Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan kerrostaloelämää

Vierailija
23.06.2026 |

Olen asunut nyt vuoden kerrostalossa, eikä minua ole aikasemmin häirinnyt mikään; nuorten bileiden aikaan voi laittaa korvatulpat, lasten meteli kuuluu elämään, välillä rappukäytävässä tuoksuu ruoka ja naapurit ovat perus kohteliaita kohdatessa heitä 


Mutta nyt on alkanut vituttamaan, kun uusi naapuri on muuttanut taloon. Sama ihminen istuu joka ikinen päivä monta tuntia oven vieressä penkillä. Alkaa jo ahdistamaan, kun ei toi tulla töistä kotiin, viedä roskia, lähteä lenkille tai käydä lähikaupassa, ilman että sama ihminen tuijottaa. En nää edes vanhempiani, työkavereitani tai parasta ystävääni niin usein, kun tämän naapurin 


Pitääkö tässä muuttaa pois, vai käynkö raahamassa salaa penkin kauemmas ovesta aamuyöllä? 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun kerrostalossa jossa minulla ei ole naapureita ja oma sisäänkäynti asuntoon.

Vierailija
2/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katso päinkään, äläkä ajattele häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se talvella sisälle siirtyy. Tarkista kuitenkin ettei ole kuollut. Penkin siirtäminen on hyvä ajatus.

Vierailija
4/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmille kuuluu seuraava vastaus: terveisiä perceestä

Vierailija
5/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäinen ihminen,joka odottaa juttuseuraa otaksun.

Vierailija
6/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataako sen harteille ensilumi? Istuuko pulut sen pään päällä? Ehkä sun kannattais mennä lääkäriin. Ei sun ongelma ole tuo naapuri vaan jokin omien korviesi välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vain tuijottaa, se ei varmaankaan ole läheskään yhtä häiritsevää kuin työkyvyttömyyseläkkeellä oleva naapuri, joka viettää kesäpäiviä taloyhtiön pihalla ja utelee tulemiset ja menemiset joka jumalan kerta, kun astun ulos tai olen tulossa kotiin.

Vierailija
8/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienkerrostalossa ja tykkään kovasti. Tässä on ihana piha ja terassi. Vietän tosi paljon aikaa ulkona kesäisin. Mukavat naapurit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen ihminen,joka odottaa juttuseuraa otaksun.

En usko että on yksinäinen, kun aina kun tervehdin häntä, hän korkeintaan murahtaa takaisin. Tuijottaa muka huomaatta, mutta kun yrittän katsoa häntä silmiin, hän tuijottaa tiukasti puhelinta kuin ei huomaisikaan 

Vierailija
10/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rapussa (siis rappusilla) istui vanha mummo, joka kysyi joka päivä samat asiat. Oli jo unohtanut vastaukset. Kuoli pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdi ja kulje ohi normaalisti. Kai nyt kulkea osaat, istui joku liki ovea tai ei istu. Ja jos ette ole sellasissa väleissä, että tervehtisitte, niin kulje sitten ohi tervehtimättä ja päin katsomatta. On tuollaisia ihmisiä omassakin kerrostalossa, joihin törmää koko ajan. Ei niille kohtaamisille mitään mahda, kun kerran samassa rapussa ja talossa asuvat. Ja jos monta kertaa päivässä näen saman ihmisen, emme joka kerta sano uudestaan heippoja.

Vierailija
12/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua haittais tuo myös rivarissa ja ok-talossa. Tänne valittaa yhtenään ok-asukkaat, että niitä ahdistaa kun naapuri tulee pihalle juttusille ja kyylää.

Vaikkei kyyläisikään.

Ja niitä häiritsee kun koirankusettajat pysähtyy talon kohdalle ja muka tuijottaa. Ei voi laittaa verhoja eikä peilikalvoa ikkunoihin kun pitää saada valittaa "tuijottajista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataako sen harteille ensilumi? Istuuko pulut sen pään päällä? Ehkä sun kannattais mennä lääkäriin. Ei sun ongelma ole tuo naapuri vaan jokin omien korviesi välissä.

Ongelma on se, että olen jo töissä 9h päivässä ihmisten kanssa jatkuvassa vuorovaikutuksessa, jonka lisäksi kaupan tädit, sukulaiset, joskus ystävät jnejne, ja kotiin mentäessä haluaisin olla rauhassa ja yksin 


Toki sen ymmärrän, että kerrostalossa väkisinkin törmää naapureihin, mutta ennen näin naapurin keskimäärin joka toinen päivä, niin nykyään sama ihminen tuijottaa minua joka ikinen kerta kun poistun kodistani tai menen kotiin

Vierailija
14/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo häiritsee? Antaa toisen istua siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä häiritsevämpi on naapuri, joka menee tunnin välein taloyhtiön pihalle tupakoimaan ja yskii ja kakoo pitkään ja kovaäänisesti alkanutta keuhkosyöpäänsä. Kesällä, kun tuuletusikkunoita on pakko pitää auki tai jos haluaa viettää aikaa parvekkeella, tuollainen toistuva taustaääni on todella vastenmielinen.

Vierailija
16/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko asua kerrostalossa.

Vierailija
17/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä penkki vaikka roskakatoksen taakse piiloon.

Vierailija
18/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi asun kerrostalossa jossa minulla ei ole naapureita ja oma sisäänkäynti asuntoon.

😂😂😂👍

Vierailija
19/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua haittais tuo myös rivarissa ja ok-talossa. Tänne valittaa yhtenään ok-asukkaat, että niitä ahdistaa kun naapuri tulee pihalle juttusille ja kyylää.

Vaikkei kyyläisikään.

Ja niitä häiritsee kun koirankusettajat pysähtyy talon kohdalle ja muka tuijottaa. Ei voi laittaa verhoja eikä peilikalvoa ikkunoihin kun pitää saada valittaa "tuijottajista".

Unelmoinkin omakotitalosta keskellä peltoa, jossa saisin olla täysin omassa rauhassa kaukana naapureista 


Mutta on minulla ollut myös naapureita joiden kanssa olen jutellut useinkin, eikä minua haittaa jos satunnainen ohikulkija katsoo. Minua häiritsee, kun en pysty enää poistumaan kodistani näkemättä samaa ihmistä (paitsi kello 5.00, jolloin naapuri ilmeisesti nukkuu) 

Vierailija
20/36 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sataako sen harteille ensilumi? Istuuko pulut sen pään päällä? Ehkä sun kannattais mennä lääkäriin. Ei sun ongelma ole tuo naapuri vaan jokin omien korviesi välissä.

Ongelma on se, että olen jo töissä 9h päivässä ihmisten kanssa jatkuvassa vuorovaikutuksessa, jonka lisäksi kaupan tädit, sukulaiset, joskus ystävät jnejne, ja kotiin mentäessä haluaisin olla rauhassa ja yksin 


Toki sen ymmärrän, että kerrostalossa väkisinkin törmää naapureihin, mutta ennen näin naapurin keskimäärin joka toinen päivä, niin nykyään sama ihminen tuijottaa minua joka ikinen kerta kun poistun kodistani tai menen kotiin

Ei se ole vuorvaikutusta, jos joku istuu kerrostalon alaoven vieressä, kun kuljet siitä ja vain murahtaa sinulle jotain vastaukseksi. Ehkä se tyyppi itse ei haluaisi, että noteeraat häntä. Haluaisi olla sinulta rauhassa ja vain istua ulkosalla, kenellekään ohikulkijalle mitään sanomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän