Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
poika nieli valotikun nestettä
30.11.2014 |
moi
poika puri valotikkua ja nieli siitä valuvaa nestettä. onko vaarallista pitääkö käyttää lääkärissä?
Kommentit (5)
Soita päivystykseen ja kysy sieltä?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Soita Myrkytystietokeskukseen (päivystys 24/7)
Meilöäkin joskua vähän mennyt mut jos enempi niin soita, tai mikset soittais jktp.
"Valotikun nestettä nielleen lapsen suu huuhdellaan ja iholle joutunut aine pestään vedellä ja saippualla. Valotikun neste voi aiheuttaa silmässä pistävää kipua ja kyynelvuotoa, mutta se ei aiheuta pysyviä vaurioita. Silmää huuhdellaan 15 minuutin ajan. Silmätulehdukseen viittaavat oireet hoidetaan lääkärissä."
Alue: Aihe vapaa
No mielummin siellä ku kysellä täällä