Haluamme tytölle vanhanaik. nimen, kerättiin ehdotuksistanne parhaat, apua!
Tein uuden keskustelun, koska siinä toisessa oli yli 200 viestiä ja viestini olisi hukkunut sinne muiden joukkoon. Teillä oli todella hyviä ehdotuksia ja melkein kaikki oli ihania nimiä, kiitos paljon! :) Miehen kanssa olemme päässeet yhteisymmärrykseen suosikeista. Tässä ne tulevat: Sylvia, Ulrika/Ulriikka, Aurelia, Agnes, Eufrosiina, Loviisa, Ester, Serafiina, Brita, Ilmatar, Augusta, Toini, Elisabeth, Fredrika, Onerva, Inari, Klaudia, Lisbeta, Agnes, Eedit, Judit/Juudit, Soilikki, Varpu, Ottilia (esim jonkun ehdottama Eva Anelma/Maria Ottilia oli ihana!), Ingrid ja Karelia. Vaihtoehtoja on siis paljon, pitäisi valita 2-3 nimeä ja laittaa ne vielä järjestykseen. Ensimmäisen nimen haluaisimme olevan tästä joukosta joku, mutta 2. ja mahdollinen 3. nimi voi olla joku muukin, esim Mariakin kuulostaisi noiden nimien kanssa hyvältä, vaikka hyvin tavallinen nimi onkin. Jos vielä jaksatte, niin voisitte kertoa ideoitanne nimiyhdistelmistä, kun edellisessäkin keskustelussa teillä oli niin hyviä ehdotuksia :)
Kommentit (127)
Juudit Maria
Aurelia Anna Loviisa
Ottilia Elisabeth
Ottilia ensimmäiseksi nimeksi! Ihana.
Osa nimistä on aika haastavia pienelle lapselle ja sopii joidenkin sukunimien kanssa huonosti yhteen.. eli minkä ikinä yhdistelmän valitsettekaan, miettikää miten se sopii yhteen sukunimenne kanssa ennen kuin annatte nimeä lapselle. Esim Eufrosiina Lisbeta Virtanen tai olisi lievästi sanottuna järkyttävä yhdistelmä...
Älä ainakaan ensimmäiseksi nimeksi laita noita kaikista erikoisimpia, kuten Ilmatar, Karelia tai Eufrosiina.
Karelia on musta aivan ihana nimi. En sitten vaan tiedä, minkä kanssa noista sopii yhteen. Loviisa kanssa ihana toiseksi nimeksi.
Ilmatar! Rakastan yli kaiken tuota nimeä ja se liittyy todella vahvasti suomalaiseen kulttuurihistoriaan! Valitettavasti ei kelvannut mun miehelleni.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:39"]
Osa nimistä on aika haastavia pienelle lapselle ja sopii joidenkin sukunimien kanssa huonosti yhteen.. eli minkä ikinä yhdistelmän valitsettekaan, miettikää miten se sopii yhteen sukunimenne kanssa ennen kuin annatte nimeä lapselle. Esim Eufrosiina Lisbeta Virtanen tai olisi lievästi sanottuna järkyttävä yhdistelmä...
[/quote]
:D Ymmärrän mitä tarkoitat, tuskin annamme nimeksi Eufrosiina Lisbetaa. Ja sukunimi on aika erikoinen ja kauniskin, lisäksi luontoaiheinen, joten se sopii mielestämme hyvin tällaisiin nimiin. Eli etunimi ei onneksi tule minkään Virtasen kaveriksi. ap
Varpu Serafiina
Eva Fredrika
Agnes Ida Aurelia
ja lisäksi Siina on mun mielestä hurmaava! Ja sopii melkeen kaiken kanssa yhteen. Siina Ottilia, Siina Agnes Augusta, Siina Ester Onerva..
Eufrosiinaa en ole koskaan kuullut, mutta Eufrosynen olen.
Valitkaa sellainen kuitenkin, joka sopii myös ihan suomalaiseen sukunimeen.
Minulla on erikoinen ja toki myös oikeasti kaunis etunimi. Ja ruotsinkielinen sukunimi.
En oikeasti tiedä mitä teen, jos mennään miesystävän kanssa naimisiin, jonka sukunimi on tietenkin niinkin erikoinen kuin Hämäläinen.
Mun ristimänimi sointuu siis täysin keskenään yhteen, mutta Hämäläisen kanssa kuulostaa aivan hirveältä. Ja kun mä olen sen verran vanhanaikainen, että haluaisin miehen sukunimen, hänelle asialla ei ole merkitystä.
Tässä vaan siis yksi katsantokanta asiaan myöskin, noista valitsemistanne moni nimi onkin juuri sellainen, että sopii käytännössä millaisen sukunimen kanssa tahansa yhteen :)
Ap:lla (ja miehellään) on ihana nimimaku! Kiva kun joku vielä antaa tuollaisia nimiä lapsilleen.
Eedit on kaunis ja myös kuulosta vanhalta nimeltä.
Eedit Maria/Anna/Aino Elisabet
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:26"]
Tein uuden keskustelun, koska siinä toisessa oli yli 200 viestiä ja viestini olisi hukkunut sinne muiden joukkoon. Teillä oli todella hyviä ehdotuksia ja melkein kaikki oli ihania nimiä, kiitos paljon! :) Miehen kanssa olemme päässeet yhteisymmärrykseen suosikeista. Tässä ne tulevat: Sylvia, Ulrika/Ulriikka, Aurelia, Agnes, Eufrosiina, Loviisa, Ester, Serafiina, Brita, Ilmatar, Augusta, Toini, Elisabeth, Fredrika, Onerva, Inari, Klaudia, Lisbeta, Agnes, Eedit, Judit/Juudit, Soilikki, Varpu, Ottilia (esim jonkun ehdottama Eva Anelma/Maria Ottilia oli ihana!), Ingrid ja Karelia. Vaihtoehtoja on siis paljon, pitäisi valita 2-3 nimeä ja laittaa ne vielä järjestykseen. Ensimmäisen nimen haluaisimme olevan tästä joukosta joku, mutta 2. ja mahdollinen 3. nimi voi olla joku muukin, esim Mariakin kuulostaisi noiden nimien kanssa hyvältä, vaikka hyvin tavallinen nimi onkin. Jos vielä jaksatte, niin voisitte kertoa ideoitanne nimiyhdistelmistä, kun edellisessäkin keskustelussa teillä oli niin hyviä ehdotuksia :)
[/quote]
Sylvia
Loviisa
Ester
Eedit
Jonkun noista neljästä laittaisin itse etunimeksi.
Kannatan Ulriikkaa. Ulriikka Eeva Maria? Ulriikka Anna Maria? Ulriikka Eedit Maria?