Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9.12 tehty tilaus odottaa edelleen käsittelyä

Vierailija
12.12.2014 |

Finlaysonin verkkokaupassa. Miten voi olla näin hidasta touhua?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.12.

Vierailija
2/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi-kauppa.

Englannista jos olisit tilannut niin olisi jo kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Monesti tehnyt esim. joulun alla moneen eri paikkaan tilauksen samana päivänä ja ulkomailta paketti tulee melkein poikkeuksetta nopeammin kuin Suomesta. En tajua miksi täällä ei arvosteta asiakasta ollenkaan.

Vierailija
4/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso niiden sivuilta toimitusajat. Joillain voi olla käsittelyaika jopa 5pv

Vierailija
5/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh tilasin verkkokaupasta lapselleni lahjan 20.11 eikä ole vieläkään tullut ;( toivottavasti tulee ennen joulua!

Vierailija
6/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:56"]

Heh tilasin verkkokaupasta lapselleni lahjan 20.11 eikä ole vieläkään tullut ;( toivottavasti tulee ennen joulua!

[/quote]

20.11. Opetelkaa nyt jumankauta kirjoittamaan päivämäärät oikein. Todennäköisesti et ole osannut tilata oikein, kun ei tuo oikeinkirjoituskaan suju. Samat sanat AP:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joulunaika ja varmasti tavallista kiireellisempää nettikaupan henkilökunnalla. Ja jos nyt joku tulee vinkumaan että miksi suomessa ei palkata tarpeeksi väkeä firmoihin sesonkiaikoina, niin kysykää mielummin poliitikoilta a)miksi työttömän on tehty hankalaksi ottaa vastaan lyhyitä keikkoja nopealla varoitusajalla b) miksi palkan sivukustannukset ovat suomessa pienyrittäjille kohtuuttoman suuret. Kannustaisin siltikin suosimaan suomalaisia nettikauppoja, sillä silloin suomalaiset kuluttajansuojalait ovat voimassa ja tuet suomalaista työllisyyttä. T: Entinen nettikaupan moniosaaja

Vierailija
8/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:06"]Nyt on joulunaika ja varmasti tavallista kiireellisempää nettikaupan henkilökunnalla. Ja jos nyt joku tulee vinkumaan että miksi suomessa ei palkata tarpeeksi väkeä firmoihin sesonkiaikoina, niin kysykää mielummin poliitikoilta a)miksi työttömän on tehty hankalaksi ottaa vastaan lyhyitä keikkoja nopealla varoitusajalla b) miksi palkan sivukustannukset ovat suomessa pienyrittäjille kohtuuttoman suuret. Kannustaisin siltikin suosimaan suomalaisia nettikauppoja, sillä silloin suomalaiset kuluttajansuojalait ovat voimassa ja tuet suomalaista työllisyyttä. T: Entinen nettikaupan moniosaaja
[/quote]

Miksi sitten ulkomailta tulee nopeampaa myös jouluruuhkan aikana? Ihan sama onko ruuhkaa vai ei, tilaan sieltä mistä saan nopeammin ja halvemmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:06"]Nyt on joulunaika ja varmasti tavallista kiireellisempää nettikaupan henkilökunnalla. Ja jos nyt joku tulee vinkumaan että miksi suomessa ei palkata tarpeeksi väkeä firmoihin sesonkiaikoina, niin kysykää mielummin poliitikoilta a)miksi työttömän on tehty hankalaksi ottaa vastaan lyhyitä keikkoja nopealla varoitusajalla b) miksi palkan sivukustannukset ovat suomessa pienyrittäjille kohtuuttoman suuret. Kannustaisin siltikin suosimaan suomalaisia nettikauppoja, sillä silloin suomalaiset kuluttajansuojalait ovat voimassa ja tuet suomalaista työllisyyttä. T: Entinen nettikaupan moniosaaja [/quote] Miksi sitten ulkomailta tulee nopeampaa myös jouluruuhkan aikana? Ihan sama onko ruuhkaa vai ei, tilaan sieltä mistä saan nopeammin ja halvemmalla.

[/quote]

Siksi koska a) Ulkomailla on helpompi saada työntekijöitä nopealla varoitusajalla: ei ole yhtä hyviä työttömyyskorvauksia eikä toisaalta samanlaisia karenssijärjestelmiä, jotka hankaloittavat keikkatyön vastaanottamista. Monesti meidänkin kaupassa kävi niin, että olisi ollut töitä, mutta ei tekijöitä, kun hommia pystyi lupaamaan vain 1-3 päiväksi kerrallaan. Myös liitot vastustavat nollasopimuksia, mikä entisestään hankaloittaa asiaa.

b) Palkkakustannukset varastoalalla ovat monissa maissa huomattavasti pienemmät kuin Suomessa, suomessa on maksettava nyt vähintään se 10e/tunti + sivukulut 30% tohon päälle, kun saksassa ihan pätevän varastoduunarin voit saada 5e/tunti tai jenkeissä jopa 6 dollarilla. Eikä ole yhtä suuria sivukuluja.

c) Sen ei pitäisi olla ihan sama mistä ostaa nyt laman aikana, muuten ei työpaikat, mitkä enää jäljellä on, täällä pysy. 

Vierailija
10/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamullako teit tuohon aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se on ihan sama meneekö huonosti ja hitaasti palveleva, ylihintaan myyvä kauppa nurin vai ei.

Oikeasti hyvät kaupat selviävät hyvin myös huonojen aikojen yli.

Vierailija
12/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi sekä ap:ta että sitä, joka kertoi odottaneensa pakettin jo maaraskuusta, lähettämään ko. nettikaupoille sähköpostia, jossa toivotte pikaista toimitusta, koska tulossa joululahjoiksi. Ainakin meillä jos asiakas tiedusteli pakettia, se lähti heti samanpäivän aikana eteenpäin. T. edelleen se entinen nettikaupan moniosaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:47"]

Minulle se on ihan sama meneekö huonosti ja hitaasti palveleva, ylihintaan myyvä kauppa nurin vai ei. Oikeasti hyvät kaupat selviävät hyvin myös huonojen aikojen yli.

[/quote]

Voi kun se olisi noin yksinkertaista... 

Vierailija
14/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:48"]Suosittelen lämpimästi sekä ap:ta että sitä, joka kertoi odottaneensa pakettin jo maaraskuusta, lähettämään ko. nettikaupoille sähköpostia, jossa toivotte pikaista toimitusta, koska tulossa joululahjoiksi. Ainakin meillä jos asiakas tiedusteli pakettia, se lähti heti samanpäivän aikana eteenpäin. T. edelleen se entinen nettikaupan moniosaaja
[/quote]

Eli jos halusi tavaran toimituksen normaalilla aikataululla, piti erikseen soittaa ja pyytää?

Huhhuh... Kyllä tilauksen pitää lähteä seuraavassa toimituksessa ilman mitään erillisiä pyyntöjä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita maanantaina heti aamulla asiakaspalveluun.

Vierailija
16/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:56"]

Heh tilasin verkkokaupasta lapselleni lahjan 20.11 eikä ole vieläkään tullut ;( toivottavasti tulee ennen joulua!

[/quote]

20.11. Opetelkaa nyt jumankauta kirjoittamaan päivämäärät oikein. Todennäköisesti et ole osannut tilata oikein, kun ei tuo oikeinkirjoituskaan suju. Samat sanat AP:lle.

[/quote]

Löysää nyt jumankauta nutturaas ennenkuin pää räjähtää. Tollanen kireys ei ole hyväksi.

Jumankauta ihan rasti ruutuun systeemillä tilasin =)

Vierailija
17/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:49"]

Katso niiden sivuilta toimitusajat. Joillain voi olla käsittelyaika jopa 5pv

[/quote]

"Tuotetta, jota löytyy varastosta on toimitusaika 2–5 arkipäivää"  suoraan Finlaysonin sivuilta

Vierailija
18/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:48"]Suosittelen lämpimästi sekä ap:ta että sitä, joka kertoi odottaneensa pakettin jo maaraskuusta, lähettämään ko. nettikaupoille sähköpostia, jossa toivotte pikaista toimitusta, koska tulossa joululahjoiksi. Ainakin meillä jos asiakas tiedusteli pakettia, se lähti heti samanpäivän aikana eteenpäin. T. edelleen se entinen nettikaupan moniosaaja [/quote] Eli jos halusi tavaran toimituksen normaalilla aikataululla, piti erikseen soittaa ja pyytää? Huhhuh... Kyllä tilauksen pitää lähteä seuraavassa toimituksessa ilman mitään erillisiä pyyntöjä!

[/quote]

En nyt tarkoittanut tuota. Tietenkin pyrittiin ihan normaaleihin toimitusaikoihin ja 99% niissä pysyttiinkin. Kuitenkin joskus jos meillä esim virallinen toimitus aika oli 2-7päivää, niin jos asiakas soitti/mailasi/laittoi tilauksen lisätietoihin haluavansa nopean toimitusajan, tietenkin se pyrittiin laittamaan eteenpäin jopa nopeammin. Joskus tuli myös asiakkailta viestejä, että missä tilaus viipyy ja selviääkin että jossain kohtaa tilausta on tapahtunut jokin järjestelmävirhe ja tilaus ei oletullut meille asti normaalisti, siksi myös suosittelen soittamaan/laittamaan sähköpostia, sillä tuo selviää mistä johtuu.

Ja sitten kiireajat, kuten joulu, meillä luki ihan etusivulla että joulun aikaan saattaa olla muutaman päivän viiveitä normaaleissa toimitusajoissa. Joulu on kiireisintä aikaa kaikissa kaupoissa ja lisätyöntekijöiden määrää on joskus vaikea arvioida + aina ei lisätyöntekijöitä saada. 

Vierailija
19/19 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:49"]

Katso niiden sivuilta toimitusajat. Joillain voi olla käsittelyaika jopa 5pv

[/quote]

"Tuotetta, jota löytyy varastosta on toimitusaika 2–5 arkipäivää"  suoraan Finlaysonin sivuilta

[/quote]

Eli Ap:n tilaus ei ole edes vielä myöhässä! :D