Valtion budjetista n. 37,5 miljardia eli melkein puolet menee sairaanhoitoon ja vanhusten erikoissairaanhoitoon
https://budjetti.vm.fi/indox/tae/2025/valtiovarainministerionKanta_tae_…
Jännä että maa joka on syntyvyyden ja velkataakan alla kuolonkorinoissa ei edes harkitse sitä että muumioiden palveluista leikataan. Näperrellään jotain pyyhekumien puolittamisia ja opintotukien indeksijäädytyksiä joilla aivan olematon merkitys taloudellisesti.
Kommentit (7)
Eikös perskokkareet juurikin tee parhaansa, että heikoimmat kuolevat pois?
Ota huomioon että on myös vaikutusvaltaisia intressejä jotka PAKOTTAVAT hoitamaan ja kalliilla.
Isäni rukoili pääsevänsä tuskista 93v:nä yli puolen vuoden sairausjakson jälkeen ja väkisin pidettiin elossa. VASTOIN POTILAAN TAHTOA. Niihin lääkkeisiin ja happikoneisiin ym. upposi varmaan summa jolla pyörittäisi pientä peruskoulua vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Eikös perskokkareet juurikin tee parhaansa, että heikoimmat kuolevat pois?
Joo, mutta ikäihmisiin eivät uskalla kajota. Äänestävät 100% varmuudella joka vaaleissa. Ei ole nukkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Luonnonvalinta kyllä korjaa pois kulkemasta valtiot jossa panostetaan 2-vuotiaiden tulevaisuuden sijasta 82-vuotiaiden tulevaisuuteen. Eiköhän täälläkin puhuta lopulta Venäjää joskus 2100-luvulla ja pääsemme nauttimaan olemassaolosta tuon paskavaltion itäisenä maakuntana.
Ongelma vaan on ettei yksikään 2v äänestä mutta kaikki 82v:t äänestävät. Helpointa on sivuuttaa ja tuhota ihmisryhmät jotka eivät saa ääntään kuuluville mitenkään.
Ikäihmisten on kajotyu. Palveluita ja hoitoa heikennetty. Turha siitä on jankata.
Ehkä voidaan vielä lisää leikata niitäkin. Mutta luultavasti paras säästötapa olisi hyväksyä eutanasia. Se on hyvä myös sille "vanhukselle" . No kristityt ja ääri konservatiivit estävät sen meillä.
Ei haittaa. Luonnonvalinta kyllä korjaa pois kulkemasta valtiot jossa panostetaan 2-vuotiaiden tulevaisuuden sijasta 82-vuotiaiden tulevaisuuteen. Eiköhän täälläkin puhuta lopulta Venäjää joskus 2100-luvulla ja pääsemme nauttimaan olemassaolosta tuon paskavaltion itäisenä maakuntana.