Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Kylie Minogue vai oliko se Minoque
Kylie esiintyy ahkerasti ja julkaisee uuden levyn ensi vuoden alussa. Retroartisti, tietenkin, muttei missään nimessä "unohdettu".
https://retropopmagazine.com/kylie-minogue-set-to-launch-16th-album-in-…
Nik Kershaw on hänkin aktiivinen, viimeisin albumi taisi tulla toissavuonna. Ja ensi viikolla hän keikkailee Saksassa.
https://www.nikkershaw.net/gigs/
Ördög kirjoitti:
Flashbackilla on ollut keskustelua Fia Nyström-nimisestä ruotsalaispopparista, jolta ilmestyi neljä älppäriä vuosina 1982-86. Sitten hän katosi julkisuudesta täysin, hänestä ei ole edes Wikipediassa artikkelia kuten esim. Mona Caritasta. Susanna Vainiolalla oli joitakin vuosina sitten Radio Suomessa kasarimusalle omistettu ohjelma "Lakatut varpaankynnet". Siinä pyydettiin joskus jotakin Nyströmin biisiä, ja toimittaja tuskaili miten mahdotonta oli löytää artistista tietoa. Fian kappaleita on YouTubessa, ja kommenteissa moni on kysynyt mihin ihmeessä laulaja oikein häipyi.
https://www.discogs.com/artist/873256-Fia-Nystr%C3%B6m
https://www.flashback.org/sp82206835
Näytteitä:
Tynellien siskoksista on myös keskustelua m*u*r*g*a.infossa (g = h).
Tai. Pikku Tapani, joka 1950-luvulla esitti lastenlauluja - "Olen pikku urheilija", "Pikku maalari" jne. Oli näköjään oikealta nimeltään Tapani Seppälä. Mitä ryhtyi tekemään, kun pikkuisuudesta oli päässyt eroon?
https://www.discogs.com/artist/3922016-Pikku-Tapani
https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/AuthorityReco…
Ja vanhan ajan lapsijulkkikset, mitä heille kuuluu nykyään - jos kuuluu? Vaikkapa Jaana ja Tiina Tynell, jotka vuonna 1971 levyttivät "Mustan kissan tangon". Heistä liikkuu verkkokeskusteluissa huhua jos jonkinlaista.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaana_ja_Tiina
https://www.vauva.fi/keskustelu/2705452/suomalaiset-lapsitahdet-mustan-…
Jaana Wilenius, s. 1961, joka teki lyhyeksi jääneen laulajauran 1980-luvun alussa. Tunnetuin levytys oli "Tiina Titityy", muodissa olleen Tiputanssiin kyhätty kerrassaan ärsyttävä sanoitus. Mutta edelleen käypää nostalgiakamaa, varsinkin kun muistaa miten ihastunut olin erääseen Tiinaan... Wileniuksen suosio alkoi mello pian laskea, hän päätti omistautua perhe-elämälle ja häipyi julkisuudesta, enkä ole löytänyt hänestä mitään "missä hän on nyt"-tyyppisiä juttuja.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jaana_Wilenius