Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paperitehtaat nostaa sähkön hintaa

Vierailija
25.06.2026 |

Miksi tästä ei puhuta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, ovat kuitenkin laitoksia jotka tuovat Suomelle rahaa.

Vierailija
2/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Olet nero!

Vierailija
4/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on sähköautot, jotka hintaa nostavat. Jotta sähköä riittäisi tarpeelliseen käyttöön, niin pitäisi keksiä sähköautojen tilalle jokin muu kulkuneuvo, esimerkiksi polttomoottoriajoneuvo.

Vierailija
5/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovinkaan paljon. Niitä ei rakenneta lisää kymmeniä vuodessa. 

Vierailija
6/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko Jeesus tämän unessa, vai liittyykö tämä johonkin maallisempaan mediaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.

Vierailija
8/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paperitehtaita Suomeen, ei vessapaperia kenellekään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki teollisuus pitäisi ajaa alas, että sähkö ja vesi olisivat halpoja tuilla eläville. 

Olet nero!

Enkö olekin. 

Vierailija
10/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sähkön käyttö nostaa sähkön hintaa. Jos mietitään aikaa 1930 -luvulla, hyvin harvassa talossa oli sähköt. Pitäisi miettiä myös niitä sähköttömiä ratkaisuja, nykyään kaikki vaan halutaan sähköllä toimiviksi ja ei miettiä sitä mistä sitä sähköä saadaan.

Toisaalta sähkönkäyttö on myös edellytys sen tuotannolle. En oikein usko (edes tarkastamatta mistään), että sähkö oli suhteessa ostovoimaan halvempaa 30- luvulla. 

 

On myös aika koomista väittää, etteikö sitä pohdittaisi, mistä sähköä saadaan. Kapasiteetti vai ei pysy kysynnän kasvun perässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitehtailla on oma sähköntuotanto ja siitä muodostuvan hukkalämmön myyvät kalliisti kaukolämmöksi

Vierailija
12/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotapa ap datakeskuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietä pässinpäitä. Paperiteollisuuden(kin) tehtaat tuottavat itse oman sähkönsä. Niillä on omat voimalalaitokset ja myyvät ylimääräisen sähkön valtakunnanverkkoon. 

Mutta eihän tukiloinen tuota tajua..

Vierailija
14/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä aalta nostaa sähkön hintaa. Vielä muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla oli kivihiilivoimaloita, nyt kaukolämpöä tuotetaan sähköiattiloilla josta voi saada väärän käsityksen että ne tuottavat sähköä. Eivät tuota vaan lämmittävät vettä silloin kun sähkö on halpaa ja hinnat nousevat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi- ja sellutehtaiden voimalaitokset tuottavat tehtaan tarvitseman sähkön ja prosessihöyryn hyödyntäen pääosin puun kuorta ja tuotannon sivuvirtoja. Nämä integroidut energialaitokset toimivat sähkön ja lämmön yhteistuotannon (CHP) periaatteella, mikä tekee niistä erittäin energiatehokkaita. Monesti ne tuottavat sähköä yli oman tarpeen ja syöttävät ylijäämän valtakunnanverkkoon tai kaukolämmöksi lähikaupungeille

Vierailija
16/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä aalta nostaa sähkön hintaa. Vielä muutama vuosi sitten pääkaupunkiseudulla oli kivihiilivoimaloita, nyt kaukolämpöä tuotetaan sähköiattiloilla josta voi saada väärän käsityksen että ne tuottavat sähköä. Eivät tuota vaan lämmittävät vettä silloin kun sähkö on halpaa ja hinnat nousevat. 

Vihreät luulivat että tuulivoima on ilmaista koska tuuli on ilmaista. Tänään näemme kuinka kalliiksi tuulivoima tulee. 

Vihreät ovat onnistuneet vähentämään ydinvoiman rakentamista ja käyttöä jo 50 vuotta. Siksi monessa maassa on hiilivoimaloita vieläkin käytössä. Syytän vihreitä maapallon lämpenemisestä koska vihreät ovat onnistuneet säilyttämään hiilivoimalat käytössä ja ydinvoimalat suljettuna. Kiitos vihreät teidän asiantuntemuksestanne!

Vihreät eivät ymmärrä mitään energiantuotannosta silti vihreät ovat kaikkein halukkaimpia päättämään energiaratkaisuista. Naiset eivät vaan ymmärrä mitään tekniikasta, eikä heiltä pidä siitä mielipidettä edes kysyä. 

Vihreät ovat aina onnistuneet olemaan historian väärällä puolella, aina.

Vierailija
17/17 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on. Siksikin niitä on ajettu alas.

Sellutehtaat sitten taas tuottavat enemmän sähköenergiaa kuin paperitehtaat nielevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi