Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava ilmapiiri perheessä (uskonnollisuus)

Vierailija
21.02.2015 |

Olen lestadiolaisesta perheestä, mutta en oikeastaan usko vaan olen "kaappiateisti". Nuorempana vielä uskoin kuten minua koetettiin ja koetetaan kasvattaa  mutta en enää usko vähääkään, olen huomannut että raamatussa on niin paljon mätää ja väärää ja fysiikka tarjoaa asioille loogisen selityksen. 

Olen 15, ja on oikesti todella ahdistavaa kun perheessä uskonnollisuus on niin kauhean voimakkaasti läsnä, eikä voi olla avoimesti oma itseni. 

On hirveää kuunnella kun vanhemmat avoimesti opettaa pikkusisaruksilleni mm. että kaikkia homoja tulee välttää koska he johtavat lähemmäksi saatanaa. Yksi parhaista kaveristani on homo. 

Sisarukseni myös pelkäävät saatanaa, etenkin nuorimmat todella paljon. Haluaisin niin kovasti kertoa heille fysiikasta, jotta he saisivat itse valita mihin uskovat, mutta se on meillä tabu. 

Tiedän etteivät kaikki lestadiolaiset ole tällaisia, eikä minulla ole mitään heitä vastaan yleisesti. Koen kuitenkin tämän tilanteen ongelmallisena. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut irtautumisen teini-iässä. Minulle se oli hankalaa aikaa, mutta olen iloinen, että uskalsin ilmaista omat ajatukseni. Vaikka perheesi hylkäisi sinut ja ei tukisi sinua, niin muista, että olet arvokas ihminen ja ainutlaatuinen.

Vierailija
2/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit ottaa yhteyttä vaikkapa koulusi kuraattorin tai opettajaan? He voisivat kenties auttaa. Mitä fysiikkaan tulee, niin omaa uskoani Kristukseen fysiikka ei ole horjuttanut, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Jumala on kaikkien lakien luoja. Olen hyvin kiinnostunut fysiikasta itseasiassa. En kylläkään ole lestadiolainen. Raamattu kirjoitetaan isolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lestadiolainen eikä vanhempanikaan ole mutta uskovaisia kuitenkin. Itse olin uskossa n16v ikään asti jolloin luovuin siitä ja aloin elämään elämääni kuin uskottomat. Nyt monia vuosia myöhemmin kadun sitä syvästi. Olen kyllä löytänyt Jeesuksen, tullut uskoon, käynyt kasteella mutta kuinka paljon hepommalla olisinkaan päässyt kun en ikinä olisi mennyt harhapoluille. 

Raamattu on Jumalan Sanaa eikä siinä ole mitään mätää t väärää. Toivon, että annat Jumalalle vielä mahdollisuuden. Lue Raamattuasi rukoillen jotta voit ymmärtää mitä siinä oikeasti sanotaan. Jeesus noutaa pian morsiusseurakuntansa pois, en usko että tahdot silloin jäädä tänne. Jumalan Siunausta ja ohjausta elämääsi t eräs monet harhatiet kulkenut ja paljon virheitä tehnyt mutta nyt pelastettu

Vierailija
4/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännynnäismuslimit ovat samanlaisia! sanovat että musiikki on turhaa ja ettei saa uida! kamalaa natsiajan meininkiä kieltoineen

Vierailija
5/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä saa aikaan uskonto.

Vierailija
6/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:57"]Ehkä voisit ottaa yhteyttä vaikkapa koulusi kuraattorin tai opettajaan? He voisivat kenties auttaa. Mitä fysiikkaan tulee, niin omaa uskoani Kristukseen fysiikka ei ole horjuttanut, enkä ymmärrä miksi pitäisi. Jumala on kaikkien lakien luoja. Olen hyvin kiinnostunut fysiikasta itseasiassa. En kylläkään ole lestadiolainen. Raamattu kirjoitetaan isolla.
[/quote]Vahingossa tuli yläpeukut tälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 04:08"]

Käännynnäismuslimit ovat samanlaisia! sanovat että musiikki on turhaa ja ettei saa uida! kamalaa natsiajan meininkiä kieltoineen

[/quote]

Miksi eivät kuuntele musiikkia?

Vierailija
8/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:21"]En ole lestadiolainen eikä vanhempanikaan ole mutta uskovaisia kuitenkin. Itse olin uskossa n16v ikään asti jolloin luovuin siitä ja aloin elämään elämääni kuin uskottomat. Nyt monia vuosia myöhemmin kadun sitä syvästi. Olen kyllä löytänyt Jeesuksen, tullut uskoon, käynyt kasteella mutta kuinka paljon hepommalla olisinkaan päässyt kun en ikinä olisi mennyt harhapoluille. 

Raamattu on Jumalan Sanaa eikä siinä ole mitään mätää t väärää. Toivon, että annat Jumalalle vielä mahdollisuuden. Lue Raamattuasi rukoillen jotta voit ymmärtää mitä siinä oikeasti sanotaan. Jeesus noutaa pian morsiusseurakuntansa pois, en usko että tahdot silloin jäädä tänne. Jumalan Siunausta ja ohjausta elämääsi t eräs monet harhatiet kulkenut ja paljon virheitä tehnyt mutta nyt pelastettu
[/quote] Tässä kiteytyy ehkä ainoa piirre jota uskiksissa vihaan. (Näen siis että uskonto voi parhaimmillaan tuoda ihmiselle turvaa ja uskoa itse arkeen ja elämään.) Mutta tää: voi minä tein virheitä mutta syytön minä niihin olin! Ja nyt kun jumala pelasti niin voinkin leikkiä niin helvetin hyveellistä ja tuomita muita. Ja mitä suurempia idioottimaisuuksia on tehty niin sitä hanakammin ollaan nyt muiden yläpuolella! Oksettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. T. Eräs ex-vl. Tsemppiä irrottautumiseen tuosta ahdasmielisestä lahkosta!

Vierailija
10/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavoitteeksi opiskelu jossain muussa kaupungissa, jolloin voit muuttaa opiskelukämppään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiin opiskelemaan. Lievä irtiotto vanhoista ympyröistä. Taustalleen ja historialleen kukaan ei mahda mitään..

Vierailija
12/12 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi kuulostaa kyllä tosi kurjalta. En tiedä osaanko lohduttaa, mutta muista että pian olet jo aikuinen ja päätät itse miten elät. Tietenkin sinulla jo nyt on oikeus mielipiteeseesi. Vanhempasi voivat vielä jonakin päivänä hyväksyä mielipiteesi vaikka se nyt saattaa tuntua mahdottomalta.

Oletko kuullut Uskontojen uhrit- järjestöstä? Se on uskonnollisesti puolueeton järjestö joka tarjoaa apua nimensä mukaisesti uskontojen uhreille. www.uskontojenuhrientuki.fi

Voimia sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä