Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin rakastun suomenruotsalaiseen kuin typerään, ja sivistymättömään suomijunttiin...
Muistan. Tämä oli HBL:n kampanja joskus vuonna 1999. Saivatkohan lukijoita, epäilen.
Onko koko lehti enää pystyssäkään? HBL eli huvustasbalalet tai jotain. Muistaako kukaan?
Meni konkurssiin joskus kymmenluvulla? Korjatkaa jos olen väärässä. Muistan että sellainen on joskus ollut olemassa.
Pakkofennottajat ovat yleensä väärässä, joten se on ihan normaalia. Mistähän voisi aloittaa korjaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tunne isänmaansa historiaa ja kieltä, tai sitten hänen isänmaansa ei ole Suomi. Olisiko se Venäjä?
Se että ruotsinkielellä on alistettu meitä historiassa, ei oikeuta sillä alistamista edelleen.
Kauheaa alistamista kun ruotsinkielinen ilkimys Agricola kehitti fennoille kirjakielen. Pakkolukemisen pakko-opettelu tuli fennoraukoille ikuiseksi vaivaksi. Pakkokirjoittamisellakin on eräitä fennoja kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Ördög kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onpas herkkä aihe, paljon täysin asiallisia kommentteja hävisi jonnekin :D
Paljon aasimaisia kommentteja myös, sellaisia joita yksikieli-ahdasmieli-fennot suoltavat kaikista aukoistaan.
Esimerkki ruotsinpakottajan mielenmaisemista.
Yksikieli-ahdasmielisten "mielenmaisema" on kuin Pluto. Kylmä ja pimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin rakastun suomenruotsalaiseen kuin typerään, ja sivistymättömään suomijunttiin...
Ruotsinpakottajan yritys vedota rakkauteen
Turha veto sinänsä, mutta sentään sympaattisempi kun pakkofennottajoien alituinen katkeruus, kauna ja vetoaminen historiassa muka kärsittyihin vääryyyksiin.
Erittäin teräviä huomioita.