Oletteko autisteja?
Kommentit (14)
En tiedä kun ei ole diagnoosia.
Tunnen kyllä autisteja, jotka ovat syvästi kehitysvammaisia, mutta sellaisia ei ole suvussani.
Valtaosa suomalaisista on kirjolla joko lievästi tai vaikeasti. Virallisten diagnoosien määrä on toki murto-osa tästä.
ei ole diagnoosia mutta tiedän kyllä olevani. isäni oli 100% varmasti vaikkei ollut diagnoosia, tarkkaili obsessiivisesti mm. juna-aikatauluja, piti jokaikinen päivä syödä sama ateria (appelsiinimehua ja mureketta), järjesteli millintarkasti tuhansia postimerkkejä keskellä kauneinta kesää sen sijaan että meni ikinä ulos
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa suomalaisista on kirjolla joko lievästi tai vaikeasti. Virallisten diagnoosien määrä on toki murto-osa tästä.
Ennen vain sanottiin että se on "juroutta" tai "se meidän Matti nyt vaan tykkää lajitella niitä kiviä siisteihin riveihin varastoon, ei se meitä koskaan ole häirinnyt".
Isäni oli autisti, minä olen autismi, lapseni on autisti. Eri asteikolla.
Itselläni oli nuorena vaikeuksia esim lukea rivien välistä, en ymmärtänyt vitsejä. Aina ollut sairaaloinen kiinnostus numeroihin ja tilastoihin. Muiden tunteiden tulkinta työelämässä ollut vaikeaa, minua on pidetty kylmanä. Olen kyllä pärjännyt työelämässä todella hyvin, teknisessä ammatissa. Esimmäinen avioliitto kariutui, toisen kanssa ollut jo helpompaa. Uskon autismini oleva aika lievää, minulla ei ole diagnoosia, lapsellani on.
Vierailija kirjoitti:
En ku mä oon ihan full re ta rd.
36% autisteista on. Joten voit olla kirjolla!!
Surullista, jos autismi on vain tulehdustila, jota ei pystytä parantamaan.
Olen aika varma, että ruokavaliosta voisi olla apua. Olen huomannut, että autisteilla on himo kaikkeen epäterveelliseen, kuten sokeriin ja vehnään.
Olemme. Se ilmenee niin, että nuokumme vauvapalstalla aamusta iltaan :D
Vierailija kirjoitti:
Surullista, jos autismi on vain tulehdustila, jota ei pystytä parantamaan.
Olen aika varma, että ruokavaliosta voisi olla apua. Olen huomannut, että autisteilla on himo kaikkeen epäterveelliseen, kuten sokeriin ja vehnään.
Mitä vehnään tulee, autismilla on itseasiassa hyvin merkittävä tilastollinen yhteys keliakiaan ja gluteeniyliherkkyyteen. Sekä joihinkin autoimmuunisairauksiin kuten SLE/lupus sekä ruusu (rosacea).
Hai mie en ainakaa oo mikkää audisti! Mie oon mersumiehii!
En tiedä, ei ole kukaan sanonut.