Suomen kunnalliset terveyspalvelut
2 tuntia soittelin kunnallisen terveyspalvelun ajanvarausnumeroon, pyysin takaisinsoittoa jne. Ei vastata, ei soiteta. Alkaa vitutuskäyrä olla aika korkealla tässä vaiheessa. Ihmettelen millaisia ihmisiä siellä toisessa päässä on. Ihan livenä olen useasti nähnyt kun olen sitten mennyt paikan päälle kun ei puhelimeen vastata että odotusaulassa on vain 1 tai 2 potilasta ja hekin istuneet siinä jo tuntikaupalla. Kyllä pitäisi kunnalliset terveyspalvelut antaa yksityiselle lääkärikeskukselle hoidettavaksi niin olis tehokkaampaa toimintaa. Yksityisellä puolella ei olis varaa tuollaiseen tai firma olisi äkkiä konkurssissa.
Kommentit (8)
Tee kirjallinen valitus tk:n ylilääkärille. Jos toistuvaa, voit ottaa yhteyttä jonnekin korkeammalle, koska kuntien vastuulla on järjestää noi terveyspalvelut ja tk:een pitää saada yhteys saman päivän aikana. Voit tietty mennä sinne paikanpäällekin.
100 puhelua jonossa? Miksiköhän yksityisellä puolella ei tarvitse jonottaa puhelimessa 2 tuntia että vastataan? Eikä myöskään yksityisten järjestämässä työterveyspalvelussa? Onneksi itse saan käyttää työterveyspalveluja yksityiseltä palveluntarjoajalta. Lapsille kun yrittää varata aikaa kunnalliselta puolelta niin huh huh tätä hommaa. Palveluiden taso on kyllä valovuosien päässä toisistaan... t:ap
Ap, ihmetteletkö tosiaan miksi kunnallisella puolella on enemmän puheluita jonossa kuin yksityisellä? Johtuiskohan ihan siitä, että käynti yksityisellä maksaa 70€, ei varmasti ole asiakkaita yhtä paljon kuin tk:ssa.
Jos ketuttaa noin kovasti vie lapsesi yksityiselle. Maksat 50-100€ siitä ilosta ettei tarvitse jonottaa :)
Mun mielestä kunnalliset palvelut on heikkotasoisia ja niiden käyttäminen tosi vittumaista hommaa.
Näin on, mutta ei niihin ole tämän enempää resursseja koska suomen julkinen sektori on järjettömän iso.
Palveluiden tasossa on todella iso ero. Syynä taitaa olla myös se että kunnallisella puolella työn ei tarvitse tuottaa kun veronmaksajat maksaa kaiken kun taas yksityisellä puolella työn tuottavuus ja korkealaatuinen palvelu ovat elinehtoja. Jos yksityinen yritys tarjoaisi tuon tasoista terveyspalvelua se menisi heti konkurssiin.
Siellä voi olla 100 puhelua jonossa. Kyllä siinä voi pari tuntia mennä ennenkuin soitetaan takaisin.