Mitkä Euroopan hirmuhelteet?
Olen Malagassa, sää on mitä upein ja merellinen, kuiva ilma tuntuu viisi astetta viileämmältä kuin Suomen sisämaassa samat lukemat.
https://www.foreca.fi/Spain/Malaga/10vrk
Sama juttu joka vuosi. Hirmu uutisia ja kun katsoo Euroopan sääkarttaa, ihan normaali huippulukemia siellä täällä.
Jo 40 vuotta sitten Euroopassa autolla reissatessa oli ihan tavallista, että lämpötila huiteli jossain paikoissa jopa Pohjois-Ranskassa ja Saksassa lähelle 40 kuumimpana hetkenä. Nyt Suomessakin on hurja helle, jos on 30. Sellaisia kesiä oli 70 -luvullakin.
Kommentit (36)
Matkailu on siksikihin hyvä asia, että se avartaa katsomusta.
Voi jopa herätä tajuamaan, että asioita tapahtuu muuallakin kuin juuri siinä kuplassa, jossa itse sattuu olemaan.
ja suomessa saa palella, melkein lunta sataa ja hillerit vilistää pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Matkailu on siksikihin hyvä asia, että se avartaa katsomusta.
Voi jopa herätä tajuamaan, että asioita tapahtuu muuallakin kuin juuri siinä kuplassa, jossa itse sattuu olemaan.
Kyllä ja valheet paljastuu esim. näistä hirmu poikkeavista säistä, kun tilanne on sama vuosikymmenestä toiseen.
200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?
Ai sä olet ennenkin käynyt ulkomailla? No kyllä sä sitten tiedät.
Mä olen asunut Keski-Euroopassa 30 vuotta ja vain 2003 helle oli edes jotenkin verrattavissa tähän.
Vierailija kirjoitti:
200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?
Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.
Paskapuhettako siis tämäkin https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-vakava-tilanne-aarihelteisessa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?
Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.
Pieniä lapsia kuollut kuumaan autoon, hukkuneet suurimmaksi osaksi NUORIA. Johonkinhan heidänkin on kuoltava, eikö niin.
#ilmastokusetus #maailmansuurinrahastus #sinuahuijataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 helteeseen kuollutta on normaalia ja ihanaa, niinkö?
Johonkin sitä ihminen tuppaa kuolemaan. Onhan se selvää, ettei esim sydänsairas vanhus kestä hirmuhelteitä. Sitä en vain ymmärrä, mikseivät ihmiset varaudu paremmin, on niitä ilmastointilaitteita myynnissä ihan joka puolella.
Pieniä lapsia kuollut kuumaan autoon, hukkuneet suurimmaksi osaksi NUORIA. Johonkinhan heidänkin on kuoltava, eikö niin.
Jenkeissä kuolee vuosittain lapsia autoon, kun vanhemmat unohtaa ne sinne päiväksi. Suomessa kuolee hukkumalla 150 ihmistä vuosittain.
Kaikkea sattuu ja tapahtuu. Lapsien kuolemat ovat vanhempien törkeää huolimattomuutta.
Perusterve voi kuolla pakkaseen, mutta ei helteeseen. Perusterve kestää sadan asteen löylyäkin. Jos syöpäpotilas sattuu kuolemaan kesällä, on kuolinsyy ilmastonmuutos.
Suomessakin näyttä kuolevan aika paljon ilman mitään "hirmuhellettä", murhia ja sairauksia aika tavalla plus onnettomuuksia kaduilla ja hukkuneitakin ollut. Hirmuhelle on älytön sana.
Niillä jotka ihannoi kuumuutta on ilmastointilaitteet kodin, auton, toimiston ym.viilennykseen.
Ole suoraselkäinen ja luovu näistä ja samalla ihannoit +40 asteen kuumuutta.
Venezuelan maanjäristyksessä on kuolleita 235 ja loukkaantuneita 4500. Ei kuulu tähän, mutta suomal. media kirjoitti pari päivää sitten että kuolleita sata tuhatta. Niin jotta ilman hirmuhellettä ilmankin kuolee ihmisiä. Venezuelassa on 22-28 astetta.
Ei näillä helteillä ysärillä kukaan pelotellut. Tappavan kuumaa oli Kreikassa jo silloin ja sitä sieltä lähdettiin hakemaan.
Terveiset täältä Turkista. Kuumaa on mutta niin on ollut täällä aina. Pystyy olemaan.
Ihana sää malagassa. Pitääpä katsoa, jos saisi äkkilähdön edullisesti. Suomen heinäkuusta kun ei ole takeita, yleensä sataa paljon.