Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Japanilaiset taitaa olla h******n rikkaita,

Vierailija
06.09.2013 |

niitä on joka turistikohteissa(tai lähinnä maailman metropoleissa) ja ostelevat aina luxustuotteita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne onkin työnarkomaaneja, painavat pitkää päivää olemattomilla lomilla.

Vierailija
2/5 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on, osa ei:). Painavat tosiaan pitkää päivää ja asuvat ainakin suurkaupungeissa tosi vaatimattomasti ja pienesti. TOSI lyhyillä lomillaan kierretään sitten pikapikavauhtia maailman metropoleja. Ja rahaa ja säästn, kun aina ollaan duunissa muutoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti ovatkin verrattain rikkaita. Mutta käsittääkseni ne valtavat määrät ostoksia, joita japanilaiset lyhyen Euroopan matkansa aikana tekevät, ovat lähinnä tuliaisia, eli lahjoja läheisille ja työtovereille, jotka ovat saattaneet tukea matkaa rahallisesti. Heitä varten myös pidetään tarkkaa matkapäiväkirjaa kuvineen.

Toinen asia ovat sitten kiinalaiset matkaajat, jotka ulkonäöltään saattavat muistuttaa japanilaisia.

Vierailija
4/5 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan mäkin pitkää päivää, joka toinen vuosi varaa matkustaa Turkkiin ostelemaan halpoja t-paitoja. Noi japsit ostelee aina hirveen kalliita merkkituotteita? No sama se mulle, kunhan ihmettelen.

Vierailija
5/5 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät oikeastaan ole enää. Maan BKT:hän on laskenut tasaisesti jo jostain 1990-luvun alusta. Tavallisten japanilaisten ostovoima on sellaista luokkaa, että pitävät Suomessa vieraillessaan Marimekon hintoja "korkeahkoina". 

 

Useimmat luksusta ostavat japanilaisturistit diilaavat ison osan tavarasta eteenpäin. Luksusmerkkien tuotteet ovat haluttua tavaraa Japanissa, jossa ihmiset asuvat pienissä kodeissa kaukana työpaikoistaan, eivätkä pääse samalla tavalla esittelemään autojaan tai isoille tonteille rakennettuja isoja asuntoja menestyksen merkkeinä kuin vaikkapa Jenkeissä tai meillä. Se luksuslaukku tai -kello siis kertoo, että töitä on tehty ja uralla edetty.

 

Japanissa kuitenkin esim. Vuittonin kassit ovat olleet heidän omissa liikkeissään  parhaimmillaan 40% kalliimpia kuin Euroopassa. Tämä on luonut valtavat markkinat laittomalle maahantuonnille. Yksityisyrittäjiä on paljon, mutta myös paikallinen järjestäytynyt rikollisuus lähettää turisteja Eurooppaan ostosmatkoille. Turistit ostavat siis tuotteita "pimeällä" rahalla. Ne tuodaan Japaniin, ja myydään siellä rikollisuuden hallinnoimissa butiikeissa hyvällä paikallisilla hinnoilla ja siis hyvällä voitolla.

 

Tästä toiminnasta on tullut niin yleistä, että halutuimmat merkit ovat joutuneet nostamaan hintojaan Euroopassa paljon yleistä kuluttajahintojen nousua enemmän, koska eivät taas sitten saisi millään tuotteitaan kaupaksi omissa liikkeissään Japanissa.

 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän