Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Temu-tullit tulee- Posti ei ole valmis!

Vierailija
23.06.2026 |

Posti on kertonut uutta tietoa pian voimaan astuvista ”temutulleista”. 1. heinäkuuta alkaen kaikkiin EU:n ulkopuolelta saapuviin, enintään 150 euron arvoisiin verkkokauppaostoksiin tulee uusi tavaraeräkohtainen 3 euron tullimaksu.

Muutosta monimutkaistaa se, että Postin järjestelmien ja toimintatapojen uudistuksen edellyttämiin muutoksiin ovat vielä kesken. 

Postin lausunto saattaa enteillä sitä, että muutokseen saattaa liittyä epäselvyyksiä ja sekaannuksia. On myös täysin hämärän peitossa, miten hyvin sekalainen maailmalla toimivien verkkokauppiaiden joukko alkaa toteuttaa uusia velvollisuuksiaan.

 

https://www.is.fi/digitoday/art-2000012096408.html

 

Yllättyneet parijonoon.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla