Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä. Hain määräaikaista työpaikkaa, tehtävät lähinnä yksinkertaisia toimistotöitä. En saanut paikkaa, mutta

Vierailija
24.06.2026 |

nyt se sama haku on uudestaan auki. 

En keksi ainuttakaan syytä miksi minua ei olisi voinut palkata siihen. Olen kyllä ylikoulutettu tehtävään mutta mitäpä sillä olisi väliä kun työn kesto on vain 2-3 kk. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseessä ei olekaan oikeasti olemassa oleva työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?

Vierailija
4/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?

Ei kukaan olisi ehtinyt aloittaa siinä, tuli heti uudelleen hakuajan päätyttyä 🤔

 

Ap

Vierailija
5/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö ylimielisyydelläsi osaa asiaan, tuskinpa....

Vierailija
6/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutit kaikki henkilötietosi. Kandee tarkkalla tyhjeneekö tili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö ylimielisyydelläsi osaa asiaan, tuskinpa....

No en nyt mitään ylimielisyyttä haastattelussa näyttänyt. Olisin oikeasti halunnut sen paikan. 

 

Ap 

Vierailija
8/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.

Olin haastattelussakin. Oikeastaan koko haastattelu oli sitä että minun piti vakuutella, että todella haluan sinne. Nyt tuntuu aika kummalliselta. En ymmärrä miksen kelvannut. 

 

Ap 

Vierailija
10/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin haastattelussakin. Oikeastaan koko haastattelu oli sitä että minun piti vakuutella, että todella haluan sinne. Nyt tuntuu aika kummalliselta. En ymmärrä miksen kelvannut. 

 

Ap 

 

Voisiko olla, että henkilökemiat eivät kohdanneet? Tämä ei tarkoita, että sinussa olisi mitään vikaa. Rekrytoija oli vain ihan eri ihmistyyppiä. Olen itse ollut kymmenissä rekrytoinneissa mukana, ja kyllä, henkilökemiat vaikuttaa, vaikka sitä ei misään myönnetä. Persoonalla on merkitystä, niin rekrytoijan kuin rekrytoitavan. Jos tätä ei tiedosteta rekrytoija pyrkii tiedostamattaan valitsemaan hakijan, joilla on samoja piirteitä kuin hänellä itsellään.  Näinhän ei toki saisi olla, mutta ihminen on ihminen, siis epätäydellinen. Myös rekrytoijat ovat epätäydellisiä ja tekevät päätöksiä myös epäoleellisiin seikkoihin ja omaan fiilikseen vedoten. Valitettavasti näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen monta kertaa hakenut töihin johon olen täysin pätevä mutta ei palkata minua. Monet työpaikkkailmoitukset on auki 3-4 kuukauttakin ja olen lähettänyt sähköpostia että onko ne lukenut mun cv n niin ei mitään vastausta.

Vierailija
12/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku palkattiin mutta se otti koeaikana loparit?

Ei kukaan olisi ehtinyt aloittaa siinä, tuli heti uudelleen hakuajan päätyttyä 🤔

 

Ap

Ei löytynyt sopivaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sinne ja varmista onko hakemuksesi tullut perille. Jos hakemus on tullut perille, niin et saanut työpaikkaa. Ensimmäinen karsintakierros tehdään hakemusten perusteella.

Kai se hakemus on perillä, kun on jo haastateltu. Tuollaista on rekrytointi nykyään. Jos oli joku julkinen kunnan tai valtion paikka, ehkä valittu tullut henkilö ei jostakin syystä ollut hoksannut laittaa hakemusta, ja siksi piti laittaa hakuun uudestaan.

Hain kerran paikkaa, johon oli ensimmäisellä kierroksella noin sata hakijaa. Laitettiin uudestaan hakuun ja kas kummaa, siihen valittiin sellainen henkilö, joka oli jo talossa töissä. Olin myös haastattelussa, jossa vaikutti siltä, että olisivat halunneet valita minut. Ei vaan onnistunut, kun en täyttänyt kelpoisuusehtoja ehkä se toinenkaan hakija, joten piti laittaa uudestaan hakuun.

Vierailija
14/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökemiat veikkaisin, sillä on merkitystä minkälaisessa seurassa hengailee töissä koska siellä vietetään enemmän aikaa kuin kotona. Jos ei synkkaa niin ei vain synkkaa. Tai sitten olit liian työ-orientoitunut ura-ohjus ja työpaikka olisi ollut näitä missä aikuiset käy "päivähoidossa" hengailemalla eikä tee tulosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta tilannetta, jossa joku valittu, haku suljettu ja sitten valittu ilmoittaa, että ei tulekaan. Jos ei ole varasijalla olijoita, pitää haku laittaa uudellen auki.

Vierailija
16/16 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitus voi olla myös yrityksen mainos, ei mikään todellinen työpaikka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi