Selittäkää mulle smartum seteleiden hyöty??
Ostin töistä 10kpl smartum kulttuuri- ja liikuntaseteleitä 5€/kpl.
En ole niitä ennen käyttäny.
Nyt mietin että miten ne eroaa ihan normi käteisen käytössä?
Esim. Jos menen elokuviin jossa leffalippu maksais 10€, niin annan 2 smartum seteliä ja lippu on kuitattu. Eli eikös se ole sama maksanko käteisellä vai seteleillä?
Onko niistä oikeasti joku hyöty?
Kommentit (16)
Idea on saada työnantaja maksamaan osa sellaisista menoista, jotka muuten olisit maksanut kokonaan itse.
Jouduit siis maksamaan niistä duunipaikkaan?! Ei niistä silloin mitään hyötyä olekaan. Normaalisti ne saadaan ilmaiseksi tai puoleen hintaan.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 15:00"]
Oletko yksinkertainen?
[/quote] Ilmeisesti olen yksinkertainen. Voitko antaa konkreettisen esimerkin missä kohtaa setelistä on minulle taloudellista hyötyä?
Niin, ei sinun pitäisi maksaa vitosta vitosen setelistä.
Esim. meillä 9 euron arvoisesta lounassetelistä maksetaan itse jotain 6 euroa. En nyt muista tarkkoja summia mutta sinne päin.
Heh, kyllä sulla on näppärä työnantaja. Joo, ei niistä tosiaan mitään hyötyä ole, jos maksat setelistä sen arvon verran.
Tän on pakko olla Porvoossa, tän työnantajan;)
Tarkista nyt vielä, mitä olet niistä smartumin seteleistä maksanut. Koska pointti on siinä, että työnantaja antaa sulle 10e, mutta sä maksat siitä vaan 75%. Eli saat 2,5 euron "alennuksen".
Tarkista nyt vielä, mitä olet niistä smartumin seteleistä maksanut. Koska pointti on siinä, että työnantaja antaa sulle 10e, mutta sä maksat siitä vaan 75%. Eli saat 2,5 euron "alennuksen".
Luulisin, että yleensä noiden seteleiden hinta vähennetään suoraan tilistä (kuten omalla työpaikallani), joten ap ei varmaan edes tiedä, paljonko hän nipustaan maksoi.
6
Ostit samaan hintaan kuin mitä niiden arvo on? sitten ne on kyllä ihan turhia, työnantajasi on hankkinut itselleen vain turhaa vaivaa. Meillä sai edellisellä työpaikalla tietyn määrän vuodessa ilmaiseksi, siinä on joku raja mitä niitä voi antaa verottomasti palkan päälle. Miehen työpaikalla niiden arvosta maksetaan itse puolet. Nykyisellä sain viime vuonna vastaavasti kuntosaliseteleitä paikalliselle salille, mutta ne loppuivat eikä uusia enää tule.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2013 klo 15:17"]
Ostit samaan hintaan kuin mitä niiden arvo on? sitten ne on kyllä ihan turhia, työnantajasi on hankkinut itselleen vain turhaa vaivaa. Meillä sai edellisellä työpaikalla tietyn määrän vuodessa ilmaiseksi, siinä on joku raja mitä niitä voi antaa verottomasti palkan päälle. Miehen työpaikalla niiden arvosta maksetaan itse puolet. Nykyisellä sain viime vuonna vastaavasti kuntosaliseteleitä paikalliselle salille, mutta ne loppuivat eikä uusia enää tule.
[/quote]
Eikun väärin muistettu, nykyisellä työpaikalla setelit tuli ilmaiseksi, mutta kyllä n edellisellä vähennettiin palkasta 50 % arvosta. Pomo oli kai saanut ne setelit aika halvalla itsekin.
Meijän firmas työnantaja maksaa puolet. Eli 4€ setelistä maksan itse 2€.
Meijän firmas työnantaja maksaa puolet. Eli 4€ setelistä maksan itse 2€.
Meillä maksamme neljän euron smartumsetelistä 1,5 euroa.
Samoin maksamme kahdeksan euron lounassetelistä 3 euroa.
Hyöty on merkittävä.
Meilläpä työnantaja arvostaa työntekijöitä ja antaa 400,- vuodessa liikuntaseteleitä ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:46"]
Meilläpä työnantaja arvostaa työntekijöitä ja antaa 400,- vuodessa liikuntaseteleitä ilmaiseksi.
[/quote]Meillä samanarvoinen Mind&Body-kortin lataus vuosittain.
Oletko yksinkertainen?