Vieläkö tehdään kotikäynti synnytyksen jälkeen?
Odotan kolmatta, mutta edellisistä raskauksista on jo pitkälti toista kymmentä vuotta aikaa.
Vieläkö neuvolassa on käytössä se synnytyksen jälkeinen kotikäynti? Ihanko kaikissa kunnissa ja poikkeuksetta vai onko säästötoimet karsineet ne pois? Tai tehdäänkö vaan ekan lapsen kohdalla tai muuten vaan tarpeen vaatiessa?
Kommentit (9)
Espoossa vain ensimmäisen lapsen kohdalla.
Hämeenlinnassa tehdään joka lapsen jälkeen
Sain esikoiseni viime keväänä, eka käynti oli tosiaan kotikäynti vauvan ollessa 7vrk ikäinen. Vantaa.
Jyväskylässä joka synnytyksen jälkeen.
Täällä oulun vieressä kysyttiin haluanko kotikäynnin vai menenkövauvan kanssa neuvolaan. Eli itse sai valita.
Tampereella ois tehty mutta oli kesälomat ja piti ite mennä neuvolaan. Suuri neuvola keskusta-alueella.
Inarissa tehdään kotikäynti joka lapsen kohdalla.
Tampereella kysyttiin, onko autoa ja päästäänkö itse neuvolaan. Kolmas lapsi ja käytiin siis neuvolassa, mutta kotiinkin olisi käynti tehty.
8v sitten ainakin helsingissä tehtiin.