Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea helle, 18 astetta......

Vierailija
28.06.2026 |

...ja kohta tulee vettä kuin Esterin p-stä.

Miten tästä kuumuudesta voi selvitä hengissä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viikko on varoiteltu, että Euroopan tappohelteet tulevat nyt. Että Ap, taidat vaan nähdä harhoja? Kyllä siellä on pakko helle olla, kun näin on kirjoitettu?

Vierailija
2/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monennetta kertaa sama typerä aloitus? 16? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monennetta kertaa sama typerä aloitus? 16? 

Entä tuo sinun sama typerä kysymyksesi?  16?

Vierailija
4/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän herroille on lämpimät kelit varattu. Ei niitä köyhälle korpiseudun asukille enää riitä. 

Että viilahousua jalkaan vaan ja klapeja uuniin. 

Vierailija
5/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona oli kylmä, kun äsken kävin. 

 

Iltalehti:

"euroopan helleaalto vyöryy Suomeen" 

Vierailija
6/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä kestää...täällä jopa yli +20....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellerakastajathan voi matkustaa nyt keskieurooppaan lomailemaan ettekä todellakaan ota mitään ilmastoitua hotellihuonetta. sinne vain nauttimaan +39c.

Vierailija
8/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes jääkaudella ei ollut näin kylmää kesää Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että edes tiedotusvälineiden kautta saamme nauttia helteistä. Onhan sekin tyhjää parempi.

Vierailija
10/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että edes tiedotusvälineiden kautta saamme nauttia helteistä. Onhan sekin tyhjää parempi.

Tosin pistää epäilemään voidaanko tiedotusvälineisiimme luottaa vai kerrotaanko meille taas jotain narratiivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin varauduin luvattuihin koviin helteisiin ja rajuihin ukkosiin. Aamulla kävin kaupassa, ajattelin, että ehdinpä ennen niitä käymään. Hihattoman päälle piti laittaa pitkähihainen, koska taivas oli täysin tukossa. Nippanappa 20 astetta oli aamulla. Liki sama tilanne jatkuu tällä hetkellä eli n. klo 13, asteet ovat kyllä hiukan nousseet ja välillä aurinkokin pilkahtaa muutaman sekunnin rokan seasta. Ukkosvaroitukset on poistettu ja tilalle on tullut rankkasadevaroitus.

No en valita. Pääasia, että on lämmin.

Vierailija
12/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän siellä ole lämmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin niitä suomalaisia, jotka eivät kestä kuumaa säätä, joten ihan hyvä se on, että on pilviverhoa, eikä ainakaan vielä merkkiäkään mistään 30 asteesta. Alkuviikolla parina päivänä ehkä voi olla. semmoisia lukemia

Vierailija
14/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja yöt ovat 10-12. Ei tiedö enää, mihin pitää juostaa tätä helletä pakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteen rakastajat voivat suunnata Berliiniin, missä on 40 astetta. https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/saksa/berliini

Vierailija
16/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on +25. Miksi ihmiset aina kuvittelevat, että koko Suomessa on sama sää kuin heillä? Joskus ihan 15 kilometrin välimatkalla on iso ero lämpötilassa.

Vierailija
17/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hellettä ja huomiselle luvattu 28 astetta.

Vierailija
18/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on lentofirmojen "lennä etelän lämpöön" mainokset?

Vierailija
19/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellerakastajathan voi matkustaa nyt keskieurooppaan lomailemaan ettekä todellakaan ota mitään ilmastoitua hotellihuonetta. sinne vain nauttimaan +39c.

 

Täällä ollaa etelä-Euroopassa! Tosin vain 36 mutta nousee vielä. Terassia rakennetaan.

Ilmastointi on talossamme mutta emme ole tarvinneet. Tässä ulkosalla syötiin lounasta ja kohta työt jatkuu. Illalla oli vielä klo 21.30 31 astetta ja altaan vesikin 33:)

Vierailija
20/23 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tällä hetkellä +12.3'C. Vettä sataa, ukkostaa.
Kerran tänä kesänä käynyt yli +25'C, kaikkien aikojen hellekesä.
Käristyskupoli polttaa meidät kaikki.
 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä