Miten olla hyvännäköinen tai jopa kaunis jos omistaa rumat kasvot?
Omistan siis tosi rumat ja epänaiselliset kasvonpiirteet ja se ahdistaa tosi paljon :/ onko mahdollista edes olla kaunis vaikka on rumat kasvot? Tämä asia on vaivannut itseäni jo monta vuotta, mutta olen oppinut jotenkuten elämään sen kanssa. Kunnes tänään taas näin valokuvia itsestäni ja masennuin kun näin kuinka rumat kasvot minulla on. Eikä kasvonpiirteille edes voi tehdä mitään :/ tuntuu niin toivottamalta ja masentavalta, että vaikka mitä tekisin, en voi koskaan olla kaunis.
Kommentit (84)
Hymyile!:) Hymyileminen kaunistaa. Vaikka ei olisikaan mitenkään hyvännäköinen, minulle ainakin tulee ihmisestä mukava/positiivinen vaikutelma jos hän hymyilee. Kauniskin ihminen näyttää rumalta ja luotaantyöntävältä, jos naama on nurinpäin.
Joo tää on valitettava ongelma :( Musta tuntuu että niitä kasvoja ei vaan saa kauniimmaksi jos on pahemman luokan hevosnaama.. Itse olen todella hevosnaama ja kaksoisleukainen, näytän ihan isältäni pitkällä tukalla sopusuhtaisesta vartalostani huolimatta, tyyliin Chloe Green vs Sir Philip Green. Paitsi että itse olen lisäksi vielä vaalea ja huonoihoinen.
Hei! Täälläkin on yksi "ruma", isonenäinen ja huono-ihoinen nainen :) Oma tieni sinuiksi itseni kanssa on ollut kyllä pitkä, mutta nyt kolmenkympin kolkutellessa olen ehkä saavuttanut jonkunlaisen tasapainon ja hyväksymisen. Minulla on auttanut se, että olen toisaalta alkanut ajatella itseäni persoonallisen näköisenä ja oppinut kevyellä arkimeikillä korostamaan parhaita puoliani, toisaalta se, että olen yksinkertaisesti päättänyt, että minulla on oltava oikeus olla sellainen kuin olen ja olla tyytyväinen itseeni sellaisena kuin olen. Kauniit kasvot ovat vain yksi asia elämässä, on niin paljon tärkeämpiäkin asioita, joita voi itsessään kehittää (semminkin, kun kaikki kuitenkin vanhenemme ja rupsahdamme).
Mitä jos yrittäisit nähdä itsesi erikoisena, ainutlaatuisena yksilönä? Usein mielenkiintoisennäköiset ihmiset ovat hieman "rosoisia", eivät pikkusieviä. Yritä löytää ulkonäöstäsi se "sun juttu" ja lähde kehittämään lookkia siltä pohjalta. Jos et ole nukkemainen ja sievä, ehkä esim. pitsi- ja kukkahommelit eivät ole sinun juttusi, vaan joku vähän erikoisempi ja rohkeampi. Tai miten nyt onkin, ymmärrät ehkä pointin.
Hieman karusta ulkonäöstä voi toisaalta olla joskus hyötyäkin, itseäni miehet eivät ehkä käy kamalasti iskemään, mutta eivät toisaalta uskalla käydä ryttyilemäänkään. Olen kuullut, että minusta tulee vähän dominoiva ja jopa "tyly" vaikutelma (hahhah!), ehkä kulmikkaat piirteet ja varautuneisuus sen tekevät, mutta on siitä joskus iloakin. Toisaalta olen löytänyt ihanan ja huomioivan miehen, joka on vielä erittäin komeakin, ja joka jostain oudosta syystä tykkää maskuliinisista piirteistäni. Tämänkin on varmaan auttanut itseni hyväksymisessä.
