Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää peukkuja, että saan työkkäriltä luvan opiskeluun!

Vierailija
26.06.2026 |

Muuten joudun perumaan opiskelupaikkani ja jatkamaan makoilua työttömänä hamaan loppuun saakka.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🏼

Vierailija
2/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää opiskelemasta opintotuella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit omin päin hakenut koulutukseen, et saa lupaa. Ensin täytyy olla työkkärin lupa ja sitten vasta voi hakea. Hylkyyn!

Vierailija
4/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olit omin päin hakenut koulutukseen, et saa lupaa. Ensin täytyy olla työkkärin lupa ja sitten vasta voi hakea. Hylkyyn!

Höpsis. Lupa pitää kysyä ennen opintojen aloittamista.

Vierailija
5/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍👍👍 

Vierailija
6/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet korkeakouluopinnot eivät jatkossa vaikuta työttömyysturvaan, jos työnhakija on täyttänyt 25 vuotta. Tämä koskee 1.7.2026 tai sen jälkeen alkaneita opintoja yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa, kansalaisopistoissa ja kesäyliopistoissa.

Työnhakijalla on opinnoista huolimatta edelleen velvollisuus hakea työmahdollisuuksia työllistymissuunnitelmansa mukaisesti ja olla valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Lisäksi työnhakijalla on velvollisuus osallistua työllistymistä edistäviin palveluihin, jos niitä tarjotaan.

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/opiskelua-tyottomana-helpottavat-la…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimet korkeakouluopinnot eivät jatkossa vaikuta työttömyysturvaan, jos työnhakija on täyttänyt 25 vuotta. Tämä koskee 1.7.2026 tai sen jälkeen alkaneita opintoja yliopistoissa, ammattikorkeakouluissa, kansalaisopistoissa ja kesäyliopistoissa.

Työnhakijalla on opinnoista huolimatta edelleen velvollisuus hakea työmahdollisuuksia työllistymissuunnitelmansa mukaisesti ja olla valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Lisäksi työnhakijalla on velvollisuus osallistua työllistymistä edistäviin palveluihin, jos niitä tarjotaan.

https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/opiskelua-tyottomana-helpottavat-la…

En ole aikeissa opiskella avoimen opintoja vaan ihan tutkinto-opiskelijana, joten tämä ei kosketa minua.

Ap

Vierailija
8/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.

Sillä perusteella, että opinnot parantavat merkittävästi mahdollisuutta työllistyä. En ole tehnyt minkäänlaista työtä moneen vuoteen.

Ap

Vierailija
10/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.

Opintorahasta ei makseta veroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää opiskelemasta opintotuella?

Se, ettei saa opintukea.

Ap

Vierailija
12/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja ja tsemppiä opiskeluun ap:lle! Aloitin itse yliopisto-opinnot vasta kolmekymppisenä, joten milloinkaan ei ole myöhäistä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukkuja ja tsemppiä opiskeluun ap:lle! Aloitin itse yliopisto-opinnot vasta kolmekymppisenä, joten milloinkaan ei ole myöhäistä! 

Kiitos :)

Ap

Vierailija
14/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.

Ei suomessa kannata pariutua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella kysyit työkkäristä, että saisitko opiskella työttömyystuella? Mua vaan patistettiin heti, että joko oon työttömyystuella siten että haen kokoaikasta työtä tai sitten oon opintotuella (joka on verojen jälkeen kämäset +200e) ja otan opintolainaa. Mitään muuta tukea en voi ottaa, koska olen naimisissa ja puolison pitäisi sitten kuulema elättää, mutta milläs sekään elättää kun sekin on osa-aikaisessa työssä tällä hetkellä.

Mitä muuta tukia sun sitten mielestäsi pitäisi saada?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi