Suomenkieli kuin Euroopan kielet
Enimmäkseen on latinasta kehittynyt . Meillä on aivan latinalaiset kirjaimet emme käytä kyyrillisiä .
Kommentit (32)
No tämähän olikin uutta, että latinasta kehittynyt. Laita lähde?
Suomessa oli aikojen alussa katoliset kirkot ja kouluissa latinan kielioppi.
Suomi on uusi Rooma. Roomalaisia näkyykin paljon katukuvassa.
Kaikki vanhat Suomen kirkot ennen lutteriakin käytti latinaa ja evankeliumi tuli sitä kautta kuin koulut lukutaito. Siksi suomalaiset on niin italia espanja faneja .
No johan taas rykäsit.
Peruskoulu(kin) käymättä?
Suomen kielen alku on uralilaisessa kantakielessä, ei latinassa
Suomen kieli ja kyrilliset kirjaimet.
Kyyn voi laittaa rilliin, Jutila tiätää.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän olikin uutta, että latinasta kehittynyt. Laita lähde?
In vino veritas?
Ehdottomasti Suomi oli ruotsia jos sopii muistaa ja katolinen kirkko oli Italiasta . Tai Jeesuksesta . Evankeliumi alkoi betlehemistä . Ja nasaretista.
Meillä oli katekismuksen latinaksi ennen lutheria ja ennen muita .
VIABORG VIIPURI VIA ON LATINAA KAUTTA .
Latinan kieltä voi opiskella vieläkin. Esim ranska ja italia on latinalaispohjaisia kieliä.
Maailman kristityistä suurin osa on katolisia, ev.lut vain n. yksi prosentti.
Cesar itseasiassa Kaisa nimellä ollut. Caisa.
Ei ole mahdollista että joku puhuu Suomea Euroopassa. Eihän.
Vierailija kirjoitti:
Cesar itseasiassa Kaisa nimellä ollut. Caisa.
Yodako siellä kirjoittaa.
Mitään kyyrillisgermaani juttuja ei kannata tyrkyttää . Slaavien kieliä . Suomen kieli on eri kuin ne.