Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko autisteja?

Vierailija
25.06.2026 |

Ja miten se ilmenee?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei ole kukaan sanonut. 

Vierailija
2/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ku mä oon ihan full re ta rd.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaikki uskovaiset on. 

Vierailija
4/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kun ei ole diagnoosia. 

Tunnen kyllä autisteja, jotka ovat syvästi kehitysvammaisia, mutta sellaisia ei ole suvussani. 

Vierailija
5/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista on kirjolla joko lievästi tai vaikeasti. Virallisten diagnoosien määrä on toki murto-osa tästä.

Vierailija
6/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole diagnoosia mutta tiedän kyllä olevani. isäni oli 100% varmasti vaikkei ollut diagnoosia, tarkkaili obsessiivisesti mm. juna-aikatauluja, piti jokaikinen päivä syödä sama ateria (appelsiinimehua ja mureketta), järjesteli millintarkasti tuhansia postimerkkejä keskellä kauneinta kesää sen sijaan että meni ikinä ulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa suomalaisista on kirjolla joko lievästi tai vaikeasti. Virallisten diagnoosien määrä on toki murto-osa tästä.

Ennen vain sanottiin että se on "juroutta" tai "se meidän Matti nyt vaan tykkää lajitella niitä kiviä siisteihin riveihin varastoon, ei se meitä koskaan ole häirinnyt".

Vierailija
8/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli autisti, minä olen autismi, lapseni on autisti. Eri asteikolla.

 

Itselläni oli nuorena vaikeuksia esim lukea rivien välistä, en ymmärtänyt vitsejä. Aina ollut sairaaloinen kiinnostus numeroihin ja tilastoihin. Muiden tunteiden tulkinta työelämässä ollut vaikeaa, minua on pidetty kylmanä. Olen kyllä pärjännyt työelämässä todella hyvin, teknisessä ammatissa. Esimmäinen avioliitto kariutui, toisen kanssa ollut jo helpompaa. Uskon autismini oleva aika lievää, minulla ei ole diagnoosia, lapsellani on.

Vierailija
10/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ku mä oon ihan full re ta rd.

36% autisteista on. Joten voit olla kirjolla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos autismi on vain tulehdustila, jota ei pystytä parantamaan.

Olen aika varma, että ruokavaliosta voisi olla apua. Olen huomannut, että autisteilla on himo kaikkeen epäterveelliseen, kuten sokeriin ja vehnään.

Vierailija
12/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme. Se ilmenee niin, että nuokumme vauvapalstalla aamusta iltaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, jos autismi on vain tulehdustila, jota ei pystytä parantamaan.

Olen aika varma, että ruokavaliosta voisi olla apua. Olen huomannut, että autisteilla on himo kaikkeen epäterveelliseen, kuten sokeriin ja vehnään.

Mitä vehnään tulee, autismilla on itseasiassa hyvin merkittävä tilastollinen yhteys keliakiaan ja gluteeniyliherkkyyteen. Sekä joihinkin autoimmuunisairauksiin kuten SLE/lupus sekä ruusu (rosacea).

Vierailija
14/14 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai mie en ainakaa oo mikkää audisti! Mie oon mersumiehii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä