Työkkäri pakottaa töihin kauppaan!
En mä halua mihinkään paskahommaan ryhtyä. Emmä ole turhaan lukenut itseäni tradenomiksi AMK:ssa, haluan oman alan töitä! Taas siellä oikeistohallitus riistää kansaa ja pakottaa orja töihin!
Kommentit (36)
Ei huolta. Tuskin edes pääset kauppaan kun ei ole kokemusta ja tietotaitoa esim veikkauksen koneista :D
Ja btw et pakolla saa oman alan töitä tähän aikaan muutenkaan (varsinkaan kun asenne noin pska) niin voisi tehdä hyvää edes joku työ cv:ssä.
No kaupallistahan alaa sä olet opiskellut, että ihan oman alasi töitä. Pelottavampaa ois jos ne pakottais sut lentokapteeniksi tai kirurgiksi
Monet tradenomit on kauppiaita ja myymäläpäällikköjä että ihan omalle alallesi olet menossa.
Olisit nyt helvetin tyytyväinen että kaupan alan koulutuksella pääset kauppaan töihin, etkä esim puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi.
Toiset hakee tuloksetta kymmeniin, jopa satoihin kauppoihin töihin.
Jos ne sut sinne pakolla laittaa, niin haet heti ekan työpäivän jälkeen saikkua ja muutenkin oot tarkoituksella niin hidas ja onneton siinä kassalla, että työnantaja toteaa että ei tästä mitään tuu. Pistää sinut pihalle, niin sehän ei sitten ole sinun syysi, jos et ole sitä matskua mitä työnantaja on vailla.
Ei sinne pakko ole mennä. Tuollaiseen perusmyyjäduuniin hakee 200 muutakin työtöntä, sen kun laitat mitäänsanomattoman hakemuksen niin et tule valituksi. Tai jätät hakemuksen laittamatta ja kerrot työkkäriin että juu juu hait paikkaa mutta et päässyt töihin voivoi kun harmittaa.
Ei ole syytä huolestua, et tuolla asenteella tule olemaan siellä pitkäaikainen. Mene vaan, ainakin toimit kuten on sanottu. Voit myöhemmin syyllistää sen paskan kaupan.
Miten niin pakottaa? Työnantajan pitää huolia sut sinne töihin. Ei pelkoa, et sä sinne pääse kuitenkaan.
Työkkärin pelossa joudun tyytymään tylsään rutiinihommaan ICT-alalla sillä ns soppari odottaa allekirjoitusta ja pitää päättää tiistaihin mennessä. Samaan aikaan aukeamassa unelmahomma toisaalla johon olin jo tiskin ali haastattelussa, mutta eivät saa millään psykotestiä aikaiseksi ennen ensi viikon torsrtaina...no voihan sitä voi purkaa työsopimuksen koeajalla, mutta menisin mieluiten ns reilulla pelillä tässäkin.
Pääasia on kuitenkin että pääsee löysästä hirrestä & paskahommien painolastista eroon, voisi kyllä hajottaa totaalisesti joku puhelinmyyjän tms homma.
Tässä nyt joku vain yrittää mustamaalata työttömiä laiskoiksi nirppanokiksi. Itse AMK tradenomina olisin ihan tyytyväinen että pääsisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syytä huolestua, et tuolla asenteella tule olemaan siellä pitkäaikainen. Mene vaan, ainakin toimit kuten on sanottu. Voit myöhemmin syyllistää sen paskan kaupan.
Mikään ei ärsytä enempää kuin se että parhaimmat valehtelijat pääsee töihin ja sitten ne elämäänsä kyllästyneenä tekevät työnsä vähän sinnepäin mahdollisimman vähällä vaivalla ja saavat siitä vielä palkkaa. Ja itsellä kun olisi motivaatiota ja halua tehdä töitä, enkä todellakaan ole sellainen että pystyisin menemään työpaikalle vain laiskottelemaan. Mutta ehkä nämä työtä halveksivat asenteet ovat jo hieman väistymässä kun työpaikat alkavat olla kiven alla ja töihin otetaan ennemmin niitä ahkeria ja motivoituneita jotka saavat paljon aikaan (mutta eivät ehkä ole aina äänessä kahvihuoneessa) kuin niitä tosi kivoja tyyppejä jotka ei saa aikaan mitään.
