Suomenkieli kuin Euroopan kielet
Enimmäkseen on latinasta kehittynyt . Meillä on aivan latinalaiset kirjaimet emme käytä kyyrillisiä .
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
No johan taas rykäsit.
Peruskoulu(kin) käymättä?
Minä en ole käynyt peruskoulua. Olen käynyt kansakoulun neljä ensimmäistä luokkaa ja keskikoulun.
Evankeliumi levisi kaikkialle ja kun kielet nykyaikaituu aina . Koko Karjalan alue oli ruotsin aikana katolinen kristittyjen alue . Toki monia eri heimojen murteita. Katoliset kirkot oli ihan ensin siellä jo ennen uskonuudistusta ja ennen kuin arabien ryöstöretkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan taas rykäsit.
Peruskoulu(kin) käymättä?
Minä en ole käynyt peruskoulua. Olen käynyt kansakoulun neljä ensimmäistä luokkaa ja keskikoulun.
Kansakoulun nimi on nykyään muutettu peruskouluksi . Nimi vain muuttui. Ja digitalisaatio iski nuorisoon.
Iesu Christo Spiritus Santos latinaksi Jeesus Kristus Pyhä Henki . Ristin päällä luki Inri. Jeesus Nasaretilainen juutalaisten kuningas / Jumalan poika . Synnitön ja syytön. Syntisten takia. Siihen aikaan oli Italian valtakunta .
Mooses laki lainalaisille Mooses koulutodistukset koulutodistuksista eikö niin työtodistus työtodistuksesta Mooses silmät silmistä . ( Mooses voidaan kivittää kun se huor tai varastaa) .
Vierailija kirjoitti:
Iesu Christo Spiritus Santos latinaksi Jeesus Kristus Pyhä Henki . Ristin päällä luki Inri. Jeesus Nasaretilainen juutalaisten kuningas / Jumalan poika . Synnitön ja syytön. Syntisten takia. Siihen aikaan oli Italian valtakunta .
Ei ollut. Rooman valtakuntaako tarkoitit?
Ei ole Suomenkieli eikä suomen kielikään sukua latinalle.
Olimme osa Ruotsia silloin, kun kirjoitettu suomi kehitettiin. Sitä pystyi kirjoittamaan samoilla kirjaimilla kuin ruotsia. Ei ollut tarvetta kyrillisten monille ässille tai muille erikoiskirjaimille.
Vain äng-äänne puuttuu, mutta sillekin on oma merkkinsä.
Roomalainen aakkosto lopulta kehittyi egyptiläisistä hieroglyfeistä monen mutkan kautta.
Suomen kieli on outo ja kummallinen. Ei käänny kovin hyvin muuksi tai muu suomeksi. Englanti, saksa ja ranska ym. kääntyvät hyvin keskenään kuten myös espanja. Johtunee siitä että tämä on käytännössä saarivaltion ja ollut aika eristäytynyt syrjäinen kolkka.
Vuorovaikutusta on ollut hyvin vähän muiden kuin itä- ja länsinaapurien kanssa. Nuokin ovat lähinnä ottaneet hallintaansa vuoronperään luonnovarojen takia ja muuten vaan. Helppoahan se on ollut kun täällä ei ole ollut minkäänlaista hallintoa omasta takaa. Pieniä kyläyhteisöjä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kieli on outo ja kummallinen. Ei käänny kovin hyvin muuksi tai muu suomeksi. Englanti, saksa ja ranska ym. kääntyvät hyvin keskenään kuten myös espanja. Johtunee siitä että tämä on käytännössä saarivaltion ja ollut aika eristäytynyt syrjäinen kolkka.
Vuorovaikutusta on ollut hyvin vähän muiden kuin itä- ja länsinaapurien kanssa. Nuokin ovat lähinnä ottaneet hallintaansa vuoronperään luonnovarojen takia ja muuten vaan. Helppoahan se on ollut kun täällä ei ole ollut minkäänlaista hallintoa omasta takaa. Pieniä kyläyhteisöjä vaan.
Ei kun ollaan eri perhettä.
Englanti, saksa ja ranska ovat germaanisia serkuksia keskenään.
Meidän suomalais-ugrilaisia serkkujamme ovat viro ja karjala.
Joo tätä meiltä yritetään salailla, mutta suomi on germaaninen kieli oikeasti! Kantakielen rakenteet sun muut ihan yhdentekevät pikkujutut ainoastaan päässyt sotkemaan kaunista ja puhdasta germaanista kieltämme kaukana menneisyydessä uralilaisten valloittajien mukana (joiden perimää meihin ei mystisesti ole jäänyt), mutta ihka aitoja germaaneja me olemme ja kieli myös! Kaikki itäiseen alkuperään viittaava kansassamme ja kielessämme on yksinkertaisesti salaliittoa ja valetta.
Me olemme viikinkejä.
Kyllä Ranska on latinasta kehittynyt . Lääketieteessä edelleen käytetään.