Saunotteko piilarit päässä
Kun on paljon miinusta niin oon lähes sokea ilman laseja. Vieraassa saunassa hankala toimia ja eipä kovin turvallistakaan. Oon välillä pitäny piilareita mut tuntuu et ne kuivuu silmään. Mites te muut?
Kommentit (15)
Kotioloissa yleensä en, muualla saunoessa kyllä.
Oletteko silmälasit päässä saunassa?
Tottakai pidän. Olen käyttänyt kertakäyttöpiilareita 30 vuotta, vain toisessa silmässä, vaihdan parin päivän- kuukauden välein. Miinuksia on 8. Tärkeintä on puhtaus, so. käsienpesu ennen silmään koskemista ja hyvät pehmeät linssit. Joskus harvoin linssi on kuivunut saunassa tai nukkuessa, silloin se irtoaa itsestään. Linssien "silmään kiinni kuivuminen" on urbaanilegenda, eli satua.
Ei saa mennä saunaan eikä suihkuun piilarit päässä
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mennä saunaan eikä suihkuun piilarit päässä
Ei saa mutta niin olen tehnyt 30 vuotta. Suihkun jälkeen vaan ei kannata yrittää heti repiä linssiä pois päästä vaan sitten, kun kyyneleneste obn voidellut sen taas liikkuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa mennä saunaan eikä suihkuun piilarit päässä
Sanoo kuka? Sinä vai? Olen saunonut yli 40 vuotta piilarit päässä (+uinut ja sukellellut).
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pidän. Olen käyttänyt kertakäyttöpiilareita 30 vuotta, vain toisessa silmässä, vaihdan parin päivän- kuukauden välein. Miinuksia on 8. Tärkeintä on puhtaus, so. käsienpesu ennen silmään koskemista ja hyvät pehmeät linssit. Joskus harvoin linssi on kuivunut saunassa tai nukkuessa, silloin se irtoaa itsestään. Linssien "silmään kiinni kuivuminen" on urbaanilegenda, eli satua.
Saanko kysyä miksi sulla piilari vaan toisessa silmässä? Jos molemmissa miinusta niin eikö sulla oo outo olo?
Käytän piilareita saunoessani vieraassa saunassa. Muuten erehtyisin uimahallissakin miesten puolelle, niin likinäköinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Saunon naulapäässä, kännissä.
Sama... kolmet piilolinssit jo liimautuneet silmiin saunassa.. nään heikosti. 🤭🤭🤭🤭
Saunon ja ei kai ne siitä miksikään mene. Ehkä joskus 20 vuotta sitten linssiteknologia on ollut eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunon naulapäässä, kännissä.
Sama... kolmet piilolinssit jo liimautuneet silmiin saunassa.. nään heikosti. 🤭🤭🤭🤭
Minä otan löylyjen ajaksi ylähuulen alle etteivät häviä....käteväää
30 vuotta olen saunonut piilarit päässä eikä ole mitään haittoja ollut. Kuivumiseen auttaa se, että juo riittävästi vettä.
En käyttäisi piilareita saunassa