Kirjoitat hakemuksen vilisemään virheitä. Haastatteluun menet krapulassa ja tukka pystyssä ja paskaisissa vaatteissa. Tuskin ne sua palkkaa.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin pelossa joudun tyytymään tylsään rutiinihommaan ICT-alalla sillä ns soppari odottaa allekirjoitusta ja pitää päättää tiistaihin mennessä. Samaan aikaan aukeamassa unelmahomma toisaalla johon olin jo tiskin ali haastattelussa, mutta eivät saa millään psykotestiä aikaiseksi ennen ensi viikon torsrtaina...no voihan sitä voi purkaa työsopimuksen koeajalla, mutta menisin mieluiten ns reilulla pelillä tässäkin.
Pääasia on kuitenkin että pääsee löysästä hirrestä & paskahommien painolastista eroon, voisi kyllä hajottaa totaalisesti joku puhelinmyyjän tms homma.
Eikö sulla liiton rahat juokse? Onko työurasi alle 10kk? Ihmettelen vaan. Tietenkin otat vastaan sen paskemman homman ja jos saat paremman niin menet sinne. Hakeehan moni töissä olijakin parempia paikkoja, eikä sitä kukaan moralisoi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
No kaupallistahan alaa sä olet opiskellut, että ihan oman alasi töitä. Pelottavampaa ois jos ne pakottais sut lentokapteeniksi tai kirurgiksi
Ruokakauppa = kaupallisen alan työ? Joo ei. 😂😂😂😂😂😂😂
Tradenomin liiketalousosaamisella ja varsinkaan suuntautumisopinnoilla ei tee paskaakaan kaupassa.
On olemassa MYYNNIN ammattitutkinto, jossa sitten mietitään jotain myymälämainontaa, hyllypaikkojen merkitys, tuoteryhmät, perus kirjanpito, tilitys.
Valmistuttua voi sitten olla vaikka myymäläpäällikkö ja "virallinen" ammattinimike on sitten myyjä.
Mikset saa alan töitä? Eikö ole kokemusta? Mikä suuntautuminen?
Itse olen tuore tradenomi ja tein 2 varsin alipalkattua harjoittelua, jotta saisin työkokemusta. Hain myös sellaisiin 1200-1800 e maksaviin paikkoihin valmistuttuani.
Todellakin kannatti työskennellä kökköpalkalla vaikka en saanutkaan vakipestiä.
Ja huom olen _yritysviestinnän_ ja mainonnan tradenomi, eli varmaan 1 vaikeimmista suuntautumisista töiden saannin kannalta, n. 2-3 % tradeista tekee vieisintää.
Vierailija kirjoitti:
Monet tradenomit on kauppiaita ja myymäläpäällikköjä että ihan omalle alallesi olet menossa.
Joo siis olen ollut TE-toimiston kautta K-kaupassa ja sehän on kassatyöskentelyä ja hyllytystä.
Että ei tosiaan kyllä harjoittelijat mitään kauppiaan/myymäläpäällikön hommia tee!
Siis etkö ollut työharjoittelussa? Vai mistä kiikastaa?
Menet toki siihen psykotestiisi, jätät menemättä töihin sinä päivänä. Sanot että sinulla oli noro vuorokauden, se on moro!
No siis ihan ok duuniahan se on ja palkka lisineen siedettävä. Varsinkin kun ovat myöhempään auki.
On paljon tradeille sopivia kesätöitä, hae niihin ja syksyllä harjottelu.
Otat sen mitä tarjotaan.