Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen narkomaani avautuu. Apua, vertaistukea, neuvoja

Vierailija
08.09.2017 |

Olin 17-vuotias, kun tapasin ihanan miehen johon rakastuin päätäpahkaa. Tämä mies paljastui myöhemmin narkomaaniksi, ja houkutteli minutkin kokeilemaan. Olin nuori, naiivi ja päättömän rakastunut, joten kokeilin. Rakastuin siihen tunteeseen heti ensimmäisestä kerrasta lähtien.

Muutaman vuoden käyttö pysyi minulla satunnaisena viikonloppukäyttönä. Valmistuin lukiosta erinomaisin arvosanoin, ja pääsin yliopistoon opiskelemaan. Elämä tuntui ja näytti aikalailla täydelliseltä. Mutta tietenkään sitä ei kestänyt loputtomiin. Pikkuhiljaa huumeet veivät minua yhä syvemmälle ja syvemmälle, ja pillerit vaihtuivat kovempiin kamoihin. Pahimmillaan minulla meni yli 8 mg subutexia päivittäin. Sitten löysin amfetamiinin, ja se oli menoa. Ujosta, kiltin tytön syndroomasta kärsivästä tytöstä tuli itsevarma, supernainen! Amfe boostasi itsevarmuuteni taivaisiin, olin hauska, äänekäs, tehokas ja kaikinpuolin tunsin itseni täydelliseksi.

Alamäki alkoi jossain vaiheessa. Kun olin kerran valvonut kaksi viikkoa putkeen, yritin itsemurhaa, ja jouduin osastolle. Kaikenlaisissa erilaisissa ongelmissa meni vuosikausia. Sitten tuli se päivä, kun sain tarpeekseni, ja päätin lopettaa.

Voisin kirjoittaa tosi pitkän tekstin, mutta en usko, että kukaan jaksaa lukea sellaista. Long story short: olen ollut nyt kohta 4 vuotta kuivilla. Opiskelin tässä välissä itselleni ammatin, ja tapasin ihanan miehen. Muutettiin maalle jne. Elämä oli ihan hyvää.

Nyt sain kuulla shokkiuutisen. Miehelläni on toinen, ja hän haluaa eron.

Tarvitsisin nyt käytännön apua, miten ihmeessä lähden tästä eteenpäin. Mistä kummasta saan ensinnäkään asunnon, sillä olen, kuten varmaan arvata saattaa, luottotiedoton. En yhtään tiedä mitä tehdä, itkettää ja ahdistaa ja pelottaa. En ole koskaan käynyt missään NA:ssa, sillä olen pelännyt; että se vetäisi minut takaisin tuohon huumehelvettiin. Mutta voisiko sieltä saada jotain neuvoa tuohon asunnon etsintään!? Otan kaiken tuen ja neuvot vastaan koko sydämestäni.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulta ainakin saa listan ketkä vuokraa luottotiedottomille. Yleensä joutuu maksamaa useamman kk takuuvuokran. Kotivakuutus pitää maksaa vuodeksi kerrallaan. Ja ehkä joutuu etsimään firmaa. Pieni vai iso kaupunki? Kaupungin vuokra-asunnonkin saa jos luottotiedot ei johdu rästivuokrista.

Vierailija
2/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin sain NA:sta jeesiä, mut siinä on tosiaan se vaara että joutuu tekemisiin niiden vatipäiden kanssa jotka ei oikeesti oo kuivilla ja puljaa edelleen roinan kanssa. Kämpän hoisin itelleni ehkä hieman epärehellisesti, uskovaisten lehdissä oli ainakin silloin (n.10v sitten) paljon asuntoilmoituksia, niin kusetin tylysti että jeesus pelasti mut huumehelvetistä ja että oon nyt uskossa. Kämppä irtos ilman luottotietoja. Pari kertaa joutu kyllä kahvitteleen vuokranantajaa kun tuli puhumaan uskosta. Piti piilottaa black metal ym. "saatanalliset" levyt jne. Ei se kyllä montaa kertaa käynyt. Tosin kutsuja kaikkiin hihhulihommiin putoili postiluukusta aika kauan. En oo ihan kartalla miten nää hommat nykyään menee mut luulisin että NA:ssa osataan neuvoa kämppäasiassa. Voimia ja rakkautta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin että takaisin gearit käyttöön. pitää mielen virkeänä ;)

Vierailija
4/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi rakas ystävä. Kamala tilanne. Mä lähtisin kysymään oman kunnan päihdepolilta keskusteluaikaa, noin niinku ennaltaehkäisevästi. Yleensä heillä on siellä ammattitaitoista hlökuntaa ja sosiaalipuolen ihmisiä myös jotka vois auttaa.

Kaikkea hyvää sulle, pysy vahvana! <3

Vierailija
5/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nevojen sijasta sanon tämä:

Olet ihana, pystyvä ihminen. Taisteluasenteesi, ihmisyytesi ja älykkyytesi paistavat tekstistä läpi.

Haluan antaa sinulle ison halauksen ja uskoa itseesi. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
6/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
7/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Selviät kyllä vähitellen kunhan et palaa entisiin tapoihisi.

Vierailija
8/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

💕

Vierailija
9/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
10/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nevojen sijasta sanon tämä:

Olet ihana, pystyvä ihminen. Taisteluasenteesi, ihmisyytesi ja älykkyytesi paistavat tekstistä läpi.

Haluan antaa sinulle ison halauksen ja uskoa itseesi. Kaikkea hyvää sinulle.

Ihana vastaus :)

Vierailija
11/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-jos elämä on paskaa niin miksi ihmeessä et ota helpotusta viinasta tai kamasta?

Miksi pitää olla selvinpäin vain muiden takia. Ei se muiden hyväksyntä tee elämästä yhtään parempaa vaan paskaa se on entisestään.

Vierailija
12/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lälläri huumeita bupret ja suomen paskapirit

Vierailija
13/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten lälläri huumeita bupret ja suomen paskapirit

Onko susta oikeasti hienoa päteä huumetiedoillasi täällä av:lla? *ojentaa aasihatun*

Vierailija
14/18 |
08.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot nolo.

Vierailija
15/18 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija