Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin stockan MACin osaston myyjät

Vierailija
21.02.2015 |

Olenko ainut jonka mielestä MACin pisteellä myyjien käyttäytyminen on välillä vähän erikoista? Olen pariinkin kertaan halunnut kysyä jonkin tuotteen saatavuudesta, mutta myyjät vain oleilevat kassalla ja meikkauspisteillä toisiaan meikaten. Ei katsettakaan sinne meikkiosastolle asiakkaiden suuntaan. Kun heitä myyjiä siellä kerta paljon on, tuskin kaikkien tarvitsee kassalla päivystää. Onko muilla samoja kokemuksia, vai onko nämä vain sattumatapauksia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut pariin otteeseen Helsingin Stockmannin MACin pisteellä ja silloin kyllä sain hyvää palvelua. Toisaalta viime käynnistä on puolitoista vuotta, niin voi olla, että työntekijät ovat siinä välissä vaihtuneet.

Vierailija
2/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu brändiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:44"]Se kuuluu brändiin
[/quote]

Ihmettelen kyllä kovasti jos kuuluu. Ei se edusta mitään brändiä että myyjät eivät huomioi asiakkaita vaan viettävät vain aikaa keskenään. "rento" brändäys on sitten asia erikseen, mutta kyllähän senkin täytyy asiakaslähtöistä olla.

Vierailija
4/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen ja pidän muutamaa MACin tuotetta parhaimpana. Olen kokenut, etten ole palvelun arvoinen, koska saan aina odotella ja heilutella pitkään, rttä myyjät keskeyttäisivät keskinäiset puuhansa ja myisivät minulle :(

Vierailija
5/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää valittako täällä vaan laittakaa palautetta Stoccalle.

Vierailija
6/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:55"]Älkää valittako täällä vaan laittakaa palautetta Stoccalle.
[/quote]

Mielestäni putiikki ei yleensäkkään ansaitse kehittävää palautetta, jos palautteen aiheena on jokin itsestäänselvä asia. Silloin se pitäisi itse kyllä tajuta korjata (kuten tässä normaali palvelun tarjoaminen). Ehkä olenkin jääräpää, mutta mielestäni se ei ole asiakkaan tehtävä kertoa mikä mättää, yrityksen on itse se selvitettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai palvelemattomuus voi kuulua MACin konseptiin? Itse vierailin kerran Losissa yhdessä MACissa ja myyjät tervehtivät heti kauppaan astuessani ja toinen tarjoamassa apua. Ei tarvinnut käsiä heilutella. Enkä todellakaan näyttänyt rahanaiselta (mitä siis en ole). Suomessa asiakaspalvelu on välillä kehnoa, onneksi voi äänestää jaloillaan.

Stockalla on vielä käytäntö, että asiakkaan ei tarvitse lähteä juoksemaan palvelutilanteissa kassalta toiselle, ei ohjata mihinkään vaan esimerkiksi epäselvissä tilanteissa soitetaan esimies (tai muu asiasta tietävä) paikalle. Siitä en tiedä, ovatko MACin myyjät Stockan listoilla, mutta kyllä Stockalta pitäisi selvittää MACin myyjille, että heillä asiakaspalvelijalta vaaditaan erinomaista palvelua. Tämä taloudellinen tilanne ei anna yhtään armoa..

Vierailija
8/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stocka on ihan hirveä työnantaja... järjetön kyttäys meininki ja kohtelevat niin asiakasta kuin työntekijääkin huonosti.

Ex-stockalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain pari viikkoa hgin stockalla macin pisteessä hyvää palvelua ja punan käyttöön liittyen! Terveiset vaalealle nuorelle myyjättärelle :)

Vierailija
10/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 16:13"]

Ei kai palvelemattomuus voi kuulua MACin konseptiin? Itse vierailin kerran Losissa yhdessä MACissa ja myyjät tervehtivät heti kauppaan astuessani ja toinen tarjoamassa apua. Ei tarvinnut käsiä heilutella. Enkä todellakaan näyttänyt rahanaiselta (mitä siis en ole). Suomessa asiakaspalvelu on välillä kehnoa, onneksi voi äänestää jaloillaan.

Stockalla on vielä käytäntö, että asiakkaan ei tarvitse lähteä juoksemaan palvelutilanteissa kassalta toiselle, ei ohjata mihinkään vaan esimerkiksi epäselvissä tilanteissa soitetaan esimies (tai muu asiasta tietävä) paikalle. Siitä en tiedä, ovatko MACin myyjät Stockan listoilla, mutta kyllä Stockalta pitäisi selvittää MACin myyjille, että heillä asiakaspalvelijalta vaaditaan erinomaista palvelua. Tämä taloudellinen tilanne ei anna yhtään armoa..

[/quote]

Eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, juuri itse eilen kävin siellä MACin pisteellä ja oli kyllä vähän erikoinen kokemus. Koitin katsella huulipunia ja myyjät tunkevat siihen eteen, kukaan ei kuitenkaan kysynyt multa tarvitsenko apua. Toki perjantai-iltapäivä oli varmasti liian kiireinen aika saadakseni palvelua, varsinkin kun en näytä tyypilliseltä Stockan asiakkaalta. Osaako joku sanoa, mistä muualta voisin ostaa MACin meikkejä? Olisi kiva jos ei tarvitsisi enää tuolla Stockalla käydä.

Vierailija
12/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa MAC-meikkejä myydään ainakin van Helsingin ja Turun Stockilla. Tampereellakin ehkä on ja muihin Stockmanneihin saa tilattua haluamansa meikit.

Minunkin mielestä myyjät ovat jotenkin nihkeitä. Kun kävin siellä ensimmäisen ja tähän asti ainoan kerran niin siellä osa myyjistä auttoi asiakkaita valitsemaan oikean meikkivoide sävyn (kuten kuuluukin!), mutta kaksi "vapaata" myyjää seisoi tiskin takana ja vahtivat haukkana asiakkaita. Itse olisin apua tarvinnut poskipunan valinnassa, mutta ujona en uskaltanut kävellä pyytämään apua ja en ensikertalaisena tiennyt siitä käden heilautus käytännöstä. Huomasin sitten toisen asiakkaan vinkkaavan myyjän luokseen ja tein saman sitten perässä. Myyntitilanne tuntui hirveän kiireiseltä ja hoputetulta, myyjä nappasi tuotteet jotka halusin laatikoista vauhdilla ja kun kysyin poskipuna vinkkejä niin mitään sanomatta myyjä nosti Springsheenin esille ja piti sitä avaamattomana nenäni edessä :D Noh ostin senkin kuitenkin ja hyvä ollut! Huteja en siis ostanut, mutta myyntitilanne oli ainakin minun mielestäni ahdistava ja "mekaaninen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Stockalla olen saanut Mac-myyjiltä hyvää palvelua, tosin suosikkini K. ei taida enää olla siellä töissä.

Vierailija
14/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:50"]

Hassua, juuri itse eilen kävin siellä MACin pisteellä ja oli kyllä vähän erikoinen kokemus. Koitin katsella huulipunia ja myyjät tunkevat siihen eteen, kukaan ei kuitenkaan kysynyt multa tarvitsenko apua. Toki perjantai-iltapäivä oli varmasti liian kiireinen aika saadakseni palvelua, varsinkin kun en näytä tyypilliseltä Stockan asiakkaalta. Osaako joku sanoa, mistä muualta voisin ostaa MACin meikkejä? Olisi kiva jos ei tarvitsisi enää tuolla Stockalla käydä.

[/quote]

Millainen on tyypillinen Stockan asiakas..?

Ihan oikeesti, jos vaan viitsit vilkaista ympärillesi siinä kaupassa, niin ihan tavallisia asiakkaita siellä käy, laidasta laitaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina saanut ihanaa palvelua, mutta menekin sinne vaan jos näen että mun vakkari myyjät on töissä.

Vierailija
16/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun paikkakunnalla jossa Stockkaa/tavarataloa ei ole ja teen lähes kaikki kosmetiikkaostokseni netissä. MACin huonon saatavuuden takia olen ostanut vain niitä Stockmannilta ja jättänyt muiden merkkien meikit ostamatta "livenä". Kysymykseni kuulukin: Onko muiden merkkien tiskeillä samanlainen palvelukonsepti? Eli tuotteet pitää pyytää myyjiltä ja apua saa vain kysymällä? Vai onko tämä vain MAC:in tyyli toimia?

Vierailija
17/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä kädenheilautus käytäntö siellä on?

Vierailija
18/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esillä on vain testerit ja jos haluaa ostaa jonkin tuotteen itselleen, vinkataan myyjä luokse ja hän antaa kaapista vastaavan tuotteen asiakkaalle. Tarkoituksena varmaan ehkäistä varkauksia ja pitää yllä arvokasta imagoa :)

Vierailija
19/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:50"]

Hassua, juuri itse eilen kävin siellä MACin pisteellä ja oli kyllä vähän erikoinen kokemus. Koitin katsella huulipunia ja myyjät tunkevat siihen eteen, kukaan ei kuitenkaan kysynyt multa tarvitsenko apua. Toki perjantai-iltapäivä oli varmasti liian kiireinen aika saadakseni palvelua, varsinkin kun en näytä tyypilliseltä Stockan asiakkaalta. Osaako joku sanoa, mistä muualta voisin ostaa MACin meikkejä? Olisi kiva jos ei tarvitsisi enää tuolla Stockalla käydä.

[/quote]

Millainen on tyypillinen Stockan asiakas..?

Ihan oikeesti, jos vaan viitsit vilkaista ympärillesi siinä kaupassa, niin ihan tavallisia asiakkaita siellä käy, laidasta laitaan..

[/quote]

Katselen kyllä ympärilleni Stockalla käydessäni, ja siksi olenkin huomannut, että siellä näkyy paljon tietyn tyyppistä ostoksilla kävijää. Jotka ovat tavallisia asiakkaita, ei siinä mitään. Itse en vaan ulkonäköni puolesta sulaudu siihen massaan.

2

Vierailija
20/24 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmat on armanin pisteen myyjät, niillä ei ole pienintäkään mielenkiintoa asiakkaita kohtaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi