Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuulennot ei voisi olla lavastusta?
Siksi, että NL seurasi Jenkkien toimintaa avaruudessa ja olisi ensimmäisenä käräyttänyt fuskaamisesta, koska oma projekti meni puihin.
Aivan niin.
Eugen Semitjov (1923-1987) oli venäläistä syntyperää oleva ruotsalainen tiedetoimittaja, tieteiskirjailija ja avaruusasiantuntija, joka matkusti paljon entisessä neukkulassa, ja oli vissiin ensimmäinen ulkomaalainen joka pääsi haastattelemaan Juri Gagarinia. (Semitjovia on julkaistu myös suomeksi, googlatkaa). Semitjov kävi siellä idässä pian Armstrongin ja muiden kuureissun jälkeen. Hänen kertomansa mukaan venäläiset olivat aidosti innoissaan siitä, että kuussa oli käyty - heitä ei haitannut, että kapitalistit ehtivät ensin. Kaikki kysyivät länsimaisia lehtijuttuja ja kuvia kuusta. Jos olisi ollut pienintäkään epäilystä kuumatkan mahdollisesta lavastuksesta, neuvostopropaganda olisi kyllä kertonut siitä kansalle. Mehän tiedämme, millaisia "totuuksia" Kreml levitti talvisodasta ja muusta.
Juppivuosien ikoni, tuolloin vielä teini-ikäinen mediaguru Sam Inkinen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sam_Inkinen
https://www.vauva.fi/keskustelu/516014/ketju/mista_sam_inkinen_muisteta…
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/11/14/euronuori-sam-inkinen
Täytti 50 pari vuotta sitten, haastateltiin Hesarissa. Täydessä vedossa edelleen, vaikka ulkonäkö om muuttinut melko lailla.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000007699778.html
Vielä eräs unholaan vaipunut 1980-luvun laulajatähtönen on Leena Nilsson, s. 1962. Teki kolme älppäriä, lauloi mainoslurituksia kuten "Aina kun mä maitoo juon", osallistui kolmasti Eurovision laulukilpailun alkukarsintoihin, ja on ollut poissa julkisuudesta lähemmäs 30 vuotta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Leena_Nilsson
https://www.discogs.com/artist/1134654-Leena-Nilsson
Ei kai ole päätynyt museoon? Heh heh...
Itse olin melko alaikäinen ja eristynyt tuona vuosikymmenenä, mutta näissä ketjuissa on paljon kivoja ja kauheita muistoja.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4318462/elama-1980-luvulla-kerataan-mui…
https://www.vauva.fi/keskustelu/4442184/millaista-elama-oli-80-luvulla
https://www.vauva.fi/keskustelu/2521150/mita_80_luvulla_tehtiin_vapaa_a…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3343705/millaista-elama-oli-80-luvulla
https://www.vauva.fi/keskustelu/2806938/minkalaisia-muistoja-teilla-198…
https://www.vauva.fi/keskustelu/3888279/1980-luvulla-oli-elama-parempaa