Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti se vaan vippailee :(

Vierailija
25.02.2015 |

Elän itse Kelan kotihoidontuella ja hänellä on kohtuullinen palkka, mutta hänelläpä (yli 50-v.) aina yllättäen baarireissujen myötä pääsee rahat loppumaan, niin minultapa sitten vippailee rahaa tilipäiväänsä saakka. Toki hän ne maksaa, mutta itseäni suoraan sanoen kyllästyttää se, että olen joku pikavippilaitos. Enää en uskalla vastata hänen puheluihinkaan aina tai soittaa hänelle, kun se juttu päätyy raha-asioihin. Nyt kun eräässä yhteydessä tunnustin, että mulla oli tiettyyn asuntoon rahaa, niin hän vippailee taas tauon jälkeen. Ahdistaa, kun aikuinen ihminen on tuollainen. Moni ihmettelee, miksi minulla on kännykkä äänettömällä. Vastaus ei ole mikään salasuhde, vaan se, että en halua vastata äitini kännipuheluihin tai rahankerjäyspuheluihin kesken mukavan koti-illan. T. Ahdistunut 30+ äiti

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 16:08"]

Miksi aikuinen ihminen toimii äitinsä vippikassana? Sano ettet lainaa. Problem solved

[/quote]

Ongelmana on myös se, että hän alkaa helposti uhkailla itsemurhalla ja on muutenkin epävakaa ja tavallisestikin erittäin herkkä. Minun pitää olla hieman varpaisillani hänen kanssaan puhuessani, enkä ole koskaan uskaltanut sanoa mielipiteitäni suoraan hänelle (en edes lapsena). En uskalla ajatella tilannetta, että sanon suorat sanat enkä lainaa ja parin päivän päästä saankin kuulla, että hän on toteuttanut uhkauksensa itsemurhasta. :( T. AP

Vierailija
2/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:42"]

Miksi aikuinen ihminen toimii äitinsä vippikassana? Sano ettet lainaa. Problem solved

[/quote]

Ongelmana on myös se, että hän alkaa helposti uhkailla itsemurhalla ja on muutenkin epävakaa ja tavallisestikin erittäin herkkä. Minun pitää olla hieman varpaisillani hänen kanssaan puhuessani, enkä ole koskaan uskaltanut sanoa mielipiteitäni suoraan hänelle (en edes lapsena). En uskalla ajatella tilannetta, että sanon suorat sanat enkä lainaa ja parin päivän päästä saankin kuulla, että hän on toteuttanut uhkauksensa itsemurhasta. :( T. AP

[/quote]

Eiköhän pissisdraamaillut kuollut alkkis ole parempi kuin sitten se, etteivät edes omat lapsesi kunnioita sinua, kun annat kaikkien lompsia ylitsesi. Kiristystä ja henkistä riudutusta tuo on äitisi osalta. Tietoista sellaista. Ei se sinusta piittaa tai sinua kunnioita. On vaan löytänyt korottoman pikavippifirman, jota käyttää jopa lastenlasten kustannuksella. Et sinä mikään paska ihminen ole, kun pidät puolesi lompakkosi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiristää uhkailemalla, lienee parasta kertoa valkoinen valhe. Kerro, että lainasit jollekin hyvin hädänalaiselle tuttulle tällä kertaa tai sovi miehesi kanssa vaikka, että tuli jotain kallista remontoitavaa, autossa vaikkapa, niin ei ole rahaa lainattavaksi asti. Kehota äitiä käyttämään ruoan ostamiseeen maksutonta aikaa avaamalla kauppaan esim ruokatilin, joss on VISA, jos ei ole vielä siirtänyt sen avulla kulujaan eteenpäin. Tee muutos mieluiten tilanteessa, jossa äitisi ei ole sinulle velkaa.

Vierailija
4/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 20:42"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän pissisdraamaillut kuollut alkkis ole parempi kuin sitten se, etteivät edes omat lapsesi kunnioita sinua, kun annat kaikkien lompsia ylitsesi. Kiristystä ja henkistä riudutusta tuo on äitisi osalta. Tietoista sellaista. Ei se sinusta piittaa tai sinua kunnioita. On vaan löytänyt korottoman pikavippifirman, jota käyttää jopa lastenlasten kustannuksella. Et sinä mikään paska ihminen ole, kun pidät puolesi lompakkosi kanssa.

[/quote]

Helppoahan on ulkopuolisen näkökulmasta sanoa noin. Vaikka hänellä onkin alkoholiongelma sekä vippailuongelma, on hänessä toki hyviäkin piirteitä. En redusoisi kaikesta huolimatta koko henkilöä vain pariin huonoon ominaisuuteen. Mutta kieltämättä mun täytyy olla tiukkana. Sekin on tässä ärsyttävää, että hän itse on kasvattanut musta nössön (oli liian ankara minulle ollessani lapsi ja pehmoileva luonteeni on periytynyt isän puolelta). Joten olen jotenkin aseeton häntä vastaan, ellen skarppaa ihan täysillä. Mutta joo, yritän keksiä vaikkapa pari valkoista valhetta ensi kertaa varten. T. AP

Vierailija
5/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/6 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet enää lainaa. Piste