut tosi paljon... joku syömishäiriö selvästikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi