Muutin ihan turhaan halvempaan asuntoon
Lapsen täyttäessä 18 asumiskulut olisivatkin jääneet taas toimeentulotuen enimmäisasumismenojen alle. Oikeastaan tää koko homma meni tappiolle, koska muuttoon meni useita satoja euroja rahaa.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Vahingosta viisastuu.
Tai voi mennä töihin eikä elää tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahingosta viisastuu.
Tai voi mennä töihin eikä elää tukien varassa.
Töihin ei voi mennä omalla päätöksellä, palkkatyöhön varsinkaan. Tarvitaan myös työnantajan hyväksyntä asialle.
Ja onko lähiseudulla Lidlilä, Prismaa tai muuta halvempaa kauppaa? Se merkkaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko lähiseudulla Lidlilä, Prismaa tai muuta halvempaa kauppaa? Se merkkaa todella paljon.
Muuttomatka oli alle kilometri, joten samat kaupat on edelleen käytössä.
Ap
Paljonko on vuokrien ero ja paljonko muuttokulut? Luultavasti säästät jo muutamassa kuukaudessa halvemmalla vuokralla muuttokulujen verran ja jatkossa vielä enemmän.
Itse olen muuttanut useampaan kertaan halvempaan niin tuilla eläessäni kuin työssäkäyvänä, koska ajattelen asioita pidemmälle kuin muuttokulujen maksamiseen asti. On säästynyt omia ja veronmaksajien rahaa huomattavasti.
Kaikki on turhaa elämässä , jos sen joskus itsekkin tajuaisin, minä olen minä menen sitten olen pois.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on vuokrien ero ja paljonko muuttokulut? Luultavasti säästät jo muutamassa kuukaudessa halvemmalla vuokralla muuttokulujen verran ja jatkossa vielä enemmän.
Itse olen muuttanut useampaan kertaan halvempaan niin tuilla eläessäni kuin työssäkäyvänä, koska ajattelen asioita pidemmälle kuin muuttokulujen maksamiseen asti. On säästynyt omia ja veronmaksajien rahaa huomattavasti.
Säästin kolmena ekana kuukautena 50 euroa kuukaudessa, sen jälkeen en senttiäkään. Muuttoon meni ainakin 300 euroa, en ole halunnut edes laskea sen tarkemmin.
Ap
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Minä itse en säästänyt siinä mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Minä itse en säästänyt siinä mitään.
Ap
Näin pääsi tällä kertaa käymään tukiloiselle laskutaidottomuudesta johtuen...
Eihän noi tuet tule riittämään mitenkään jos vuokra nousee vuosittain ja tuet ja ehdot pysyy samana. Tuttu muutti halvempaan ja melkein heti vuokra nousi.
Asutaan asossa ja vuokra vaan nousee ja nousee. Ei saada tukia mutta tiedän mitä ne on ja vuokra ja ruoka kallistuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noi tuet tule riittämään mitenkään jos vuokra nousee vuosittain ja tuet ja ehdot pysyy samana. Tuttu muutti halvempaan ja melkein heti vuokra nousi.
Asutaan asossa ja vuokra vaan nousee ja nousee. Ei saada tukia mutta tiedän mitä ne on ja vuokra ja ruoka kallistuu koko ajan.
Omistusasunnon vastikkeet ja okt kulutkin nousee joka vuosi... Ei inflaatiossa mitään ihmeellistä ole. Koulussa siitä jo kerrottiin.
Mä, kun viimeksi muutin, olin jontosi hyvissä ajoin vienyt tarpeettomat kiertoon. Omistin alle 1000 esinettä, vain muutama huonekalu.
Muutto ei juurikaan mitään maksanut, lähinnä
Siksi, kun mm naapuri lainasi pakuaan.
Mun tuttu, on ollut te toimiston asiakas yli 10 v, ei ole luottotietoja omlstanut väh yhtä pitkään aikaan.
Hänen piti muuttaa kolmiosta yksiöön, kun
lapset muutti pois.
Hänen kaikki huonekalut olivat lähes romuja. Taloyhtiössä oli parin v välein lava ja sinne meni lähes kaikki.
Nukkui sohvan tyynyillä syksyyn asti.
Muistaakseen sai kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi peräkärryn ja tyttäret kyselivät onko ketään, joka voisi tulla ajamaan.
Löysivät jonkun, joka tuli polttoaineen hinnalla kuskaamaan ja tää tyyppi sai vielä jostain tälle sohvan ja sängyn.
Muutto oli tosi nopea, koska ei ollut paljon muutettavaa ja kantajia oli 6.
Muutto maksaa aina, ellei hae kirjastosta nokkakärryjjä ja kuskaa kaikki kävellen
Vierailija kirjoitti:
Eihän noi tuet tule riittämään mitenkään jos vuokra nousee vuosittain ja tuet ja ehdot pysyy samana. Tuttu muutti halvempaan ja melkein heti vuokra nousi.
Asutaan asossa ja vuokra vaan nousee ja nousee. Ei saada tukia mutta tiedän mitä ne on ja vuokra ja ruoka kallistuu koko ajan.
Puhut paskaa. Asumisoikeusasunnossa EI MAKSETA OLLENKAAN VUOKRAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Minä itse en säästänyt siinä mitään.
Ap
Me muut säästettiin eli ei ollut turha muutto. Kiitos kun muutit AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Minä itse en säästänyt siinä mitään.
Ap
Me muut säästettiin eli ei ollut turha muutto. Kiitos kun muutit AP.
Miten sinä säästät yhtään mitään, kun et ole tehnyt päivääkään töitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No kannattihan se varmaankin vähintään siten että enää meidän muiden ei tarvitse sinua elättää ihan yhtä suurella summalla...
Ainiin. tehän tukiloiset vain MAKSIMOITTE sitä meiltä pummimaanne summaa, ettekä edes yritä itse elättää itseänne, kuten kunnon ihmisten tulee tehdä.
Se on juuri noin! Kannatan suoraa puhetta asioista.
Vahingosta viisastuu.