Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä mene helvettiin!

Vierailija
15.05.2012 |

Kadotuksesta puheenollen monet ihmiset ajattelevat, ettei se ole totta. He pitävät sitä vain keksittynä juttuna, jota ei tarvitse ottaa vakavasti. He ajattelevat, että parempi olla pohtimatta lainkaan koko asiaa ja sittenhän sen kuoleman jälkeen näkee, mitä todella tapahtuu. Miksi vaivata päätään asialla, josta ei kuitenkaan ole niin suurta varmuutta? Mieluusti he myös keskustelevat ja ottavat esille monenlaisia hengellisiä asioita, jotka ovat aivan epäolennaisia verrattuna heidän sielunsa pelastukseen (naispappeus, voiko Jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä kantaa…). Niillä he ehkä yrittävät torjua syvemmän keskustelun siitä, mitä tapahtuu tämän elämän jälkeen.



Mutta onko kadotus sittenkin totta? Onko kuolemanjälkeistä elämää? Sillä Jeesus, joka puhui paljon taivaasta mm. sanoen ”Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa” (Joh 14:2), puhui myös kadotuksesta. Hän mainitsi molemmat asiat puheissaan, joten meidän on hyvä miettiä, pitävätkö ne paikkansa. Miten kukaan voi olla sataprosenttisen varma, etteivätkö esim. seuraavat jakeet olisi totta? Ne osoittavat, että teoillamme on merkitystä eikä ole aivan sama miten elämme. Jos elämme sydän paatuneena, emme peri Jumalan valtakuntaa. Lisäksi ne osoittavat sen vakavan asian, että jos nimemme eivät ole elämänkirjassa, joudumme kadotukseen.



Tekstin lähde; http://www.jariiivanainen.net/alamenekadotukseen.html

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa sä oot palannu. Tässä on vaan nyt se ongelma että jos ei usko, niin ei usko myöskään siihen helvettiin, joten sillä pelottelu menee kyllä ihan hukkaan. Lisäksi sinne taivaaseen on tryykäämässä niin tylsää porukkaa, että sinne ei oikein viittis mennä.

Vierailija
2/5 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

karmiva ajatus olla ikuisuus joidenkin päiväräsästen ym. kanssa.

Jaa sä oot palannu. Tässä on vaan nyt se ongelma että jos ei usko, niin ei usko myöskään siihen helvettiin, joten sillä pelottelu menee kyllä ihan hukkaan. Lisäksi sinne taivaaseen on tryykäämässä niin tylsää porukkaa, että sinne ei oikein viittis mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä on mahdotonta että olisi taivas jos olisi helvetti. Vaikka itse pääsisin taivaaseen en voisi tuntea oloani siellä kuin onnettomaksi, jos suuri osa rakkaistani olisi helvetissä. Käytännössä taivas olisi silloin minulle helvetti. Jos taas olisin niin itsekäs, että nautiskelisin hyvillä mielin taivaasta kun rakkaani kärsisivät helvetissä, luulen ettei noin itsekäs edes pääsisi taivaaseen. Ymmärrätkö? Jos jompi kumpi on olemassa, niin helvetti ja silloin sinne menee kaikki.

Vierailija
4/5 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin uskisten kanssa taivaaseen. Mutta kuten AP:n teksissäkin sanottiin, evvk. Noi tarinat sopivat lasten pelotteluun, mutta ei paljoa muuhun :D

Vierailija
5/5 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä on mahdotonta että olisi taivas jos olisi helvetti. Vaikka itse pääsisin taivaaseen en voisi tuntea oloani siellä kuin onnettomaksi, jos suuri osa rakkaistani olisi helvetissä. Käytännössä taivas olisi silloin minulle helvetti. Jos taas olisin niin itsekäs, että nautiskelisin hyvillä mielin taivaasta kun rakkaani kärsisivät helvetissä, luulen ettei noin itsekäs edes pääsisi taivaaseen. Ymmärrätkö? Jos jompi kumpi on olemassa, niin helvetti ja silloin sinne menee kaikki.