Grillattiin hampurilaisia mökillä.
Huh ku oli hyvii. Tehtiin pihvit itse kunnon jauhelihasta. Varmaan lihoon mutta ei haittaa. Kesällä tulee grillattua paljon mut talvella voi sitten syödä tomaatteja pelkästään.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D
Mikin koira on Pluto.
Joka sai nimensä vastikään löydetyn planeetan mukaan.
Huvittaa aina kun Joensuussa on yhdellä grillillä pitkä lista mausteita, ja mainittu että 3 valinnaista kuuluu annokseen. "Kaikki mausteet" maksaa jotain 3 euroa extraa. Niin vain aina joka jumalan kerta siellä juntit tilaa kaikilla mausteilla, ja aitten on 20 eri maustetta pursuava annos :D
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ruoka mihin ketsuppi kuuluu on makaronilaatikko. Kirjaimellisesti ei mihinkään muuhun.
Nakit ja ranskalaiset: Grilli-iltojen ja yöpalojen klassikko, joka harvoin toimii ilman ketsuppiraitaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa aina kun Joensuussa on yhdellä grillillä pitkä lista mausteita, ja mainittu että 3 valinnaista kuuluu annokseen. "Kaikki mausteet" maksaa jotain 3 euroa extraa. Niin vain aina joka jumalan kerta siellä juntit tilaa kaikilla mausteilla, ja aitten on 20 eri maustetta pursuava annos :D
Typerästi suunniteltu ruokalista. Voivat laittaa maustevalikoimaan hapansilakkaa ja jotain järkky-tulista chilisoosia. "Joo, laita vaan kaikki mausteet". Sitten sillä on joku anal-destroyer-death-sauce
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma tekemä jauhelihapivi on parasta hampurilaisen välissä.
Mitä tekemistä on jauhelihapihvissä? Sen kuin vain paistaa sen jauhelihan sopivan muotoisena.
Joo siihen EI kuulu kuin mausteet, ei missään tapauksessa kanamuna tai korppujauho.
Sisäfilettä ja kahden kerroksen salaattia. Hyvää oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?
Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.
ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/hamburger
1
a: ground beef
b: a patty of ground beef
2
a sandwich consisting of a patty of hamburger in a split typically round bun
Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei.
According to United States Department of Agriculture (USDA) standards, hamburger meat may be designated either “hamburger,” “chopped beef,” or “ground beef.” It must be ground from fresh beef with no by-products or nonmeat extenders, but the USDA does permit the inclusion of loose beef fat and seasonings in meat labeled “hamburger.” Also, by law, hamburger and chopped or ground beef sold commercially may contain no more than 30 percent fat.
Pikaruoan grillaaminen on nettikirjoittelun arvoinen luksusteko? Only in Finland.
"Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei". Hampurilainen on amerikkalainen sovellutus, muilla ei ole siihen nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.
Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.
Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.
Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.
Ihan hevonvitun sama. Suomen kielen sana hampurilainen ei siltikään tarkoita jauhelihapihviä.
Vierailija kirjoitti:
"Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei". Hampurilainen on amerikkalainen sovellutus, muilla ei ole siihen nokan koputtamista.
Eipä ole.
Hampurilainen on alunperin itä-euroopasta ja slaavilainen perinneruoka. Sieltä se kulkeutui saksaaan ja lopulta jenkkilään saksalaisten siirtolaisten mukana.
Eli rys.sän ruokaa on.
Vierailija kirjoitti:
Outoa miten Suomessa Hampurilaiseen laitettaan ihan vääriä mausteita. Veeteiden herkkua on sinappi, ketsuppi ja kurkkusalaatti. Mikään noista ei kuulu Hampurilaiseen.
Laita sinä omaasi mausteeksi vaikka paskaa jos tykkäät. Ei minua kiinnosta mitä sinä syöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitin kokonaisen kaalin ja oon jo syönyt kaiken.
Tulee kaasujen yö
Sitä mieskin sanoi, no nukahti jo ennen mua, onneksi.
Joo. Persut lihoo ja hakkaa vaimojaan kaljapäissään.
Ketsupin syöminenhän on varsinainen terveysteko, googlatkaapa lykopeeni.
Sipuli ja sinappi.