Kokeneet äidit ja kyökkipsykologit hoi :)
Kertokaapa mikä mua vaivaa ja miten tulisin taas normaaliksi. Kuopuksen raskausaikana (hän on nyt tasan yksivuotias) tapahtui paljon kaikenlaista, ja menetin pysyvästi elämässäni tärkeitä ihmisiä ja asioita. Se oli vaikeaa aikaa monella tavalla, ja myös vauva-aika oli vaikeaa. En muista menneestä vuodesta juuri mitään.
Nyt pienin on siis vuoden, ja elämä on taas suurinpiirtein mallillaan. Mut minusta on tullut ihan hirveä pillittäjä. Itken kaikkea, hyviä asioita ja pahoja asioita tai sitten muuten vaan. Joka päivä, joskaan en tietenkään koko aikaa, enkä lasten nähden.
Nyt siis, sanokaapa, että onko tällainen ollut teille normaalia vielä senkin jälkeen, kun lapsi on täyttänyt vuoden? Koska täähän ei ole mitenkään harvinaista silloin kun vauva on pieni. Tuleeko naisesta jokaisen lapsen myötä aina vaan tunneherkempi? Mitä tälle vois tehdä? En koe olevani masentunut, vaan saan asioita tehtyä ja nautin lasteni seurasta.
Kommentit (3)
Ei niitä asioita siinä hässäkässä ehtinyt käsitellä...mut nyt ei haluttaisi miettiä menneitä vaan keskittyä tähän päivään. Ehkä tää tästä ajan kanssa...
ap.
että tunteet tulevat ulos hyvässä ja pahassa. Itse en osaa itkeä missään ja se tuntuu pahalta. Mikä musta on tehnyt tällasen koviksen? Johtuuko se siitä ehkä etten ole ikinä pienenä nähnyt vanhempienikaan itkevän?!
saattavat purkautua vielä noin, vaikka elämä mallillaan onkin. Kun asiat on hyvin, on tunteille helpompi antaa valta.