Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston lapset tuhosi ison osan mun sadosta :/

Vierailija
08.07.2013 |

Meillä on naapurustossa muutama lapsiperhe meidän lisäksi, näistä tarpeeksi vanhat lapset juoksentelevat keskenään pitkin pihoja ja leikit sujuu yleensä ihan kivasti. Tänään lähdin nuorimmaisen kanssa asioille ja kotiin jäi 7v keskimmäinen, tämä oli leikkinyt pihalla näiden naapuruston lasten kanssa ja tullut sitten puoliltapäivin sisälle syömään ja katsomaan jotain ohjelmaa. Sillävälin naapuruston lapset olivat nykineet meidän omenapuista montakymmentä raakaa omppua (ovat pieniä puita ja siksi vielä matalia..jäljelle jäi kaksi yläoksilla olevaa raakiletta) ja sotineet niillä jotain, sama kohtalo oli karviaispuskalla ja tomaatinraakileilla, mansikat oli kaikki ilmeisesti syöty suoraan penkeistä, raakoja oli heitetty maahan (olin kieltänyt aiemmin koskemasta niihin koska verkko jäi aina vinksalleen ja kiskoivat raakoja mansikoita sieltä) , vielä keskenkasvuiset herneet oli nypitty irti ja avattu, porkkanoita oli kiskottu mullasta ja mitähän vielä..kasvihuoneessa oli revitty viiniköynnöskin alas niitä tomaatteja tuhotessa. Lapsi oli kuullut kuulemma meteliä telkkaa katsoessaan mutta luullut lasten olevan naapurissa. Oli sanonut lapsille aiemmin ulkona leikkiessään että kirsikoita saa popsia puista ja näin onkin. 

Harmitti vietävästi ja kävin tuossa lähimmässä talossa kertomassa asiasta, lasten äiti ohitti homman nauraen ja totesi että kaikkea ne lapset keksii, saavat varmaan mahansa kipeiksi. Toisen perheen äiti totesi lastensa jo kertoneen asiasta kun hänelle soitin, ei pahoitellut, suhtautui vaan neutraalisti asiaan.

Jättäisittekö homman tähän vai mitä teen..mua ihan itkettää vaikka se varmaan onkin tyhmää..tykkään näprätä kasvien kanssa ja odotin satoa..tomaatitkin katkes varsistaan :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eeeeeeeeei! Kamalaa! :( Osaanotot.... En osaa muuta sanoa. Hirvittää ajatellakin moista!

Vierailija
2/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa sähköaita ensi vuonna, eipähän lapset tule koskemaan vihanneksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, ymmärrän että harmittaa. Ensin kova työ ja sitten odotettu sato tuhottu.

JOS näiden lasten vanhemmat olisivat fiksuja, he tarjoutuisivat edes vähän korvaamaan tuhoja. Ei kai siihen mitään pakkoa olisi, mutta moraalisesti olisi oikein.

Vierailija
4/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti laskua mukaan. Minä sinuna menisin huomenna uudestaan ja sanoisin että olet tehnyt töitä istutusten eteen, taimet ovat maksaneet näin paljon, käyttänyt aikaa ja hellyyttä ja lapset ovat omatoimisesti tuhonnut sinun omaisuutta. Haluat korvauksen, mikä olisi sopiva summa. Kävisikö esim 100 euroa ja lapset tulevat tekemään pihalla töitä, esim jotain kitkemistä, taatusti jotain keksit. Ja ilmoitat seuraavalla kerralla soitat poliisit.  Ehdottomasti et jätä tohon. Ehkä vanhemmat eivät tajunneet määrän, minkä lapset tekivät tuhoja.

Vierailija
5/5 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä avaus tuli palstalle tuplana, joten kommentoippa tänne missä keskuselu on jo pidemmällä: http://www.vauva.fi/keskustelu/3835016/ketju/naapuruston_lapset_tuhosi_ison_osan_mun_sadosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän