IL: S-Pankki ei korvaa asiakkaan tililtä vietyjä rahoja. Nyt kannattaa tsekata onko sinunkin S-tili tyhjennetty ja nostettu luottoja sinun nimelläsi. Onko sinulla S-tiliä ja pitäisikö pankin korvata tietomurrolla viedyt rahat??
"Emme kuitenkaan valitettavasti voi hyvittää tapahtumia, vaan ne jäävät vastuullesi, S-pankin viestissä todetaan."
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/822b4dbf-3e59-4ac6-bcf1-9fe41063…
Ai kun kiva.
Itse siirsin kaikki S-tililläni olleet varat toiseen pankkiin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulipukupankissa tuulipuvun arvoista asiakaspalvelua. Kuka yllättyi? :D
Ei ole minua ainakaan kyseinen pankki vakuuttanut, vaikka se pakollinen s-bonustili onkin.
Miten s-tili pn pakollinen?
Jos haluaa äsholekorttia käyttää, niin ne bonukset pakkonaitetaan tilille.
Miksi sitä pitää käyttää?
Tämä alkaa kuulostaa pahalta. Kyllä tästä tulee mainehaitta vuosiksi. S-mobiili vaikuttaa myös epäluotettavalta.
Pitääkin siirtää kaikki rahat s-tililtä pois. Onneksi on muita pankkeja.
🇺🇦🇮🇱
Tuo exän tekemät nostot nyt vain on pankin omaa tulkintaa asiasta. Ja vieläpä törkeästi sanottu asiakkaalle, että on suunnitellut tämän tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu hassulta ettei luottokorttia/tiliä ole suljettu samantien kun asiakas ottanut yhteyttä. Tämä on kai aivan ehdoton toimenpide missä tahansa pankissa jos asiakas ei tunnista omaksi toiminnakseen, mutta tässä olisi jätetty ?
T. Vanha pankintäti
He eivät välttämättä siihen kykene. Esimerkiksi rahojen siirto toiseen pankkiin ei S-pankin konttorin kautta onnistu. Tämä asia kävi selväksi viime kesänä, kun jankkasin aiheesta virkailijan jos toisenkin kanssa. Rahat on siirrettävä itse S-mobiilin kautta, johon he olivat ensi alkuun haluttomia antamaan tunnuksia, koska sisäänkirjautuminen kuulemma onnistuu minkä tahansa pankin tunnuksilla. Jatkossa säilön rahani vaikka tyynyn alla, muttei ikinä enää S-pankissa.
Sitten he kysyivät, että tahdonko saada
S-pankin tiedotteet teksti- vai sähköpostiviesteinä. Päädyin ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska olin saanut paljon S-pankin nimissä lähetettyjä huijausviestejä, jotka olivat erehdyttävästi aidon oloisia. Siinä, että pankki lähettää viestejään asiakkaan sähköpostiin, piilee melkoinen riski. Ehkä jutun Annelikin oli epäonnistunut perkaamaan aidot feikkien joukosta.Tarkennatko hieman mitä se pankki haluaa lähettää sähköpostiin. Mainoksia? Mitään oikeita viestejä ei ikinä laiteta tekstarilla tai sähköpostilla. Korkeintaan ilmoitus, että sinulla on viesti luettavana verkkopankissa.
Tarkennan varsin mielelläni. Eli he halusivat lähettää tiedotteitaan edellä mainitsemillaan tavoilla. Koska en halunnut saada niitä sähköpostiini, he lähettivät niitä tekstiviesteinä. Tuo, mitä viestissäsi sanoit, kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Oletko täysin varma, ettet ole saanut tiedotteita samalla tavalla kuten minä?
Minuakin alkoi kiinnostaa, millaisia tiedotteita sait tekstareina. Itse olen valinnut sähköpostin tiedotuksia varten, mutta ne ovat mainosten lisäksi tyyliin "sinulle on tullut uusi automaattisesti hyväksytty e-lasku / e-lasku, joka pitää hyväksyä / asiakaspalvelun vastaus viestiisi". Nämä pitää käydä itse lukemassa verkkopankissa tai mobiilipankissa. Mitään sellaista tiedotetta ei tule, josta voisi olla haittaa, jos se päätyisi muiden kuin itseni luettavaksi.
Mulla sama, tulee vain ilmoitus sähköpostiin. Pitää erikseen kirjautua pankkiin päästäkseen lukemaan viestin. Mikään pankki ei ikinä lähettäisi mitään tärkeää tietoa tai pyytäisi mitään tärkeää tietoa suoraan sähköpostin tai tekstarin kautta.
Sain kuun alussa isohkon veronpalautuksen ja aikomukseni oli siirtää se S-pankkiin, missä minulla on eräänlainen varatili, mutta luovuin siitä aikomuksesta, kun S-pankin ongelmista alettiin uutisoida. Muutenkin olen tyhjentänyt S-pankissa vielä olevaa tiliäni. S-pankilla tuntuu olevan todella nuiva asenne asiakkaisiinsa, vaikka meitä mainoksissa tituleerataankin omistaja-asiakkaiksi. Ei pitäisi alkaa leikkiä pankkia, jos ei osata rakentaa kunnollista turvallista tekniikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo exän tekemät nostot nyt vain on pankin omaa tulkintaa asiasta. Ja vieläpä törkeästi sanottu asiakkaalle, että on suunnitellut tämän tarkoituksella.
Ja vaikka tämä olisikin ollut totta, pankkihan ei ollut noteerannut mitenkään kun asiakas oli ottanut yhteyttä epämääräisistä nostoista. Eiköhän se jälkeen tehdyt nostot nyt ainakin ole pankin vastuulla, koska eivät tehneet mitään estääkseen tulevat nostot.
Missä kohtaa jutussa luki että exä olisi syyllinen? Älä keksi omiasi!