Suomalaisten suurin saavutus on että nykyään kaikki jenkitkin moikkaavat sanalla Hei!
Kommentit (3)
Ollaan taas niin suloisen "osaavia" englanninpuhujia että pitää muillekin rehennellä. Hi (hai) on paljon yleisempi tervehdys, hey enemmänkin varoittava huudahdus, "hey there, watch your step!" Amerikkalaisten suurin saavutus (kuulentojen lisäksi) olisi opettaa suomalaiset lopettamaan jenkki-sanan käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan taas niin suloisen "osaavia" englanninpuhujia että pitää muillekin rehennellä. Hi (hai) on paljon yleisempi tervehdys, hey enemmänkin varoittava huudahdus, "hey there, watch your step!" Amerikkalaisten suurin saavutus (kuulentojen lisäksi) olisi opettaa suomalaiset lopettamaan jenkki-sanan käyttö.
Amerikkalaisten?
Pohjois- vai etelä?
Ja kun arvatenkin ajettelit pohjoista niin onko kaikkien kolmen maan kansalaisten tehtävä opettaa meille jenkki sanan käyttöä?
On muuten totta. Kun opettelin englantia 70-luvulla 3. luokalla hey ei todellakaan tarkoittanut moi.