Nuori syö huonosti - mitä vitamiineja ostan hänelle?
Opiskeleva poika muuttanut toiselle paikkakunnalke ja laihtunut aivan älyttömän paljon. Nyt lomaviikolla yhdessä ja näen, kuinka syö puolet vähemmän kuin ennn. Näyttää kohta anorektikolta.
En pyst ostamaan hänelle ruokaa välimatkan takia. Eikä hän käytä antamaani rahaa ruokaa. Ainoa, mitä voin tehdä on ostaa vitamiineja tms. Mitä sellaisia ostan, jotta saa edes jostain ravintoaineet?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monivitamiinitabletteja ainakin. Eri ikäisille löytyy omat valmisteet.
Sen verran tajuun itsekin, mutta monivitamiineissakin on eri yhdistelmiä. Mikä niistä on parhampia? Ap
KYSY APTEEKISTA.
Ne nuoret tytöt ei tiedä mitään
APTEEKKARIT EIVÄT OLE NUORIA TYTTÖJÄ TAI POIKIA, ÄÄLIÖ.
En ikinä pääse apteekkarin kanssa juttusille, kun apteekkiin menen. Juttelemaan tulee jokin nuori. Eivät edes ole farmaseutteja, vaan niitä apteekkineuvoja tms.
Kyllä pääset kun pyydät, niin minäkin olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tykkkää syödä oikeaa ruokaa, mitä ei mistään saa. Keitä perunaa ja porkkanaa ja paista mitä tahansa lihaa. Nuoret syö aivan sikavarmasti kaiken. Kai mä nyt äitinä tiedän.
Lapset syö kaiken syötäväksi kelpaavan, mikä edes etäisesti muistuttaa ruokaa. Ainakin kaikki edes etäisesti ruoalta muistuttava tai syötäväksi uskottava häviää kaapista alta aikayksikön.
Meiltä on hävinnyt raaka maksa, kananmunat, kalat, kaikki vihannakset. Jopa perunat ovat hävinneet. Jäljellä on ollut vain kattila nurinpäin. Lapset syövät kaiken löytämänsä nälkäänsä.
Lääkealan ammattilaisia.
=> Niin, yhtä uskottavia kuin kysyy nuorelta tarjoilijalta viinisuosituksia. Tai rilliliikkeessä saa palvelua ” ihan hyvin noi sopii sinulle”.
Oikeesti; etsin nyt tietäjää, en papukaijaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monivitamiinitabletteja ainakin. Eri ikäisille löytyy omat valmisteet.
Sen verran tajuun itsekin, mutta monivitamiineissakin on eri yhdistelmiä. Mikä niistä on parhampia? Ap
Ehkä sun ap pitäisi nyt tajuta, että tämä palsta ei ole oikea paikka näille kysymyksille.
Ehkä sun ap pitäisi nyt tajuta, että tämä palsta ei ole oikea paikka näille kysymyksille.
=> täällä käy monenlaista väkeä. Uskon, että joku tietää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nuoret tykkkää syödä oikeaa ruokaa, mitä ei mistään saa. Keitä perunaa ja porkkanaa ja paista mitä tahansa lihaa. Nuoret syö aivan sikavarmasti kaiken. Kai mä nyt äitinä tiedän.
Äitinä tiedät, että kaikki nuoret syö samalla tavalla? Samalla et ymmärrä lukemaasi sen vertaa, että äiti ja poika asuvat eri paikkakunnilla.
Anna aikuisen olla.
Jos ei tuohon ikään mennessä osaa itsestään pitää huolta, niin ei siinä äidin ostamat pillerit auta.
Minä tiedän lapseni osaavan syödä kaikkea. Hän osaa syödä ja jopa tehdä ruokaa kaikesta löytämästään. Osaa kalastaa ja osaa metsästää. Moni muu kuolee ennen lastani nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Keittokirja ja kokkikurssi täälläkin on ehdotuksena. Turhaan sitä rahaa ruokaan laittaa, jollei sellaista osaa tehdä. Jotkut valmisannokset ovat yleensä pahanmakuisia.
Mammojen tuntuu olevan ihan mahdoton ymmärtää, että opiskelijalle ongelma on raha. Sitä ei kokki kirjasta saa. Ap on jo kertonut, että poika osaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän lapseni osaavan syödä kaikkea. Hän osaa syödä ja jopa tehdä ruokaa kaikesta löytämästään. Osaa kalastaa ja osaa metsästää. Moni muu kuolee ennen lastani nälkään.
Jopas on osaava. Osaa syödä kaikkea😂
Vierailija kirjoitti:
=> täällä käy monenlaista väkeä. Uskon, että joku tietää. Ap
Vaikka tietäisikin, mistä tunnistat oikean vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Anna aikuisen olla.
Jos ei tuohon ikään mennessä osaa itsestään pitää huolta, niin ei siinä äidin ostamat pillerit auta.
Todennäköisesti osaa pitää itsestään huolta. Äiti vain ei osaa päästää irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitinä tiedät, että kaikki nuoret syö samalla tavalla? Samalla et ymmärrä lukemaasi sen vertaa, että äiti ja poika asuvat eri paikkakunnilla.
Minun jääkapistani hävisi jopa perunat, kun lapsi teki niistä ruokaa.
DI 60v.
Selvitä miksi poika syö niin vähän? Onko hänellä kipuja/sairaus/syömishäiriö tms. Pitäisikö hänen käydä lääkärissä? Pelkät vitamiinit ei nyt taida olla oikea ajatus.
Miksi hän ei käytä antamaasi rahaa ruokaan? Mihin hän käyttää sen?
Edelleen; kyse ei ole siitä, etteikö hän tietäisi, mitä syödä. Mutta jos 186 cm pitkä nuori mies syö päivässä tyyliin muroja, 1 leipäpalan ja 2 lihapullaa ja yhden perunan ja salaattia, niin se vain on liian vähän.
Ruokamäärä ei nouse, vaikka olen vienyt hänet kauppaan ja ostanut vaikka sisäfilettä.
Ap