Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alivuokralainen 40 neliöiseen kaksioon

Vierailija
23.06.2026 |

Ystäväni aikoo muuttaa maalta isohkosta omakotitalosta pieneen kerrostalokaksioon kaupunkiin ja hankkia alivuokralaisen makuuhuoneeseen ja nukkua itse kahden koiransa kanssa olohuoneessa, jossa on myös avokeittiö. Omaan korvaan järjestely kuulostaa täysin mahdottomalta. Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta en näe tuossa mitään onnistumisen mahdollisuuksia järkevälle asumiselle ja elämiselle. Omassa mielessäni mietin, että olenko ahdasmielinen vai miten te muut näette, voisiko järjestely toimia ja millä edellytyksillä? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit itsekin että asia ei sinulle kuulu. Asia ei kuulu sinulle.

Vierailija
2/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan elämääsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi itse tällaiseen. Liian tiivis kämppisasumiseen, tuo on kuin parisuhteessa asuisi. Lisäksi se että asunnon omistaja on toinen luo epäterveen valtadynamiikan ja vuokralaiselle tosi kurja setti. Teininä asuimme äidin kanssa näin ja sekin oli ankeaa ja epämiellyttävää, puhumattakaan että asuisi tuntemattoman kanssa.

Vierailija
4/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olohuone erillinen huone (jossa on ovi, jonka saa kiinni) vai avointa tilaa?

Vierailija
5/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisia kuin ap voi olla?

Vierailija
6/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuone ja keittiö avointa tilaa ja makuuhuoneeseen kuljetaan olohuoneen kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siihen alivuokralaiseksi muka tulisi?

Vierailija
8/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka siihen alivuokralaiseksi muka tulisi?

Todennäköisesti seurustelukumppani, mitä aloittajalle ei haluta kertoa, koska vasikoisi asian heti kelalle... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla olisi ollut ihan normaali järjestely. Alivuokralaisia oli pienemmissäkin asunnoissa.

Vierailija
10/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monesti asunut kämpiksen kanssa ja se on ihan kivaa että sulla on seuraa usein. Oon jopa asunut kämpiksen kanssa niinkin että mulla on ollut pienilapsi itselläni. 

Vierailija
12/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.

Luuletko että vapaamielisyys loppuu kun ikää tulee lisää 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskity omaan elämääsi. 

Mista täällä SUN mieletä saa keskustella? Mielikuvitus-Pupasta ja sen touhuista?

Vierailija
14/14 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii sillä edellytyksellä että se alivuokralainen on joku 18-21v vapaamielinen hippi jota ei haittaa pätkääkään että toinen koirista tulee vaikka aamulla herättämään. Muutoin ihan absurdi skenaario.

Luuletko että vapaamielisyys loppuu kun ikää tulee lisää 😄 

Ei välttämättä mutta mukavuudenhalu kasvaa. Harva 45v hippi on enää niin sosiaalinen asumiskuvioiden kanssa kuin 19v.