Tsemppiä ap, kaikilla meillä on joku oma juttu, olisi kauheaa jos kaikki näytettäis samalta! Jollain on nätit kasvot, jollain hyvä kroppa, jollakulla upeat hiukset, joku onnekas saa ehkä nämä kaikki, mutta ihan yhtä arvokkaita me ollaan silti kaikki! Ihminen on aina kokonaisuus :) Ei pidä antaa ulkonäölle suhteettoman paljon painoarvoa kaiken muun kustannuksella. Mieti vaikka, mitä hyviä ja hauskoja luonteenpiirteitä sinusta löytyy tai mitä kaikkea osaat. Se on arvokasta.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 20:37"]
Jos et ole nukkemainen ja sievä, ehkä esim. pitsi- ja kukkahommelit eivät ole sinun juttusi, vaan joku vähän erikoisempi ja rohkeampi. Tai miten nyt onkin, ymmärrät ehkä pointin.[/quote]
35 on mielestäni muuten täysin oikeassa, mutta tyylivinkiksi antaisin itse juuri päinvastaisen. Nimittäin söpöt ja klassisen naiselliset naiset näyttävät kukkakuoseissa ja pitseissä hyvin helposti halvoilta ja tyylittömiltä, kun taas miehekkäisiin ja kulmikkaisiin piirteisiin sopii erittäin hyvin naisellisuudella iloitteleva pukeutumistyyli. Ne ikään kuin tasapainottavat toisiaan.
Neuvoisin sinua ap kokeilemaan rohkeasti mm. a-linjaisia, kerrostettuja kellohameita, joilla saat luotua itsellesi lantion kaarta jäljittelevää siluettia. Käytä rohkeasti naisellisia, jopa tyttömäisiä värejä, kuten pastelleja. Röyhelöt, kukkakuosit, pitsiunelmat, aivan kaikki naisellinen on kuin luotu kaltaisellesi naiselle, koska sinun ulkonäölläsi kykenet edelleen näyttämään asialliselta ja vakavastiotettavalta aikuiselta, vaikka vaatteissa olisikin pehmeyttä ja tyttömäisyyttä yllin kyllin. Varmista vain, että vaatteesi ovat aina laadukkaista materiaaleista tehtyjä ja hyvin valmistettuja - muuten menee uskottavuus.
Olen toiminut pitkään vaatemyyjänä eräässä helsinkiläisessä high end -butiikissa. Siellä mm. eräs vakioasiakkaistani aina harmitteli sitä, ettei hän voi käyttää naisellisia vaatteita. Hän kun oli kasvoiltaan ja hiuksiltaan jo niin sievä, että vaatteissa oli pysyttävä jyrkissä, asiallisissa muodoissa ja väreissä. Sinun tilanteesi on juuri päinvastainen, joten otathan siitä ilon irti! Saat ainakin tämän mainitun henkilön kadehtimaan itseäsi. ;)
Myös meikki ja kampaus auttavat paljon, mutta ymmärrän ettei Suomesta ole helppoa löytää asiantuntemusta näihin. Suomalaisilla on usein heikko tyylitaju, myös ammattilaisten joukossa. Entäpä, jos lähtisit voimautumislomalle vaikkapa Pariisiin? Kasvohoidot ja muu sellainen on siellä paljon halvempaa kuin Suomessa, ja jos satsaat kunnon meikkikonsultaatioon ja kampaajaan + shoppailet fiksusti (ja pihistelemättä eli oikeasti laatua!), voi olla että palaat kotiin aivan uutena ihmisenä. Tsemppiä!
http://www.pinterest.com/imjustjazz/makeup-for-narrow-face/
Tuolla muutama vinkki, mutta aika harvassa oli.. 99% kaikista vinkeistä tuntuu olevan kuinka saada kasvoista kapeammat.
Ap, oletko yhtään saman näköinen kuin tämä maailmalla hyvässä nosteessa oleva suomalaismalli:
http://www.brand.fi/female/caroline/#
Katsopa hänen kuviaan läpi, niin näet erilaisia meikkejä ja hiustyylejä, ja miten ne vaikuttavat ulkonäköön. Lisäksi sanoisin, että vaikka tämä nainen ei ole söpö eikä missityyppinen, niin äärimmäisen hyvännäköinen hän on silti. Erilaisuus on kaunista.
