Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Iranilla ei saisi olla omaa ydinasetta?

Vierailija
23.06.2026 |

Eikö se ole itsemääräämisoikeuden vastaista kieltää vieraalta valtiolta jotain? Eikö jokainen valtio päätä itse omista asioistaan? Onko Iranissa jotain vikaa, koska muut maat kieltävät heiltä ydinaseen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ole itsekin miettinyt. Mielestäni millään valtiolla ei tulisi olla ydinasetta, mutta jenkkien pelko Irania kohtaan lienee suurin syy

Vierailija
2/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin mukaan Iran saa pitää ohjuksensa koska muillakin ne ovat. Miksei sitten ydinase samoin tein kun kerta Israelillakin on🤷‍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa Iranissa on, koska heille ei ydinasetta suoda?

Vierailija
4/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä idea, että kaikilla olisi ydinaseet, koska sitte olisi kauhun tasapaino balanssissa.

Vierailija
5/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei saa olla. Venäjä hyökkäisi välittömästi suomeen ydinaseella jos suomi hankkii oman.

Vierailija
6/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset toivoo Iranille ydinasetta mutta Suomessa sellaista ei saisi olla, koska hankaloittaa itäisen veljeskansan tulevaa Suomen kansan pelastusyritystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan, että sellaisilla roskavaltioilla kuin Intia ja Pakistan on ydinase mutta Iranilla muka ei ole? Niillä on ollut se jo vuosikymmeniä. 

Vierailija
8/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomella ei saa olla. Venäjä hyökkäisi välittömästi suomeen ydinaseella jos suomi hankkii oman.

Suomi juuri muutti lainsäädäntöä niin että NATON ydinohjuksia voidaan ja tullaan pitämään valmiudessa Suomessa. Mitäs Igor sanot tästä? Pietari ja Moskova sulaa sekunneissa lasipeitteeksi. Hihi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosiaan, että sellaisilla roskavaltioilla kuin Intia ja Pakistan on ydinase mutta Iranilla muka ei ole? Niillä on ollut se jo vuosikymmeniä. 

Ei oo. Pkorealla on ja sen huomaa saavat olla rauhassa

Vierailija
10/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä idea, että kaikilla olisi ydinaseet, koska sitte olisi kauhun tasapaino balanssissa.

Ei olisi. Iranin papit eivät piittaa ihmishengistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iran on teokratia, jota johdetaan islamilaisittain. Tarvitaanko muita syitä?

Yhtä huonosti ydinase sopisi myös Afganistaniin samasta syystä. Teokratioissa asioista ei päätetä demokraattisesti.

Vierailija
12/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomella ei saa olla. Venäjä hyökkäisi välittömästi suomeen ydinaseella jos suomi hankkii oman.

Suomi juuri muutti lainsäädäntöä niin että NATON ydinohjuksia voidaan ja tullaan pitämään valmiudessa Suomessa. Mitäs Igor sanot tästä? Pietari ja Moskova sulaa sekunneissa lasipeitteeksi. Hihi.

Kehtasivat alkuun valehdella että puhe on yli lennättämisestä. Saaaaaatanan rotat vaan oma ydinase toimii pelotteena, jos meillä ei ole koodeja tai laukaisu alustaa niin ollaan sen pommin panttivankeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iran on teokratia, jota johdetaan islamilaisittain. Tarvitaanko muita syitä?

Yhtä huonosti ydinase sopisi myös Afganistaniin samasta syystä. Teokratioissa asioista ei päätetä demokraattisesti.

Mutta onhan pissraelillakin. 

Vierailija
14/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei, että Iranilla on pitkään ollut haaveena ja retoriikassakin esillä Israelin täydellinen tuhoaminen. Ja kun Israelilla jo on ydinase niin siitä tuhoamisesta seuraisi kostona Iranin ja sen liittolaisten tuho. Josta seuraisi ydinasein käyty 3. maailmansota.

 

Mitä vähemmän ydinaseita uskonnollisilla fanaatikoilla sitä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iran on teokratia, jota johdetaan islamilaisittain. Tarvitaanko muita syitä?

Yhtä huonosti ydinase sopisi myös Afganistaniin samasta syystä. Teokratioissa asioista ei päätetä demokraattisesti.

Lisäksi Iran on luvannut tuhota Israelin ja muut kristityt valtiot maan tasalle. Siksihän ne tuota ydinasetta hamuavat. 

Vierailija
16/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iranin islamistinen retoriikka on sitä luokkaa, ettei osa muusta maailmasta halua heille ydinasetta. Onko siis vikaa islamissa vai jossain muussa?

Vierailija
17/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä idea, että kaikilla olisi ydinaseet, koska sitte olisi kauhun tasapaino balanssissa.

Annetaan jokaiselle suomalaiselle käsikranaatti niin rikokset vähenee?

Vierailija
18/18 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iran on teokratia, jota johdetaan islamilaisittain. Tarvitaanko muita syitä?

Yhtä huonosti ydinase sopisi myös Afganistaniin samasta syystä. Teokratioissa asioista ei päätetä demokraattisesti.

Mutta onhan pissraelillakin. 

Israel ei ole teokratia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi