Olen kateellinen niille pikkulasten vanhemmille
Joiden lapset nukkuvat hyvin ja pitkään. Ovat rauhallisia luonnostaan ja kaikki on niin ihanaa, helppoa ja kivaa.
T. totaalisen loppu alle 6-vuotiaiden poikien äiti kesälomalta
Tänäänkin herätty klo 6 ja heti aamusta tappelua, riehumista, huutamista ja koko ajan pitäisi juosta kuin sähköjänis jonnekin...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vai semmosta teille kuuluu.
Kyllä. Suoraan sanottuna ihan paskaa. Miehen loma alkaa vasta ensi viikolla. Ap
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Siskon tyttö on ihan toista maata kuin poikani. Ovat saman ikäisiä. Tekisi mieli välillä vaihtaa lapsia... Siskoni ei toki haluaisi :D
Toki,toki olet kertonut että siskosi teinipojat syö tosi paljon. 🤭
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Siskon tyttö on ihan toista maata kuin poikani. Ovat saman ikäisiä. Tekisi mieli välillä vaihtaa lapsia... Siskoni ei toki haluaisi :D
Joo. Olen kanssa huomannut, että tyttölapset ovat monesti tässä iässä rauhallisempia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I feel you. Siskon tyttö on ihan toista maata kuin poikani. Ovat saman ikäisiä. Tekisi mieli välillä vaihtaa lapsia... Siskoni ei toki haluaisi :D
Toki,toki olet kertonut että siskosi teinipojat syö tosi paljon. 🤭
Mitkä teinipojat? Ei hänellä ole teinipoikia.
Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.
Rutiinit kuntoon, myös lomalla. Lapsi on rauhallisempi kun päivässä on selkeä sisältö, säännöllisesti terveellistä ruokaa, riittävästi liikuntaa, herätään ja mennään nukkumaan aina samaan aikaan, eikä ruutuaikaa tarvitse päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.
Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit kuntoon, myös lomalla. Lapsi on rauhallisempi kun päivässä on selkeä sisältö, säännöllisesti terveellistä ruokaa, riittävästi liikuntaa, herätään ja mennään nukkumaan aina samaan aikaan, eikä ruutuaikaa tarvitse päivittäin.
Kyllä kuule on nämä asiat kunnossa. Kiitos vaan huolenpidosta. Ap
Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi...
Onko kivaa vastailla itselleen "muka ohjeita" ? 😅😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit kuntoon, myös lomalla. Lapsi on rauhallisempi kun päivässä on selkeä sisältö, säännöllisesti terveellistä ruokaa, riittävästi liikuntaa, herätään ja mennään nukkumaan aina samaan aikaan, eikä ruutuaikaa tarvitse päivittäin.
Kyllä kuule on nämä asiat kunnossa. Kiitos vaan huolenpidosta. Ap
Mitäs teillä on tänään syöty aamupalaksi ja mitä lapset tekevät juuri nyt?
Vierailija kirjoitti:
Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi...
Hohhoi. Kyllä tehdään ja puuhataan PALJON! En vaan heti aamu 6 ole lähdössä yhtään mihinkään. Nytkin ollaan ulkona ja pojat leikkivät hienosti. Nukkuisivat edes 8 saakka. Ap
Muistan hyvin, mitä tappelua ja häsellystä oli pienten veljesten kanssa. Ei sekuntiakaan ilman huutoa ja tappelua. Kesäloma piti suunnitella tarkkaan, että oli tarpeeksi järkevää tekemistä, ulkoilua yms. Sisällä meni nahisteluksi. Yleensä teimme eväät ja lähdimme retkelle. Mutta yhtäkkiä alakouluiässä ne vilkkaat pojat rauhoittuivat ja nahistelu loppui. Murrosikä sujui ilman mitään ongelmia ja nyt ovat täysi-ikäisiä, fiksuja opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurinpito voisi auttaa. Häiriköt ohjataan matalalla kynnyksellä nurkkaan seisomaan eikä päästetä pois ennen kuin osoittaa aitoja katumuksen merkkejä.
Kyllä meillä on kuri ja selkeät säännöt. Niiden noudattaminen tuppaa unohtumaan herkästi ja joutuu liian usein muistuttamaan. Ap
Sehän sinun tehtäväsi äitinä on. Mitä sä oikein kuvittelit kun teit lapsia? Että se lapsi on kuin koiranpentu joka parilla namilla oppii peruskäskyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi...
Hohhoi. Kyllä tehdään ja puuhataan PALJON! En vaan heti aamu 6 ole lähdössä yhtään mihinkään. Nytkin ollaan ulkona ja pojat leikkivät hienosti. Nukkuisivat edes 8 saakka. Ap
Meillä saatetaan hyvin käydä heti herättyä vaikka aamu uinnilla, piristää itseäni ja lapset saavat kuluttaa energiaa. Klo 6 on ihan normaali aika herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi...
Hohhoi. Kyllä tehdään ja puuhataan PALJON! En vaan heti aamu 6 ole lähdössä yhtään mihinkään. Nytkin ollaan ulkona ja pojat leikkivät hienosti. Nukkuisivat edes 8 saakka. Ap
Ota itse päiväunet nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit kuntoon, myös lomalla. Lapsi on rauhallisempi kun päivässä on selkeä sisältö, säännöllisesti terveellistä ruokaa, riittävästi liikuntaa, herätään ja mennään nukkumaan aina samaan aikaan, eikä ruutuaikaa tarvitse päivittäin.
Kyllä kuule on nämä asiat kunnossa. Kiitos vaan huolenpidosta. Ap
Mitäs teillä on tänään syöty aamupalaksi ja mitä lapset tekevät juuri nyt?
Suklaamuroja ja suklaacroisantteja ja huuhdeltu colalla alas tietenkin. No, ei! Ihan oli puuroa marjoilla ja leipää kasviksilla, juustolla ja kinkulla. Ne syötiinkin pääasiassa hyvin. Nyt ollaan ulkona ja pojat leikkii hienosti. Itseä vaan v ituttaa nuo aikaiset aamut ja kohnaamiset. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee eväät, polkupyörät alle ja retkelle, sellaiseen voi kuluttaa helposti seuraavat neljä tuntia (ilman että noin vanha lapsi rasittuu liiasta liikkumisesta) kiertäkää vaikka leikkipuistoja läpi...
Hohhoi. Kyllä tehdään ja puuhataan PALJON! En vaan heti aamu 6 ole lähdössä yhtään mihinkään. Nytkin ollaan ulkona ja pojat leikkivät hienosti. Nukkuisivat edes 8 saakka. Ap
Meillä saatetaan hyvin käydä heti herättyä vaikka aamu uinnilla, piristää itseäni ja lapset saavat kuluttaa energiaa. Klo 6 on ihan normaali aika herätä.
Juu ei. Ap
I feel you. Siskon tyttö on ihan toista maata kuin poikani. Ovat saman ikäisiä. Tekisi mieli välillä vaihtaa lapsia... Siskoni ei toki haluaisi :D