Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Finnairin kohtalo sama kuin Suomen kauppalaivaston? Myydään ulkomaille ja henkilöstö palkataan uusilla sopimuksilla murto-osapalkoilla.

Vierailija
19.12.2024 |

Kannattaa varmaan alkaa tuota harkita, kun henkilöstö on täysin holtitonta. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tapahtumaan. Huoltovarmuudenkin vuoksi Finnair pysyy Suomessa, onneksi. Etenkin näinä aikoina meillä oltava oma varma lentoyhtiö. Lisäksi lentäjistä pulaa ja ulkomailla paremmat palkat jo nyt lentäjille.

Vierailija
2/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaasta saisi halvat ihmiset töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

Vierailija
4/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

Tämäkin rusuja hirvittää, meillä on kalustoa kyllä.

Vierailija
5/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin sallin taidokkaiden ja luotettavien omien lentäjillemme kunnon palkkauksen kuin se että erilaisen työmoraalin omaavat eksoottiset halpatyöntekijät vastaavat satojen miljoonien koneita ja vastaavan ihmisten turvallisuudesta. 

Vierailija
6/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha sekoittaa lentäjien palkkoja muuhun henkilöstöön. Ei ole tästä maailmasta että tavallisille lentokoneen kuljettajille maksetaa 10 kertaista palkkaa. Kupla pitää puhkaista ja aloittaa lentäjille YT:t. Normaali palkka maailmalla on normaalin toimihenkilön palkka 3500 euroa kuussa, Jenkeissä jopa paljon alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten jostain syystä ole yhtään rusua eikä iikoria meillä lennonjohtajana. Kumma homma.

Vierailija
8/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sallin taidokkaiden ja luotettavien omien lentäjillemme kunnon palkkauksen kuin se että erilaisen työmoraalin omaavat eksoottiset halpatyöntekijät vastaavat satojen miljoonien koneita ja vastaavan ihmisten turvallisuudesta. 

Etkö luota mo niosaajaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tähdätään. Valiokunnissa menee heittämällä läpi valtionyhtiöiden tehtävien muuttaminen. Esimakua tulevasta on saatu jo kun hallitus on pyytänyt valtionomistuksen alarajan laskemista ja jättänyt hallituspaikat niin Fortumissa, Finnairissa kuin Nesteessäkin täyttämättä. Nykyään hallituds ei siis voi millään lailla puuttua kyseisten yhtiöiden toimintaan, ei vaikka yhtiöiden hallitukset päättäisivät myydä koko roskan ulkomaille: hallitus on riisunut itseltään aseet.

Vierailija
10/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten jostain syystä ole yhtään rusua eikä iikoria meillä lennonjohtajana. Kumma homma.

Eikös Helsinki-Vantaan matkatavaroiden käsittely ole pyccan firma ?!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisinta on, että Petterin hallitus aikoo myydä VR:n rahoittaakseen VR:lle Tunnin junan.

Vierailija
12/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän suomessa tehdään jo vuokratyöntekijä firmojen toimesta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair olisi pitänyt myydä jo vuosia sitten.  Sensijaan finnairia pääomitettiin massiivisella osakeannilla jolla ryöstettiin piensijoittajien rahat.

Vierailija
14/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuusselvitys vaaditaan lentokentälllä työskenteleviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy, tämä on huoltovarmuuskysymys. Lentäjät ovat kunnon palkkansa ansainneet, monet ovat maksaneet itse kalliin koulutuksensa (kalleimmillaan 150 000 €). Ei noita 300 tuhannen euron liksoja nosta kuin vanhoilla sopimuksilla olevat ja nuorena eläköityvät. Mun kaveri tuoreena perämiehenä saa huonompaa palkkaa kuin minä laivalla vastaanottovirkailijana. 

Vierailija
16/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupaisinta on, että Petterin hallitus aikoo myydä VR:n rahoittaakseen VR:lle Tunnin junan.

Rusuista voisi kyllä uskoa, että ne yrittää kaapata meiltä junan ja vaatia että sillä ajetaan esimerkiksi Kuortaneelle. Lopulta kun uskovat ettei sinne ole rataa pakenevat hyppäämällä junasta laskuvarjojen kanssa.

Vierailija
17/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

 

Mistä lentäjät niihin?

Vierailija
18/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varnaan! 

Suomessa on tapana myydä pois kaikki kannattava ja meille taloudellisesti yms tärkeä!

Saadaan hei kerran miljardeja!! Ja sen jälkeen maksetaan satoja miljardeja jollekin toiselle, menetetään työpaikat, verotulot .....

Vierailija
19/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

 

Mistä lentäjät niihin?

Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.

Vierailija
20/36 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnairin koneet muuttuvat kuudessa tunnissa huoltokoneiksi, jos rusut alkaa tänne räyhäämään. Penkit pois ja sitten on paljon tilaa henkilöille ja rahdille.

 

Mistä lentäjät niihin?

Kuten varmaan tiedät, meillä on kyllä lentäjiä koulutettu tarkoituksella reilusti ylimäärin niin hävittäjiin kuin siviili-ilmailuunkin. Riittää lentäjiä ongelmitta myös niihin koneisiin, jotka kriisin tullen lentävät meidän käyttöömme ystäviltämme Norjasta.

Ja tiedät varmaan senkin, että meillä on yllättävän monta lentokenttää. Varalaskupaikkoja on Suomi pullollaan. Ei todellakaan olla virallisten lentokenttien varassa.