Vihaan kerrostaloelämää
Olen asunut nyt vuoden kerrostalossa, eikä minua ole aikasemmin häirinnyt mikään; nuorten bileiden aikaan voi laittaa korvatulpat, lasten meteli kuuluu elämään, välillä rappukäytävässä tuoksuu ruoka ja naapurit ovat perus kohteliaita kohdatessa heitä
Mutta nyt on alkanut vituttamaan, kun uusi naapuri on muuttanut taloon. Sama ihminen istuu joka ikinen päivä monta tuntia oven vieressä penkillä. Alkaa jo ahdistamaan, kun ei toi tulla töistä kotiin, viedä roskia, lähteä lenkille tai käydä lähikaupassa, ilman että sama ihminen tuijottaa. En nää edes vanhempiani, työkavereitani tai parasta ystävääni niin usein, kun tämän naapurin
Pitääkö tässä muuttaa pois, vai käynkö raahamassa salaa penkin kauemmas ovesta aamuyöllä?
Kommentit (36)
Klassinen vastaus - muuttakaa maalle. Veikkaan, ettette pärjää siellä vuotta pitempään; siellä kun ei ole ketään/mitään, mistä ulista ja ruoka- (ja kaljakauppakin) kaukana.
Se vaan on ... kerrostaloelämää (mikä joskus loppuu, kun kuolema korjaa).
Vierailija kirjoitti:
Vielä häiritsevämpi on naapuri, joka menee tunnin välein taloyhtiön pihalle tupakoimaan ja yskii ja kakoo pitkään ja kovaäänisesti alkanutta keuhkosyöpäänsä. Kesällä, kun tuuletusikkunoita on pakko pitää auki tai jos haluaa viettää aikaa parvekkeella, tuollainen toistuva taustaääni on todella vastenmielinen.
Se nyt kuolee onneksi pikaisesti pois...
Meidän kerrostalosta muuttaa kokoajan porukkaa pois varmaan samasta syystä. Tietty jengi (eläkeläisiä) ja niiden johtaja (taloyhtiön pj) istuu ovien edustoilla kaiket päivät eväänsä liikuttamatta. Monille ahdistuneille ja muutenkin introverteille tuo voi olla todella ahdistavaa, vaikka eihän siinä mitää väärää tavallaan ole. Tai jos on traumoja esim lapsuudesta missä koki että joku vanhemmista tms kyttäsi ja hallitsi kokoajan perheessä kaikkea. Sellaselle noi voi herättää uudelleen traumoja ja samoja tunteita kun kokoajan taloyhtiön pj istuu oven edessä kyttäämässä mitä pihalla tapahtuu. Ihmisestä tulee helvetin rasittava jos sillä ei itsellään ole mitään tekemistä.
Minulle tuollainen ei olisi minkäänlainen ongelma. Jos jollain on aikaa ja halua istua penkillä ja katsella ohi menijäitä, niin mikäs siinä.
Ei silmä osaa ota, sanoi vanha kansa.
Vähän kiusallista se on. Täällä on aina sama ihminen röökillä pihalla, tervehdin kyllä, mutta välillä tuntuu, että asuu tuossa tupakoimassa. Ehkä hänkin miettii, että miksi minä ravaan koko ajan ulkona. Jatkuva törmäily käynnissä.
mä en koskaan kuin moikkaa naapureita. pistän kyllä merkille minkä näköisiä skidejä täällä asuu, joskus touhuavat typeryyksiä tai voin puolia "omiani" jos tarvitsevat. mutten ikinä jää puhumaan kenenkään kanssa. eikä koirani moikkaile talon asukkeja. maksan kovaa vuokraa, en kaipaa mitään sosialisointia. että senkun istuu missä haluaa, minulta ei pään nyökkäystä enempää saa jos esim penkki ei satu olemaan tulessa.
Suomi on siitä hassu maa ettei täällä saisi viettää ulkona aikaa paitsi lasten kanssa tai koiraa lenkittäen. Ehkä kansallispuistossa.
Sama mua alkoi ahdistaa ja vituttaa ihan sikana kun törmäsin melkeen joka päivä samassa rapussa asuvaan +60v mieheen, silleen mietin mitä helvettiä, ja alkoi vaan ärsyttää edes enää törmätä häneen rapussa vaikka mukava ja rauhallinen. Ei voi olla joka helvetin kerta samaan aikaan siellä ja liikenteessä oikeesti.
Leppävaaran ahmed löysi paviaanin
niin se vain on että ihmisiä on, varsinkin kaupungissa ympärillämme...
Minusta paras strategia olisi ruveta tervehtimään oikein joviaalisti. Voi olla että se istuskeleva on ei halua myöskään kontaktia ja tuijottaa sinua siksi. Kun sinä rupeat oikein hövelisti tervehtimään, tämä istuskelija alkaa ehkä välttelemään siinä penkillä kyttäämistä 😂 Kyseessähän on melkoisen törppö tyyppi, ellei osaa edes naapuria tervehtiä, senkun töllöttää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun kerrostalossa jossa minulla ei ole naapureita ja oma sisäänkäynti asuntoon.
Sullako on joku pieni kälyinen pääty-yksilö alimmassa kerroksessa? Tiedän, miltä ne näyttävät, otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama mua alkoi ahdistaa ja vituttaa ihan sikana kun törmäsin melkeen joka päivä samassa rapussa asuvaan +60v mieheen, silleen mietin mitä helvettiä, ja alkoi vaan ärsyttää edes enää törmätä häneen rapussa vaikka mukava ja rauhallinen. Ei voi olla joka helvetin kerta samaan aikaan siellä ja liikenteessä oikeesti.
Kiitä onneasi, että on mukava ja rauhallinen. Minun perääni säntää naapureita, jotka eivät todellakaan ole mukavia ja rauhallisia kenellekään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun kerrostalossa jossa minulla ei ole naapureita ja oma sisäänkäynti asuntoon.
😂😂😂👍
Täällä myös kerrostalon päätyasuntoon oma sisäänkäynti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asun kerrostalossa jossa minulla ei ole naapureita ja oma sisäänkäynti asuntoon.
Sullako on joku pieni kälyinen pääty-yksilö alimmassa kerroksessa? Tiedän, miltä ne näyttävät, otan osaa.
Voiko oma sisäänkäynti olla muuta kuin alimmassa kerroksessa?
Sitten hän voisi mennä parvekkeelle - tässä talossa on joka asunnossa parveke
Ellei sitten ole joku koditon, joka muuten vain viettää kaikki päivät kerrostalomme edessä istuen…