Missä ne helteet on??
Kun niiden piti nyt hiipiä Suomeen, mutta täällähän sataa vettä, yöllä hallaa, pilvistä ja +18
Kommentit (22)
En tiedä, varmaan vaan iltapaskojen klikkiotsikoissa. Meillä seuraavat 10 päivää näyttää max +23 ja puolipilvistä.
Ei tarvi +30 vaan se sopiva +25 kiitos
Suomen infrassa ois hyvä jo huomioida se että kaupunkialueelle istutettaisiin mahd paljon puita, rakennusten pinnat vaaleita, vähemmän asfalttia = viileämpi kaupunkiympäristö, pienempi energiankulutus
Me kylmän rakastajat voitetaan aina !
Ne jäi Ranskaan. Sinne luvattu +40 astetta mikä on aika kova luku
Mielikuvituksessa meilläkin on helteet tai niitä luvataan kun "eurooppa" kärvistelee. Enkä edes kaipaa helteitä vaan normaaleja kesä lämpöjä. Eikä ole edes niitä.
Todella hieno kesäsää tähän mennessä, eikä hyttysistä tietoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on just sopiva!
Jos vaaka näyttää +100 niin varmasti tarkenee vaikka pakkasessa ilman vaatteita. Toista se on meillä normi painoisilla. Mieluummin se helle kun näitä syksyn merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen infrassa ois hyvä jo huomioida se että kaupunkialueelle istutettaisiin mahd paljon puita, rakennusten pinnat vaaleita, vähemmän asfalttia = viileämpi kaupunkiympäristö, pienempi energiankulutus
No luuletko, että varautumisen suurvalta ottaisi ilmastonmuutoksenkaan huomioon oikeasti järkevillä tavoilla? Meidänkin kaupunkiin pykätään edelleen isoja mustia kerrostaloja ja lanataan kaikki vihreä, mikä on sattunut jäämään rakennusten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ne jäi Ranskaan. Sinne luvattu +40 astetta mikä on aika kova luku
Ranskassa kuulemma aasialaiset pukeutuvat toppatakkeihin ja pitkiin housuihin vaikka siellä on tuo järjetön helle. Täälläkin wolt kuskit on usein samanlaisissa tamineissa näillä meidän "helteillä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen infrassa ois hyvä jo huomioida se että kaupunkialueelle istutettaisiin mahd paljon puita, rakennusten pinnat vaaleita, vähemmän asfalttia = viileämpi kaupunkiympäristö, pienempi energiankulutus
No luuletko, että varautumisen suurvalta ottaisi ilmastonmuutoksenkaan huomioon oikeasti järkevillä tavoilla? Meidänkin kaupunkiin pykätään edelleen isoja mustia kerrostaloja ja lanataan kaikki vihreä, mikä on sattunut jäämään rakennusten väliin.
Siksi tästä olisikin hyvä herättää keskustelua että nämä asiat huomioitaisiin. Pitkällä tähtäimellä pidemmät +30helteet tulee lisääntymään myös Suomessa.
Helteet pysykää etelä euroopassa, lämmintä saa olla !
Kateeksi käy ranskalaisia ja muita eurooppalaisia..kunnon kelit olla biitsillä,ajella autolla tai kunhan vaan olla..täällä Suomessa on ilmatkin ihan perseestä kaiken muun lisäksi..aamulla +10,3 astetta ja sisällä 18...v i t t u,kesä pitäisi olla mutta kylmää ja sateista..viisainta nostaa ns.kytkintä ja muuttaa Afrikkaan tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on just sopiva!
Jos vaaka näyttää +100 niin varmasti tarkenee vaikka pakkasessa ilman vaatteita. Toista se on meillä normi painoisilla. Mieluummin se helle kun näitä syksyn merkkejä.
Tuliko nyt hyvä mieli? Arvostella anonyyminä ihmisiä joita et edes tunne, etkä ole nähnytkään. Pienet piirit sulla. Ja todennäköisesti paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keli on just sopiva!
Jos vaaka näyttää +100 niin varmasti tarkenee vaikka pakkasessa ilman vaatteita. Toista se on meillä normi painoisilla. Mieluummin se helle kun näitä syksyn merkkejä.
Mitä iloa sulle on normi painosta, jos kerta kasetti on noin jumissa? Kannattaisi sun panostaa mielenterveyteen.
Ranska vois antaa Suomelle 5-10 astetta omista helteistään, paikkakunnasta riippuen
Henkilökohtaisesti tyytyväinen säähän tällä hetkellä. Se on vaihtelevaa - aurinkoa, myös sadepäiviä välillä. Luonto kiittää: on vehreää. Pari edellistä kesää Helsingissä on ollut yhtäjaksoista paahdetta, nurmikot oljeksi palanutta, ei pisaraakaa vettä viikkoihin tai jopa kuukausiin. Yöt tukalan painostavia, ilma ei liiku. Näinäkin kesinä on ollut tyypillistä säätyypin jämähtäminen. Jos on päällä käristyskupoli, niin säätyyppi ei hevin muutu. Nyt vähän viileämpänä kesänä voi olla sama juttu?
Sehän on vain säätila,ei ilmasto!
Ei niitä tarvita tänne.
Meillä on ollut upra alkukesä, koko ajan 15- 20 välillä lämpö, aurinko on paistanut, harvoin sadetta.
Pohjolan väki ei ole tottunut 3: lla alkaviin lämpöihin.