En ymmärrä. Hain määräaikaista työpaikkaa, tehtävät lähinnä yksinkertaisia toimistotöitä. En saanut paikkaa, mutta
nyt se sama haku on uudestaan auki.
En keksi ainuttakaan syytä miksi minua ei olisi voinut palkata siihen. Olen kyllä ylikoulutettu tehtävään mutta mitäpä sillä olisi väliä kun työn kesto on vain 2-3 kk.
Kommentit (16)
Ehkä kyseessä ei olekaan oikeasti olemassa oleva työpaikka.
Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?
Vierailija kirjoitti:
Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?
Ei kukaan olisi ehtinyt aloittaa siinä, tuli heti uudelleen hakuajan päätyttyä 🤔
Ap
Liekö ylimielisyydelläsi osaa asiaan, tuskinpa....
Luovutit kaikki henkilötietosi. Kandee tarkkalla tyhjeneekö tili.
Vierailija kirjoitti:
Liekö ylimielisyydelläsi osaa asiaan, tuskinpa....
No en nyt mitään ylimielisyyttä haastattelussa näyttänyt. Olisin oikeasti halunnut sen paikan.
Ap
Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.
Olin haastattelussakin. Oikeastaan koko haastattelu oli sitä että minun piti vakuutella, että todella haluan sinne. Nyt tuntuu aika kummalliselta. En ymmärrä miksen kelvannut.
Ap
Olin haastattelussakin. Oikeastaan koko haastattelu oli sitä että minun piti vakuutella, että todella haluan sinne. Nyt tuntuu aika kummalliselta. En ymmärrä miksen kelvannut.
Ap
Voisiko olla, että henkilökemiat eivät kohdanneet? Tämä ei tarkoita, että sinussa olisi mitään vikaa. Rekrytoija oli vain ihan eri ihmistyyppiä. Olen itse ollut kymmenissä rekrytoinneissa mukana, ja kyllä, henkilökemiat vaikuttaa, vaikka sitä ei misään myönnetä. Persoonalla on merkitystä, niin rekrytoijan kuin rekrytoitavan. Jos tätä ei tiedosteta rekrytoija pyrkii tiedostamattaan valitsemaan hakijan, joilla on samoja piirteitä kuin hänellä itsellään. Näinhän ei toki saisi olla, mutta ihminen on ihminen, siis epätäydellinen. Myös rekrytoijat ovat epätäydellisiä ja tekevät päätöksiä myös epäoleellisiin seikkoihin ja omaan fiilikseen vedoten. Valitettavasti näin.
Joo olen monta kertaa hakenut töihin johon olen täysin pätevä mutta ei palkata minua. Monet työpaikkkailmoitukset on auki 3-4 kuukauttakin ja olen lähettänyt sähköpostia että onko ne lukenut mun cv n niin ei mitään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?
Ei kukaan olisi ehtinyt aloittaa siinä, tuli heti uudelleen hakuajan päätyttyä 🤔
Ap
Ei löytynyt sopivaa
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.
Kai se hakemus on perillä, kun on jo haastateltu. Tuollaista on rekrytointi nykyään. Jos oli joku julkinen kunnan tai valtion paikka, ehkä valittu tullut henkilö ei jostakin syystä ollut hoksannut laittaa hakemusta, ja siksi piti laittaa hakuun uudestaan.
Hain kerran paikkaa, johon oli ensimmäisellä kierroksella noin sata hakijaa. Laitettiin uudestaan hakuun ja kas kummaa, siihen valittiin sellainen henkilö, joka oli jo talossa töissä. Olin myös haastattelussa, jossa vaikutti siltä, että olisivat halunneet valita minut. Ei vaan onnistunut, kun en täyttänyt kelpoisuusehtoja ehkä se toinenkaan hakija, joten piti laittaa uudestaan hakuun.
Henkilökemiat veikkaisin, sillä on merkitystä minkälaisessa seurassa hengailee töissä koska siellä vietetään enemmän aikaa kuin kotona. Jos ei synkkaa niin ei vain synkkaa. Tai sitten olit liian työ-orientoitunut ura-ohjus ja työpaikka olisi ollut näitä missä aikuiset käy "päivähoidossa" hengailemalla eikä tee tulosta.
Tiedän monta tilannetta, jossa joku valittu, haku suljettu ja sitten valittu ilmoittaa, että ei tulekaan. Jos ei ole varasijalla olijoita, pitää haku laittaa uudellen auki.
Työpaikkailmoitus voi olla myös yrityksen mainos, ei mikään todellinen työpaikka.
https://areena.yle.fi/1-72470134