Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Grillattiin hampurilaisia mökillä.

Vierailija
27.06.2026 |

Huh ku oli hyvii. Tehtiin pihvit itse kunnon jauhelihasta. Varmaan lihoon mutta ei haittaa. Kesällä tulee grillattua paljon mut talvella voi sitten syödä tomaatteja pelkästään.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ruoka mihin ketsuppi kuuluu on makaronilaatikko. Kirjaimellisesti ei mihinkään muuhun.

Hot dog?

Sipuli ja sinappi.

Vierailija
42/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Oletko se sama älypää joka taannoin väitti Platonin nimen olevan "Plato" :D

Mikin koira on Pluto.

Joka sai nimensä vastikään löydetyn planeetan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina kun Joensuussa on yhdellä grillillä pitkä lista mausteita, ja mainittu että 3 valinnaista kuuluu annokseen. "Kaikki mausteet" maksaa jotain 3 euroa extraa. Niin vain aina joka jumalan kerta siellä juntit tilaa kaikilla mausteilla, ja aitten on 20 eri maustetta pursuava annos :D

Vierailija
44/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ruoka mihin ketsuppi kuuluu on makaronilaatikko. Kirjaimellisesti ei mihinkään muuhun.

Nakit ja ranskalaiset: Grilli-iltojen ja yöpalojen klassikko, joka harvoin toimii ilman ketsuppiraitaa.

Vierailija
45/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa aina kun Joensuussa on yhdellä grillillä pitkä lista mausteita, ja mainittu että 3 valinnaista kuuluu annokseen. "Kaikki mausteet" maksaa jotain 3 euroa extraa. Niin vain aina joka jumalan kerta siellä juntit tilaa kaikilla mausteilla, ja aitten on 20 eri maustetta pursuava annos :D

Typerästi suunniteltu ruokalista. Voivat laittaa maustevalikoimaan hapansilakkaa ja jotain järkky-tulista chilisoosia. "Joo, laita vaan kaikki mausteet". Sitten sillä on joku anal-destroyer-death-sauce

Vierailija
46/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tekemä jauhelihapivi on parasta hampurilaisen välissä.

Mitä tekemistä on jauhelihapihvissä? Sen kuin vain paistaa sen jauhelihan sopivan muotoisena.

Joo siihen EI kuulu kuin mausteet, ei missään tapauksessa kanamuna tai korppujauho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilettä ja kahden kerroksen salaattia. Hyvää oli. 

Vierailija
48/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko teille olla hampurilainen sämpylällä vai ilman?

Niin hullua kuin se onkin niin tämä olisi se oikea tapa käyttää termiä. Suomessa vain on vakiintunut "väärä tapa" kutsut hampurilaiseksi nimenomaan sämpylän sisään rakennettua ruokalajia.

ei ole. Hamburg steak on se pelkkä pihvi, tai "hamburger patty". Hamburger taas on se sämpylä +pihvi sekä ne lisukkeet. 

https://www.merriam-webster.com/dictionary/hamburger

 

1

a: ground beef

b: a patty of ground beef

 

2

a sandwich consisting of a patty of hamburger in a split typically round bun

Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei.

 

According to United States Department of Agriculture (USDA) standards, hamburger meat may be designated either “hamburger,” “chopped beef,” or “ground beef.” It must be ground from fresh beef with no by-products or nonmeat extenders, but the USDA does permit the inclusion of loose beef fat and seasonings in meat labeled “hamburger.” Also, by law, hamburger and chopped or ground beef sold commercially may contain no more than 30 percent fat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaruoan grillaaminen on nettikirjoittelun arvoinen luksusteko? Only in Finland.

Vierailija
50/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei". Hampurilainen on amerikkalainen sovellutus, muilla ei ole siihen nokan koputtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan grillattu ne pihvit. Hampurilaisia kun grillaa niin ne salaatit yms. jotenkin näivettyy.

Hampurilainen tarkoittaa nimenomaan sitä pihviä. Vaikka suomen kielessä sitä usein käytetään vähän väärin.

Frigadell on sen oikea nimi. Ei kaikki tule Ameriikasta vaikka teinit niin uskoo.

Hamburg steak tulee amerikasta. Frigadell on hyvin samanlainen, muttei ihan sama asia. Ja nimenomaan amerikkalainen hamburger tarkoittaa sitä jauhelihapihviä. Se voi olla vaikka pelkästään sellaisenaan lautasella ja se on silti hamburger.

Ihan hevonvitun sama. Suomen kielen sana hampurilainen ei siltikään tarkoita jauhelihapihviä. 

Vierailija
52/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, amerikoissa voi olla. Missään muualla ei". Hampurilainen on amerikkalainen sovellutus, muilla ei ole siihen nokan koputtamista.

Eipä ole.

Hampurilainen on alunperin itä-euroopasta ja slaavilainen perinneruoka. Sieltä se kulkeutui saksaaan ja lopulta jenkkilään saksalaisten siirtolaisten mukana.

Eli rys.sän ruokaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa miten Suomessa Hampurilaiseen laitettaan ihan vääriä mausteita. Veeteiden herkkua on sinappi, ketsuppi ja kurkkusalaatti. Mikään noista ei kuulu Hampurilaiseen.

Laita sinä omaasi mausteeksi vaikka paskaa jos tykkäät. Ei minua kiinnosta mitä sinä syöt.

Vierailija
54/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitin kokonaisen kaalin ja oon jo syönyt kaiken.

Tulee kaasujen yö

Sitä mieskin sanoi, no nukahti jo ennen mua, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Persut lihoo ja hakkaa vaimojaan kaljapäissään.

Vierailija
56/56 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsupin syöminenhän on varsinainen terveysteko, googlatkaapa lykopeeni.