Kasvot on mitä on, mutta kroppaan voi vaikuttaa, jos kauneus on tärkeää. Kroppa on puolet kauneudesta.
Se pitää vain opetella hyväksymään mihin ei voi vaikuttaa.
Voisi antaa vinkkejä jos vain vähän tietäisi miltä näytät.. Löytäisitköhän vaikka googlesta kasvot jotka muistuttaisivat omiasi?
Voit olla. Kasvata upea kiiltävä tukka, laihduta jos et ole jo hoikka, pukeudu itsevarmasti ja tyylikkäästi. Hymyile paljon, opettele meikkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:45"]Kasvot on mitä on, mutta kroppaan voi vaikuttaa, jos kauneus on tärkeää. Kroppa on puolet kauneudesta.
Se pitää vain opetella hyväksymään mihin ei voi vaikuttaa.
[/quote]
Vartalonmallinikin on epänaisellinen. :/ olen muuten ihan siro, mutta omistan tosi leveät hartiat verrattuna epänaiselliseen kapeaan lantiooni. Itkettää joka kerta kun näen itseni peilistä. :/ ap
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:45"]Kasvot on mitä on, mutta kroppaan voi vaikuttaa, jos kauneus on tärkeää. Kroppa on puolet kauneudesta. Se pitää vain opetella hyväksymään mihin ei voi vaikuttaa. [/quote] Vartalonmallinikin on epänaisellinen. :/ olen muuten ihan siro, mutta omistan tosi leveät hartiat verrattuna epänaiselliseen kapeaan lantiooni. Itkettää joka kerta kun näen itseni peilistä. :/ ap
[/quote]
No sehän on naisellista, jos olet siro. Kaikki eivät ole siroja. Jos olet normaalipainoinen/hoikka ja siro, se on jo monien mielestä kaunista. Kasvoihin vaikuttaa paljon se miten meikkaa ja laittaa hiukset, kosmetologit ja kampaajat on tosi taitavia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:46"]Voisi antaa vinkkejä jos vain vähän tietäisi miltä näytät.. Löytäisitköhän vaikka googlesta kasvot jotka muistuttaisivat omiasi?
[/quote]
en ole oikein nähnyt kasvoja jotka muistuttaisivat omiani, koska näytän niin oudolta. Kukaan lähimmäisistänikään ei ole koskaan osannut nimetä ketään julkkista joka muistuttaisi ulkonäöltään itseäni. Minulla on tosi kapeat kasvot, pitkä nenä, ohuet huulet ja pienet aika lähekkäin toisiaan olevat silmät. Hiuksia olen koittanut kasvattaa jo kohta pari vuotta (nyt yltävät vähän yli olkapäiden), tiedän että sitten kun omistan pitkät kivan malliset hiukset, voisin tuntea itseni edes hieman naisellisemmaksi ja nätimmäksi. Olen ihan hoikka, mutta vartalonmallini on epänaisellinen ja hirveä. :/ (leveät hartiat ja kapea lantio) ap
Hyvä ryhti ja istuvat tyylikkäät vaatteet. Ei siis kannata laahustaa hartiat lysyssä eteenpäin katse maassa. Itse olen melko ruma hevosnaama mutta kroppani on ihan ok, ja osaan pukeutua. Vähän meikkiä ja iloinen ilme niin saattaa joku jopa kehua hyvännäköiseksi.
Rumahkona naisena on vaan hyväksyttävä, että tulee ulkonäön sijaan panostaa omaan luonteeseen ja muihin seikkoihin. Jos sulla on hyvä itsetunto ja persoona voitat aina sen epävarman ja huonoitsetuntoisen nätin naisen...
Hanki silikonit. Miehet ainakin on nii taulapäitä että sanovat sellaisiakin naisia kauniiksi, joilla on kamala persenaama mut huomattavan isot hinkit.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:45"]Kasvot on mitä on, mutta kroppaan voi vaikuttaa, jos kauneus on tärkeää. Kroppa on puolet kauneudesta. Se pitää vain opetella hyväksymään mihin ei voi vaikuttaa. [/quote] Vartalonmallinikin on epänaisellinen. :/ olen muuten ihan siro, mutta omistan tosi leveät hartiat verrattuna epänaiselliseen kapeaan lantiooni. Itkettää joka kerta kun näen itseni peilistä. :/ ap
[/quote]
No sehän on naisellista, jos olet siro. Kaikki eivät ole siroja. Jos olet normaalipainoinen/hoikka ja siro, se on jo monien mielestä kaunista. Kasvoihin vaikuttaa paljon se miten meikkaa ja laittaa hiukset, kosmetologit ja kampaajat on tosi taitavia.
[/quote]
Niin, se sirous on ehkä yksi ainoista asioista mistä pidän vartalossani.. Vaihtaisin sen kyllä ihan milloin vain siihen, että saisin naisellisen leveämmän lantion. Nyt olen sellainen V-mallinen miehekäs. :/ vaikuttaako kasvojen kauneuteen paljon oikeasti hiukset ja meikki? Tuntuu että ihan turhaan vaan koittaisin piilottaa rumuuttani :/ ap
Mun mies aina tähdentää että ei niillä kasvoilla ole väliä, hyvässä kunnossa oleva kroppa saa naisen näyttämään hyvältä. Vartaloon voi itse vaikuttaa, kasvoihin ei niinkään paljon. Toki voi huolehtia hiuksista, hampaista, ihosta, meikistä.. Todennäköisesti näytät joka tapauksessa muiden silmissä paremmalta kuin luulet!
Vartalomallilisellesi löytyy varmasti paljon sopivia vaatteita. Ammatti kosmetologi osaa opastaa miten korostaa parhaita puolia. Olin itse alle täysi ikäisenä epävarma, en käyttänyt meikkiä, koska ajattelin etten osaa kuitenkaan meikata. Kevyt meikki kaunistaa meitä kaikkia. Ja varmasti jokaisella on joku hyvä puoli, mistä toiset on kateellisia. Esim. Silmät, ym
No ensinnäkin, mun mielestä mä näytän ihan mieheltä kans paksulla pakkelilla, luonnollinen meikki sopii paremmin mulle. Mulla on iso nenä ihan oikeesti ja huono iho ja näytän paljon vanhemmalta mitä oikeesti oon jos mulla ei oo meikkiä! Onko sulla hyvä iho? jos on ni se kaunistaa tosi paljon. mä kasvatan omia hiuksia pitkiks, koska hiukset on naisen kruunu ja kuulemma miehet näkee semmosen naisen jotenki hedelmällisemmän näkösenä :D eli rumiluksille hiukset on tosi iso valttikortti! tai sit joku kaunis, terve polkkatukka on kans nätti, mut esim. mä näytän ihan mieheltä semmosessa. :D ja toiseksee tiiän et oon ruma, mut en kerro siitö kellekkään et aattelen nii, koska sit nekialkaa aattelee ja säälittelee. Mun unelma on vaan olla suht nätti! leikkauksii oon miettiny, varsinki nenää, mut en tiiö uskallanko. Silarit on jotenki vähä noloja musta ja en haluu semmosii. Hiukset, meikki ja vaatteet tekee susta kauniin! Mut ennen kaikkea ITSEVARMUUS!! Älä näytä muille et säälittelet ittees! vaan tukka kuosii, kauniit vaatteet ja korkkarit, kiva meikki ja hymyä naamaa that's it! ;) ja muistan kerra ku mun luokal oli semmoe tyttö kuka ei ollu kauhee nätti, mut sen ääni oli ihana ja luonne!! se ois saanut kenet vaan :)